Advertenties


Velgen wassen, wat is het beste?

Gestart door Mike R., 28 mei 2009, 16:44:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mike R.

Ja, heel simpel eigenlijk, maar toch is er zoveel te krijgen, dat er vast ook slechte dingen tussen zitten.
Sinds bijna 2 weken nieuwe velgen eronder, de Tomason TN1, silver & hyperblack polished, maar die wil ik wel graag netjes houden.

Mensen hier met tips?

Ik heb een velgenborstel gehaald bij de Halfords om ook op moeilijke plekken te komen, geen staalborstel haha, gewoon redelijk zachte en spoepele haren. Dit kan natuurlijk gewoon met autoshampoo, maar ik heb voor mijn oude velgen ook wel een velgenreiniger gebruikt, zo'n spuitflacon met goed spul wat het vuil zo losmaakt, ik lees echter dat dit niet goed is voor de velg...
Ik ben dus benieuwd wat de beste manier is en de beste middelen om je velgen te reinigen.  ;)

Mijn oude velgen liggen in de schuur, die zal ik dus een dezer dagen ook compleet wassen, maar is dat genoeg of moet ik ze ook nog ergens mee beschermen in de vorm van een waxlaag of iets anders?

Alvast bedankt.

!-!
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Rick Santbergen

Ik heb mijn velgen nu al 2 jaar.
Ik was ze ongeveer iedere week met een spons en een emmer lauw water.
Ik gebruik er geen shampoo voor of iets anders.

Mijn tip is simpel: Bijhouden!

En dan blijven ze zo goed als nieuw. En ga pas middeltjes gebruiken als echt niets anders helpt.
Vergeet niet de binnenkant van je velg te wassen.

Marius.

Dat is eigenlijk precies de tip die ik in gedachten had.
Gewoon onderhouden, en spul om hardnekkig vuil weg te halen is dan helemaal niet nodig.
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Dirk Kuipers

2 jaar elke week wassen met een spons? Heb je dan ook al kleine krasjes op je velgen zitten? Daar heb ik namelijk wel last van op de gepolijste delen.. Van die lichte krasjes die je net wel ziet..

Benjamin Renon

#4
check anders het forum van car clean. Daar zitten "de echte" detailers waar je genoeg info op kan doen.
http://forum.carclean.nl/cc_topics9/Velgen-en-Banden.aspx
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Domier

Ik zelf reinig mijn velgen 1x per maand met een simpele stoomreiniger zo'n "stoomeend" en een zachte handdoek.

Dennis Postma

Gewoon een kwestie van goed bijhouden met een emmer water en een spons.  !-!

Mike R.

Iedereen bedankt voor de tips, hier kan ik het zeker mee doen.
Inderdaad, wekelijks even bijhouden, dan is het grove vuil nooit aanwezig, prima te doen ook.

Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev