Advertenties


Schokdempers / veerpootlagers / Schokbrekers vervangen

Gestart door richardv, 18 mei 2009, 18:25:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

In aanvulling op mijn ander post. Mijn Megane heeft volgens de Renault garage nog een ander probleem. De veerpootlager aan de linkerzijde is defect. Ja inderdaad. Ik heb een goede koop gedaan. De hele meuk lijkt rot gereden. In ieder geval. Ik ga de hele zooi vervangen. Schokdempers veerpootlagers etc. Alles gewoon nieuw en dan wil ik de rest van zijn leven geen gezeur meer.

In ieder geval. Ik kan in Duitsland redelijk geprijsde schokdempers krijgen van het merk Gabriel. 80 euro om 60 euro per paar. Die van 80 zijn wat stugger. Mijn vraag. Is dit een merk dat je onder je auto wil zetten en een ton mee kan rijden? Monroe en Sachs vind ik eigenlijk wat te prijzig.

En die veerpootlagers. Die heb je van SKF Febi en Monroe. Welke moet ik nemen? Ik wil er geen rotzooi onder zetten.

En om het even compleet te maken. Ik rij er gewoon normaal mee. Misschien alleen iets te hard af en toe. Alle adviezen zijn weer welkom en de ervaringen zal ik met jullie delen natuurlijk.

matthew

Nou als schokdemper zelf goed is zou ik deze niet vervangen.Veerpootlagers zijn een kwaal en gaan bij alle meg2 stuk.Eerst kreeg je een complete schotel set nu kun je ook alleen het lager vervangen en lager kost rond de 3 tientjes.


Verder zegt het duitse gedeelte schokbreker mij niks.Als je geen schroefset neemt zou ik het origineel houden.

richardv

Ik kan alleen niet een enkele lager vinden. Anders gezegd. Van monroe en andere merken zit ik tussen de 85 en 180 euro per set. Heb ik dan niet goed gekeken?

richardv

Dit is een aardige link mbt de prijzen:

http://www.oscaro.com/liste.asp?ID_GENERIC_ARTICLES=1180&ID_OSC_TYPES=11206&ID_OSC_LEVELS=949

Maar zoals ik al zei. Misschien dat ik niet het juiste selecteer (zoek). Dit zijn hele kits.

richardv

Of moet ik alleen die onderste nemen. Die van SNR van ongeveer 16 euro?

subzero

Zo een lager alleen zonder de rubber ophanging zijn moeilijk te vinden,wordt meestal verkocht als set (lager + rubber).

Hier heb ik nog één gevonden van swag maar die is wel duurder. klik

Nog een onderdelensite waar je op kenteken kan zoeken.klik

richardv

Hee. Die duitse site is wel mooi. Die monroe set is al 30 pst goedkoper als hier. Ik denk dat ik die ga doen. Is goede kwaliteit en zoals ik al zei. Ik wil er geen gezeur meer mee hebben.

Nb. Kan je met een paar spanbanden of een andere gereedschap dit zelf vervangen? Ik denk zelf namelijk van wel.

richardv

Ik moet toch die mk193 van Moroe hebben? Of heb ik het nou mis?

subzero

Ik weet niet precies welk type je hebt,maar is volgens monroe allemaal hetzelfde. klik

Goedkope veerspanners. klik

John B.

Wat wil je met die spanbanden gaan doen dan?

Ik denk dat je veerklemmen nodig hebt!

richardv

Met die spanbanden wil ik de veer bij elkaar trekken. Is al eens gelukt met een monoveer van een motorfiets. In feite hetzelfde principe als zo'n speciale tool.

A110

Het is zoals Matthew zegt,

Vervang alleen de veerpootlager's die zijn nu inderdaad los te krijgen bij de dealer. Je zegt dat je het goed wil doen ga dan zeker voor origineel de kosten zijn dat ook weer niet een los lager. En je weet dat je de goede hebt die in 1 keer passen.
Er is niks zo vervelends als je de boel uitelkaar hebt liggen en er past een onderdeel niet.
En die veerpootlagers zijn inderdaad een megane kwaal. Daar doe je niks aan. Normaal over drempels rijden en de binnenkant van de wielkasten eens lekker schoon spuiten met een hogedrukspuit.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

Op advies heb ik er toch voor gekozen om die monroe veerpootlagers te kopen. Niet origineel maar schijnt toch veel beter te zijn. En inderdaad die lagerissues is een Renault kwaal. Dat wil niet meer hebben. Dus niet monroe veerpootlagers en ik zoek nog even naar nieuwe(re) schokdempers en veren. Die hou ik dus wel origineel. Ik laat jullie het weten hoe het allemaal past etc.

richardv

Gisteren en vandaag de voorpoten vervangen. Kole.. wat een klus. Ik had op een veilingsite twee bijna nieuwe poten en veren gevonden en gekocht. De site in Deutsland kon uiteindelijk de veerpootlanger niet leveren toen weer wel.. heel verhaal. Heb hier bij Brezan twee nieuwe veerpootlagers van SNR gekocht totaal 140 euro. De bijna nieuwe poten en veren (Zaten ook nog achterpoten bij met veren) a 113 euro. (Hadden maar 1000 km onder een megane gezeten). Totaal 113 euro inclusief verzending.

Twee veerspanners gekocht (zie vorenstaande reacties) a 20 euro en toen maar gaan met die banaan. Maar jemig. Wat een enorme klus om die veren dusdanig bij elkaar te knijpen zodat ze over je poot heen kunnen en je de bovenszijde (veerpootlager) kan monteren. Ik was gesloopt man. Maar. Ze zitten er uiteindelijk op. (Moets overigens nog wel wat bijknijpen op de veer met twee spanbanden om hem "klein"genoeg te krijgen.

Enige is dat ik nu vind/zie dat de ene veer er iets anders tussen de schotel en veerpootlager zit als de ander. Nb. Theoretisch zitten ze overigens goed want de uiteinden van de veren zitten keuring tegen hun stutje in de poot en lager aan. MIJN VRAAG IS: Vormt zich dit vanzelf?? Herkenbaar voor iemand?

matthew

dan lijkt het wel of je 1 veer verkeerd om hebt gemonteerd ,er zit namelijk verschil tussen onder en boven.

Verder kost alleen een nieuw lager in de schotel van Renault 30euro per stuk.
Dus dat ben je duurder uitgeweest bij de Brezan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev