Advertenties

nokkenas

Gestart door Marius., 19 mei 2009, 21:41:28

Vorige topic - Volgende topic

Marius.

Beste mensen,

Heb hier en daar gehoord dat het ook mogelijk is een andere nokkenas te plaatsen waardoor ook vermogen word gewonnen.
Mensen met ervaring, andere inzichten op dit idee?

Alvast bedankt!

Mvg
Marius
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Dirk Kuipers

Mag 't wat kosten? Dan is het zeker een leuk idee.

Hier kun je ze bijvoorbeeld kopen (let op type motor waarvoor ze zijn):
http://reichhard-motorsport.com/catalog/index.php?cPath=25_148_637_638_3347

Als je andere nokkenassen gaat plaatsen zul je ook je programmering moeten aanpassen (bijvoorbeeld chippen), etc.

Meer vermogen kun je er zeker mee halen. Ook afhankelijk wat je er nog meer aan wilt veranderen..

Een atmosferisch getunde motor is zeker leuk!

Marius.

ben niet zo goed in duits :q

maar iig bedankt!!

vind deze kosten toch stuk minder fenomenaal dan bijv een turbo of supercharger :q

EDIT: als je zo vriendelijk zou willen zijn
wat houden die graden in?

Dirk Kuipers

Tsja, met alleen de aanschaf van die nokkenassen ben je er nog niet natuurlijk.. :) Daarnaast is de winst met een turbo ook nog wel iets groter denk ik. Tenzij je alles aan het blok gaat aanpassen (lichter vliegwiel, etc). Maar hoe meer je gaat aanpassen, des te beroerder je auto zal lopen..
Dit is ook met het aantal graden van de nokkenassen zo. Hoe meer graden je neemt, des te minder zal hij stationair lopen.
Als je via google zoekt zie je veel fora's waar men het heeft over nokkenassen en waar je wel kunt lezen hoe deze werken.

Als je een turbo neemt dan spoelt 'i bijvoorbeeld pas op bij 2500 toeren.. Onder die toeren merk je vrijwel niets waardoor je nog gewoon rustig kunt rijden..

Marius.

Hey hartstikke bedankt he^^
Heb zelf ook even wat gegoogled enzo en ben al stuk wijzer geworden!
Ik zie dit wel als een van de - betere in mijn prijsklasse vallende - tuning opties^^

Groeten

matthew

Maar met eigenlijk alleen andere nokkenassen heb je nog niet zoveel er moeten dan ook andere kleppen in wil je echteen geoptimaliseerde motor krijgen.

Ik heb hiervoor voor mijn coupe toen geinformeerd bij achterbergmotorsport.

Voor een goede cilinderkoptuning:andere kleppen ,andere nokkesas,kop vlakken en flowen,vliegwiel afdraaien,chiptuning en massiefe motorsteun erbij kosten 4500euro,en op een 2.08v maximaal 30 pk rijker en wel natuurlijk een lekker trekkoppel.

Mij is daar vertelt dat al zou je alleen een andere nokkenas met chiptuning doen dat je maar op een bepaald moment meer vermogen hebt en de rest minder en dat je daarom beter je hele ciliderkop kunt aanpasen dan heb je het gelijk goied gedaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev