Advertenties

turbo van een megane 2003

Gestart door oubaida, 29 mei 2009, 07:26:50

Vorige topic - Volgende topic

oubaida

Wie weet wanneer de turbo van een megane op is.

Ik heb een megane 1.9 dci van 2003 op de teller staat 215000 km. Bij 3000 toeren begint hij te fluiten en hij trekt niet op, ben bij de dealer geweest zij dat het normaal was en heb de druk voeler laten vervangen. Laatst weer geweest bij de dealer  mij werdt verteld dat de turbo stuk is. wat is verstandig een gebruikte kopen of een gereviseerde turbo kopen. op ebay heb je een Engelse bedrijf die turbo's verkoopt wie heeft er ervaring mee.

alvast bedankt.

Marissie

mijn pa zit bij de opc-powerclub en die hebben ook allemaal turbo, die halen ze ook uit engeland vandaan en schijnen erg goed te zijn..!

A110

Ligt er geen slang los of is je intercooler niet kapot/lek.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Dirk Kuipers

Waar komt het gefluit vandaan als ik vragen mag? Zou eerst ook kijken of er niets lek is in het inlaat gedeelte.

oubaida

hoi allemaal,

de renault dealer in amsterdam heeft er 2 keer nageken en kwam tot conclusie dat de turbo kapot is hij zij dat er olie zat in de intercooler. Ik ben naar verschillende garages geweest de een zegt je motor is op  de andere zegt je turbo is op. vandaag zag ik als ik op de gaspedaal indrukte en toeren ging maken dat er veel zwarte rook uitkwam. en bij de oliepijl als ik de dop uithaalde kwam er stoom uit.

Als iemand ervaring mee heeft graag reactie.
Wanhopig!!!!!!!!!!!!!!!
alvast bedankt iedereen.

matthew

turbo stuk,gewoon een nieuwe kopen

A110

Inderdaad dit is een overleden turbo. Helaas.
www.jwa-autoservice.nl

Clio Hybrid 140

rened

bij mij was het vandaag ook zover, turbo overleden.
1.9 diesel 120pk met 150.000km

Iemand wat tips waar je goedkoop een turbotje kunt scoren?
En waar zijn ze allemaal van uitwisselbaar?

A110

Waarom moet het nu allemaal goedkoop zijn?

Een turbo is een vrij complex apparaat wat met zeer fijne techniek werkt. En even een turbo vervangen doe je niet zomaar. Daar zitten toch wel wat uurtje's arbeid in. Dus je koopt een goedkope turbo zet hem erop na een paar uur sleutelen en binnen no-time is hij weer versleten.

Het blijft niet alleen bij een turbo. Er wodt zeker geadviseerd om de olie aanvoer leiding te vervangen en de olie retourleiding mee te vervangen. Dan heb je nog het verhaal intercooler. Als deze vol zit met olie dan is het zeer raadzaam om deze dus ook te vervangen.
Je moet er toch niet aan denken dat je net alles vervangen hebt en je intercooler hebt laten zitten en dat er dan olie vanuit je intercooler naar je inlaat gaat waardoor je motor op hol slaat.

Mijn advies is dus wil je nog een tijd met je auto rijden zorg dan dat je een turbo koopt bij een goed gerenomeerd bedrijf waar je zeker garantie op krijgt. En zorg dat je alle leidingen goed schoonmaakt cq vervangt.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl

Clio Hybrid 140

M@ttie

Turbo hoet in baarn leverd redelijk geprijsde turbo's... en zoals heroën aangeeft denk ook aan de olie aan en afvoer!!!
En pas op dat je hem niet meteen weer stuk draait omdat de smering er nog niet is of omdat er nog een beetje olie mee komt waar door de motor kort stondig op hol slaat want dan is het meteen weg turbo!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

rened

ik wil zoiezo de intercooler, olie toe en retour leiding en aanzuigbuizen mee vervangen.
En met een goedkope turbo bedoel ik ook een goede gereviceerde of nieuwe,
maar het kan zo per bedrijf wat schelen, dus het schaat toch nooit om het hier te vragen?

En ik vind 1000 euro arbeid gewoon veel geld, dus als het met hulp van wat bevriende (renault)
monteurs kan, waarom niet?

matthew

dan kunnen zei toch ook de turbo leveren?

Maargoed,dat inderdaad mee vervangen of schoonmaken en je olie en oliefilter ook vervangen.

Als turbo erop zit eerst rond starten zonder dat deze aanslaat(dus ergens een stekker eraf en daarna er op klikken en starten en dan een half uur stationair laten draaien soms een klein beetje gas geven.

oubaida

hoi allemaal,

Het was toch de turbo die stuk was de mechanisme die  de turbo opende en dicht deed was stuk. Ik heb een nieuwe turbo op laten zetten, de turbo was 560 euro.  De leidingen en de intercooler zijn schoongemaakt en olie en oliefilter vervangen op dit moment doet gaat het goed. Dit geintje heeft me 850 euro gekost, de dealer vroeg me 1800 euro om het te repareren. Ik ben veel garages geweest en als ik het had over renault dan kreeg ik te horen dat het hoofpijn auto's zijn, Graag wil ik van jullie weten hoe jullie daar tegen overstaan.

Laurens Klein

heb je het nu zelf gedaan(850 euro) of door een dealer laten doen. Ik vind de kosten van de turbo nog relatief laag. Had het hoge verwacht.

En Renault hoofdpijnauto's zeggen ze denk ik over elke automerk.  Renault staat er natuurlijk nog steeds bekend om dat ze slechte elektronica hebben maargoed...dat is niet bij elke renault. Maar over het algemeen is Renault volgens mij niet zo slecht

matthew

Renault heeft met de laguna II de eerste jaren geen goede indruk achtergelaten kwa betrauwbaarheid van de auto en daardoor heeft heel nederland/europa al gezegd dat de rest dan ook maar niks is.De megane II heeft in het begin ook een paar kleine dingetjes gehad (2003/2004),waarvan je als klant zou kunnen denken:jammer dat daar net niet meer aandacht aan was besteed.
Verder Espace rijden is altijd al duurder geweest.
Maar voor de rest gezien heeft een Renault echt niet meer problemen dan een ander merk.
Want voor een turbo staat officeel dat maar rind de 150000km meegaat!

Over merken zoals Audi BMW en MErcedes hoor je de slechte dingen niet zo gauw want dat wordt achter gesloten deuren gehouden,nou ik ken mensen die daar werken en die hebben nog wel meer shit gezien als bij Renault,van vw passats en a 6e n waar ze zelfs bij de importeur er lang over doen om een storing te vinden(op nieuwe auto"s!!),en mercedes waar onderblokken en zo kapot gaan en vroeg roesten(eserie model rond 2000).Voor merken als vw en peugeot etc. daar vallen ook de ramen naar beneden en zelfs toyota met veel olieverbruik svhokbreker problemen achter etc.
Fiat en Alfa zijn kwa electronica een van de zwakste.
De focus vorige serie heeft hier ook veel problemen mee gehad.

En zo kan ik wel nog even doorgaan maar het is ook zo van de Renault rijden er ontzettend veel auto's op de weg dus ja logisch dat je daar dan ook meer over hoord,als auto's die stukken monder verkocht worden.(en van die kant wordt het dan weer niet bekeken door anderen en dat vind ik altijd weer jammer)

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev