Advertenties


megane achter schokdempers

Gestart door unreal, 27 mei 2009, 16:47:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

unreal

Hallo allemaal ben even terug van weg geweest.

IK heb weer een probleem met mijn megane.
het is niet echt een groot probleem maar toch. het volgende doet zich voor als er mensen achterop zitten en ik ga over een drempel dan maakt het een soort scheurende geluid. het is alleen bij op en af gaan van een drempel.
Verder de schokdempers zijn goed want hij is stug en veert goed dus ze zijn niet op.
Maar wat kan het dan zijn.

Het is een megane coupe van 1998.


Jan van Heteren

Loopt de achterband niet tegen de wielkast of bumper aan?
Meganomaniac

Domier

Citaat van: Jan op 27 mei 2009, 19:23:08
Loopt de achterband niet tegen de wielkast of bumper aan?

Ik weet wel zeker dat dat het geval is. Megane coupe is niet echt gemaakt voor meer dan 2 personen. (of het moeten nog kleine kinderen zijn..)

Benjamin Renon

Je kan het checken door de band te controleren op kleine groeven door de wielkasten of door de schaven op de bumper/skirts
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rogier

ik heb het zelfde probleem met mijn schokdempers achter soms ook wanneer ik een goeie bocht maak en bij mij staat de achter kant nog omhoog nog niet verlaagt en verder is alles nog goed

matthew

Dan kan het ook nog aan een schokbreker zelf liggen bij jou Rogier.
Of zelfs nog aan de achteras,heb een tijd terug lang gezocht bij een megane hatchback en schokbreker vervangen was nog hetzelfde,maar het deed zich in die auto alleen voor als er minimaal 1 persoon achterin zat,bleek aan de rechterkant het rubber van de achteras  slecht.

Rogier

als het niet aan de schokbrekers ligt is het dan een duur geintje om het te laten fixen ??
donderdag heb ik namelijk een grote inspectie bij de garage dan zou ik het namelijk kunnen melden om na te laten kijken ;)

matthew

sowieso melden om na te laten kijken,en het liefst moet je als je de auto brengt zorgen dat er eerst een monteur met jou mee gaat en een rondje rijden om het geluid wat je hebt als klacht te laten horen,dan kan een monteur er al veel meer mee dan alleen een omschrijving.

Rogier

is een goeie tip matthew ik hoop dat er 1 tijd heeft maar weeet je of het een duur iets is ??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev