Advertenties


Trekhaak voor Renault Scenic

Gestart door wogoos, 23 mei 2009, 01:17:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wogoos

Beste lezers,
Ik heb een lastig probleem dat jullie hopelijk kunnen oplossen. Ik woon in Mexico en rij een Renault scenic BJ 2002 van het type (http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Renault_Scenic_rear_20071025.jpg). Het gebruik van een trekhaak voor personen autos is hier erg ongewoon en de Renault dealer meende aanvankelijk dat een trekhaak dan ook niet mogelijk is. Ik heb hem weten te overtuigen dat het kan en om een lang verhaal kort te maken ik zoek het volgende:
1) De installatie tekeningen hoe een trekhaak onder een Renault scenic moet worden gemonteerd.
2) Foto's van hoe de haak geïnstalleerd kan/moet worden mag ook (alles helpt).
3) Een schema/maten van een bestaande trekhaak. (Ik moet er een laten maken hier bij een lasser)
4) Als het even kan wat tips of tekeningen hoe ik de elektrische bedrading door trek naar de stekker van de aanhanger

Omdat dergelijke systemen hier niet gebruikt worden voor een Renault scenic ben ik genoodzaakt om zelf een trekhaak te gaan maken. Trekhaken zijn er wel maar dat is voor pickups en grotere wagens.
Kunnen jullie mij helpen aan deze gegevens zodat ik deze hier kan overdragen naar de installateurs. Ieder bijdrage is welkom en bijvoorbaat hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groeten uit Queretaro Mexico
Oscar Goos
wogoos@zonnet.nl

subzero

Handleiding: Bosal klik (helaas geen afmetingen van de onderdelen bij deze handleidingen)
               : Westfalia klik

Kan je geen trekhaak uit het buitenland bestellen?




Bron info: Bosal  Westfalia

Laurens Klein

kun je niet gewoon via iemand in Nederland een trekhaak bestellen en dat diegene hem verzendt naar jou?

Lijkt me makkelijker/goedkoper/beter.

wogoos

Dag Lourens en Subzero,
Ik heb de twee tekeningen gelezen en kan in iedergeval de ophang punten vinden (geen gemakkelijke tekeningen overigens). Ik moet nog onder de auto kijken om te zien of de ophangpunten er ook daarwerkelijk zitten maar dat hoop ik vanmiddag nog te doen. Bedankt alvast dit help me me voor uit.
Wat betreft het bestellen in het buitenland dat gaat niet zo makkelijk. Opsturen is al uitgesloten omdat in Mexico geen vrij verkeer van goederen is zoals we dat kennen binnen Europa. Ik ben hier gaan begrijpen wat dat betekent en neem van mij aan import is geen optie. Wat men hier wel goed kan is lassen en allerhande dingen maken die je in winkels niet te vinden zijn. Wij kennen dat niet meer in nederland maar hier word nog heel wat af geklutst en geprutst. Je hebt gelijk je moet wel Letten op de kwaliteit van het werk.
Als jullie fotos hebben van een ophanging dan zou ik die graag willen zien. Totzover en alvast bedankt.Ik zal eerst gaan kijken onder de auto dan kom ik daar later op terug.

Tot zo ver Oscar

wogoos

Hi all,
Ik heb even wat smerige handen gemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat mijn Scenic 2.0 V16 toch anders in elkaar zit dan wat Bosal en Westfalia denken. Ik heb inderdaad twee kokerbalken die uitkomen op een dwarsbalk. Tot zover is alles in overeenstemming. Wat ik niet heb zijn de aansluit gaten welke vertikaal in deze achterste dwars balk moeten zitten om een Bosal/Westfalia trekhaak op te hangen. Wel heb ik drie aansluit punten in de onderkant van dezelfde  dwars balk dit is het onderste horizontale deel van de draag balk die onder zit.( beetje lastig in te beelde misschien maar als je recht onder deze balk gaat liggen kijk je tegen drie van deze aanschuit punten aan.)
De aansluitingen in de kokerbalk zitten er wel. Elke koker balk heeft er twee achter elkaar met een tussen afstand van ongeveer 15 cm.
Ik heb er fotos van. Ik kan deze naar een van jullie sturen om me verder te helpen. Ik kan ook bellen vanuit mexico dus als een van jullie mij te woord wil staan dan zan zal ik contact op nemen.
Groeten zover en ik hoop van jullie te horen
Oscar Goos
Skype wogoos
wogoos@gmx.com





Birt

De aansluiting op de koker balk zijn niet altijd zichtbaar. Meestal wel voorgeboord, maar wil ook wel eens zijn dat die te klein zijn. Dit komt door de teersubstantie. Hierdoor lijken ze er soms helemaal niet te zitten, maar met een priem zijn ze wel te vinden. Als je ze gevonden hebt, dan ff met een beetje warmte alle andere prik gaatjes dicht smeren,anders gaat er rommel en water tussen zitten.

En als de gaten er niet mochten zitten, dan kun je met montageplaten zelf op een zelf te kiezen plek gaten boren en dan met bouten er dwarsdoorheen monteren. Ik advizeer je wel om afstandsbussen te gebruiken, anders druk je de kokerbalk plat.

Maakt niet zo heel veel uit hoe je ze monteerd aan die koker balken, als ze maar heel blijven. Is een deel van de kreukelzone, maar wel gemaakt voor een trekhaak.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev