Advertenties


Megane [1] 1998 knipperlichten

Gestart door Monstras, 27 mei 2009, 11:33:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Monstras

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb wat vraagjes,

Ik heb sinds kort een Megane 2de hands gekocht, Renault Megane 1.6 E HB RN uit 98

En sinds vorige week begonnen mijn knipperlichten als ik ze aanzette snel te knipperen. De ventilator doet het in eens ook niet meer hij wordt wel warm maar blaast niet meer op geen enkele stand. En vorige week heb ik 5 dagen niet gereden en toen was de accu ook in eens leeg, maar dat kan ook wezen dat ik meschien iets aan hebben laten staan.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen, of waardoor dit komt?

Alvast bedankt,

Groetjes Patrick

Marius.

Het hele snelle knipperen van je knipperlicht zou kunnen inhouden dat je andere knipperlicht stuk is en deze unit teveel stroom krijgt, daardoor knippert hij sneller.
Je bedoelt de ventilator voor in de auto? Dat hij niet blaast zal wel te maken hebben met dat de "fan" niet meer werkt.
En accu leeg hoeft niet per se te zijn dat je iets aan hebt laten staan, kan ook zijn dat je accu "dood" is en als je dan tijdje niet rijd is hij heel snel leeg.

Mvg
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Laurens Klein

snelle knipperen: 1 lampje is kapot. DUs gewoon ff de knipperlichten aanzetten en kijken welke niet werkt en deze dan vervangen.

Ventilator is misschien de zekering. Links onder het stuur zitten de zekeringen. Moet je even kijken of hier eentje kapot van is.

Accu kan verschillende dingen zijn. Kan kapot zijn, misschien heb je iets aan laten staan maar het kan ook ergens een lekstroom zijn. Om dit te testen moet je de min-kabel eraf halen. En tussen de kabel en de accu met een amperemeter meten terwijl je elke keer een zekering eruit haalt en er opnieuw inzet. Als er verschil is, dan is daar lekstroom.

Monstras

Bedankt voor de vlugge reacties

Ik heb bij de knipperlichten voor en achter al nieuwe lampjes geplaatst, maar dit maakt niets uit, de oude waren ook niet stuk. Maakt ook niet uit welke kant je ze aan zet of alarm lichten ze kniperen gewoon sneller.

Het zijn ook geen zekeringen deze heb ik allemaal al gecontroleerd, Ik zal aankomend weekend eens kijken of ik meschien lekstroom heb door de boel door te meten.

Als iemand nog ideen heeft ivb met knipperlichten hoor ik het graag, ben beetje aan het zoeken geweest en vind het wel verontrustend dat het meschien ook de uch kan zijn.

groeten patrick

Laurens Klein

de zijknippers zijn ook nog goed?

Anders moet je het uit laten lezen door de dealer.

Benjamin Renon

Ik denk dat er ergens een massa probleem is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Monstras

Hallo,

Een kameraad (automonteur) heeft de knipperlichte opgelost was inderdaad massa probleem, De ventilator werkt nog steeds niet en daarvoor gaat hij vrijdag naar de garage. Omdat mijn kameraad dat niet kan vinden.

groetjes

Monstras

En nog een vraagje, Als de batterijen in je sleutel leeg is, klopt het dan dat de auto niet meer wilt starten?

djo231

Volgens mij heb je als het goed is start blokkering? Dus als je batterij leeg is kan hij deze ook niet van de start blokkering afhalen lijkt mij, zelf heb ik het ook gehad, maar als hij er al vanaf is (start blokkering) zou ik het niet weten :)

Zelf heb ik toen me batterij vervangen en de zekeringen kast onder naast het stuur bekeken en alle zekeringen eruit gehaald en opnieuw er allemaal weer in gedaan, heb het natuurlijk wel 1-voor-1 gedaan :) maar uit eindelijk deed alles het gewoon weer, moest wel 4 nieuwe zekeringen hebben, maar nou doet alles het behalve me kachel, dus als jij het probleem weet hoor ik het graag :) Ben al wel bij mijn dealer geweest, heeft me kachel gemaakt en een week later weer kapot, maarja met dit weer is gewoon je raampje open en genieten van het mooie weer.

Succes

matthew

kachel kan ook nog kachelweerstand zijn.

start de auto niet of slaat die niet aan?
Bij niet starten gebeurd er niks en bij niet aanslaan gaat de motor wel rond.
Bij het eerste probleem zou het aan het contactslot(als er geen stuurspanning op de startmotor aankomt) of de startmotor kunnen liggen.
Bij het 2e probleem:loopt de brandstofpomp wel?
Is er een vonk aanwezig?
Is er een toerental signaal aanwezig.(meestal vliegwielsensor stuk).

Nicolaas

Als er sprake is startblokkering die niet afgezet kan worden dan heeft dat te maken met de straling van de straatlantaren waar je auto onder staat 's nachts en overdag. Verplaats je auto met enkele meters en probeer met je sleutel de blokkering ongedaan te maken en start je auto met een acculader. Als dat nog niet lukt verplaats je auto nog verder. Megane's kunnen zeer gevoelig zijn voor lantarenpalen! Heb dat al enkele keren meegemaakt.

matthew

Citaat van: Nicolaas op 11 juli 2009, 12:00:45
Als er sprake is startblokkering die niet afgezet kan worden dan heeft dat te maken met de straling van de straatlantaren waar je auto onder staat 's nachts en overdag. Verplaats je auto met enkele meters en probeer met je sleutel de blokkering ongedaan te maken en start je auto met een acculader. Als dat nog niet lukt verplaats je auto nog verder. Megane's kunnen zeer gevoelig zijn voor lantarenpalen! Heb dat al enkele keren meegemaakt.


Nog niet van gehoord dus misschien is je ontvanger gewoon slecht

djo231

Ik had eerst wat neon bij de ontvanger van de startblokkering gemaakt en neon geeft zeker een grote storing wat jezelf niet zou verwachten, maar van een lantaarnpaal heb ik nog nooit gehoord, dan zou deze ook je CV moet onderbreken wat bij mensen die ik ken nog nooit is voorgekomen?

Elke geval succes zie al wel dat het een oude post is :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev