Advertenties

Krakende knakkende deurscharnieren

Gestart door richardv, 17 mei 2009, 15:53:36

Vorige topic - Volgende topic

richardv

Ik heb een 5 deurs Megane uit 2004. Bij het openen en sluiten van 3 van de 4 portieren hoor je een knakkend/krakend geluid uit de scharnieren komen. Nu zitten de scharnieren verborgen in "bakjes" die je niet even open maakt. Volgens Renault kunnen deze niet open en moeten de scharnieren worden vervangen.

Allereerst herkennen jullie dit probleem en is er een andere oplossing om de scharnieren te smeren bv. Het lijkt mij toch te zot voor woorden om voor zoiets 3 nieuwe scharnieren te moeten aanschaffen en al je deuren er uit moeten halen. En als dit zo is dan moet dat toch niet binnen 5 jaar het geval kunnen zijn?

A110

Helaas maar het is wel zo.

Je kan nog proberen om de schanieren aan te draaien, dat wil nog wel eens helpen.

En anders wordt het toch vervangen. Je zal ze nog moeten laten spuiten ook.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

Dat meen je niet!. Je krijgt dus blanke behuizing ook nog? En een klein gaatje er in boren en olie/lagervet er in spuiten? Daar zat ik nog aan te denken. Is dat nog een optie? (nb. bedankt voor de reactie). Gr Richard

Birt

Is idd vervangen. Aandraaien is de eerste en smeren wil haast niet, want je moet geen dun spul gebriuiken, dat is zo weer weg. Siliconen spray vond ik wel redelijk helpen, maar gewoon echt in vetten met dikke sileconen spul werkt het beste. en als het dan weer komt, is het vervangen.
Clio III heeft hier ook last van.

matthew

Jep is helaas scharnier vervangen en spuiten en de deur moet er dus voor uit.

Maar je kan altijd proberen een gaatje te boren en er vet in te doen,stuk is die toch al,en mocht het helpen kun je misschien andere mensen hier ook verblijden met het resultaat.

richardv

Ik ga dat boren proberen van de week en laat het resultaat weten.

richardv

Ben nog niet begonnen met boren. Ik heb Renault Nederland eerst maar eens gemaild want:

Ik vind het toch echt te zot voor woorden dat een auto van nog geen 5 jaar oud zulke problemen geeft (Auto heeft nb. net een ton gelopen). In combinatie met de KOSTEN. Deze scharnieren (eigenlijk moet ik zeggen deurvangers) blijken meer dan 100 euro EX BTW PER STUK te kosten en worden inderdaad blank geleverd. Dan moeten ze inderdaad nog gemonteerd worden. (Maar dat is niet het probleem)

Zoals ik al zei heb ik Renault een mail gestuurd en die gaan het "onderzoeken" delegeren weet ik wat. Ik krijg nog bericht van ze. (Wat was er mis met die open scharnieren waarin je gewoon wat vet kon proppen). Mijn God ruim 500 euro voor wat scharniertjes). 

matthew

Zo kunnen ze meer onderdelen verkopen en meer omzet draaien haha.

Maar is inderdaad wel slecht ja ,maar die ondere gingen ook kapot bij Renault alleen was de prijs daar beter van(geloog 30 euro per stuk).

Het is inderdaad  te zot voor woorden en ben ook benieuwd wat Renault gaat doen t.a.v. jou klacht.

richardv

Nee. Was was op zich heel grappig. Maar na al je input in de oplossing van dit probleem ontging mij even de humor. Mijn fout.

richardv

Nog steeds geen reactie gehad van Renault. Maar ik hou vol. Ik ga wat proberen via mijn rechtsbijstand nu want ik begin er klaar mee te raken. Overigens. Ik heb over het inboren en inspuiten van vet nog eens geinformeerd bij een (vermoedelijk) kundig monteur. Die zegt dat dat niet gaat lukken. Hij zegt dat het een slijtage probleem is. Zal worden vervolgd.

richardv

Ah. Vergissing. Ik had wel een reactie gehad via Renault (dacht dat ik dat al geplaats had in het forum maar kennelijk niet). Via de website had ik mijn klacht gedeponeerd en ik kreeg een reactie dat ik binnen 3 weken wel bericht zou krijgen. Men zou gaan informeren. En daar gaat het nu fout. Geen reactie. Ook niet na herhaald verzoek via de mail naar de Renault website.

richardv

Zowaar stond er vandaag een bericht op mijn antwoordapp. Renault zal mij schriftelijk hun antwoord mededelen. Heb er op voorhand al geen goed gevoel bij.  Ik zal jullie de inhoud laten weten. Ik ga op voorhand uit van een onzinnig antwoord. Indien dat het geval is zal ik mijn rechtsbijstand gaan raadplegen. Zoals ik al zei. Jullie horen van mij.

Robin

Appart, succes met de afwikkeling, ben toch benieuwd wat ze zeggen :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

matthew

het is inderdaad een slijtage onderdeel,alleen voorheen was het een klein ongespoten vangertje van 25 euro en nou in combi met scharnier wat gespoten moet worden,dus ja slijtage onderdeel.

Gat boren en vullen met vet doen wij ook nooit ik denk ook niet dat het werkt maar als je je  toch moet vervangen en iemand proibeert het een keer van te voren dan weet je gelijk of het wel of niet echt werkt

richardv

Kreeg op 15 juli 2009 een brief van Renault met de volgende inhoud:

Wij betreuren het van u te moeten  vernemen dat u, zo kort na de aanschaf van uw occasion bent gecontronteerd met dergelijke kosten. Echter, vanuit Renault is er reeds geruime tijd geen garantie meer van toepassing op uw Renault Megane ter dekking van zulke reparatiekosten. Wij adviseren u uw verzoek voor een tegemoetkoming in de reparatiekosten voor te leggen aan het bedrijf waar u de auto kocht. Immers, zij zijn hiervoor, conform de wetgeving op dit punt uw aanspreekpunt.

Ik had niet anders verwacht maar goed. Ik ga dit in ieder geval eens nakijken en voorleggen aan mij rechtsbijstand. In mijn beleving blijft dit toch een ontwerpfout en hoort het thuis bij de producent. Ik laat het jullie weten als ik weer wat nieuws heb.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev