Advertenties


hulp gezocht

Gestart door Liebherr-machinist, 15 mei 2009, 20:11:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Liebherr-machinist

hallo leden ,
meeste kennen onderhand wel ons probleem .
Mijn vraag is wie van de 2.0 16v ide rijders is er bereid om op een zaterdag of zondag naar leiden te rijden en ons hun brandsofdrukregelaar en brandstofdruksensor te lenen om uit te testen of dit inderdaad het probleem is degene die dit wil doen krijgt van mij een kratje bier of iets dergelijks,(of wie heeft er toevallig een liggen) dit zou ik zeer waarderen omdat wij al heel wat onderdelen hebben vervangen (na het uitlezen bij de dealer)maar dit bleek het niet te zijn en nu zegt de dealer dat een van deze twee kapot is (brandstofdrukregelaar is al vervangen dus gokken we op de sensor)maar bij de dealer willen ze niet een sensor bestellen en als blijkt dat dit het niet is de sensor terugnemen, maar moeten wij wel betalen ong 250 euro betalen. ;(
dus wie wil ons helpen  o-)
groeten alex

matthew

Let wel mocht er nog drukken te hoog zijn vanuit het blok kan het wel zijn dat de sensors die je over zet ook sneuvelen.

(dit is bij ons in de garage ook 1x gebeurd)

Liebherr-machinist

Wat kan er voor zorgen dat de druk nog te hoog is het lijkt mijn dat de brandstofdruksensor dan kapot is of zie ik dit verkeert?

M@ttie

Was het maar zo makkelijk.... 8)7
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

dan wordt het toch maar vervangen en hopen dat dit het is zoniet dan wordt het een enkeltje sloop denk ik :neen:(dan hebben we geloof ik al alles geprobeerd

M@ttie

Wat zijn nou exact je problemen en wat zijn de storingen en de extensies daarvan???
Wat heb je allemaal vervangen, graag volgorde en dergelijke, dus eerst de sensor en toen de kopschoon gemaakt of andersom, alles van begin tot eind.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

ok komt ie
eerst bobine op advies renault(zelf gedaan)
toen na uitlezen egr klep en brandstofdrukregelaar(laten doen door universeel garage)
daarna op advies renault kop schoongemaakt(problemen mee gehad maar is opgelost)zelf gedaan (ivm kosten)
bdpsensor op advies garage laten doen door universeel garage
daarna weer uitgelezen daar kwam uit brandstof drukregelaar en voeler(sensor die twee naast elkaar op de rails)de voeler die ga ik laten vervangen  aangezien de regelaar nieuw is .
motor loopt voor 5 km of stationer (hij loopt dan perfect als nieuw zo gezegd) tot hij op temperatuur is daarna gaat hij beroert lopen en slaat af (bij 1000 toeren al) we hebben de brandstofdrukregelaar los gehaald met lopende motor toen ging deze direct in noodloop en sloeg pas af boven de 3000 toeren. dus we gokken op de voeler (sensor) maar weten dit niet voor de 100% zeker.
het stomme is bij de eerste keer uitlezen was het alleen de brandstofdrukregelaar en bij de laatste keer zeiden ze dat ook de voeler moet worden vervangen (is dit laatste soms standaard dat ze dat de eerste keer vergeten zijn te zeggen )
hoop dat je het begrijpt

en p.s die andere topic mag anders van mij wel op slot

matthew

Voeler hoeft niet standaard mee vervangen te worden.

Je zou nog een cilinder lektest en een compressie test uitvoeren,dan weet je zeker of de motor wel goed schoon is van binnen.
Want ook het onder blok moet eigenlijk beetje gereinigd worden en daarvoor hoeft blok niet uit elkaar met de uitslag van die 2 testen weet je het zeker.Want als er een cilinder niet optimaal functioneerd uit die test gaat de brandstofregelaar en evt voeler telkens weer kapot.

Liebherr-machinist

thnx zal het morgen even doorgeven aan de garage (motor reinigen kan dat gewoon reinigins spul door de olie heen want dat heb ik gedaan met speciaal spul hiervoor van renault, maar vraag in elk geval een compressie of lektest aan als dit nog niet gedaan is)

matthew

Ik heb ergens anders beschreven hoe dat moet maar dat is niet effe gauw en dient zeer nauwkeurig te gebeuren anders kan er een hoop kapot gaan want de motor wordt dan echt gruwelijk heet.


Liebherr-machinist

ik denk niet dat als de auto eerst goed start en lekker loopt, vervolgens pas uitslaat als hij warm is kan worden veroorzaakt door een vervuilde motor. hij liep eerst ook niet helemaal zuiver, stotteren en zo. maar na het reinigen van de motor liep hij wel lekkerder. Maar nu het pobleem dat hij in motorstop wordt gegooid, als hij warm geworden is, gaat er bij mij niet in dat het daardoor kan komen. Zou toch denken aan een sensor of regelaar die iets moet veranderen als de motor warm geworden is, en dat dat dus niet gebeurt en de computer hem dan voor de veiligheid uitgooid. En daar moeten we dus achter zien te komen, wat is er kapot, wat weigert er goed te werken, wie of wat veroorzaakt dit probleem? De storingscode die de renault dealer doorgaf was df089, zegt iemand dit iets?

zoef100

#11
Euvel IDE motor .
inlaat kleppen vervuild , door de direct inspuiting komt er geen benzine meer langs de inlaat kleppen waardoor de kleppen versmeren en niet meer goed sluiten , waardoor de motor zeer rottig start en loopt. Spruitstuk eraf en ovenreiniger erin . Punt 2 als de kop zodanig vervuild is kan er geen reiniger tegenaan dit zit zo vastgekoekt dat alleen demontage van de kop en dmv een speciaal middel de aangekoekte zooi eraf te kunnen krijgen. EGR klep demonteren en helemaal ontdoen van smurrie de klep staat continue open waardoor je motor constant vervuild door de uitlaatgassen die je motorblok ingezogen wordt. Tank altijd V power of BP 98 ultimatede IDE motor is namelijk gemaakt voor Ron 97 .

M@ttie

@ lieber, je kan nog even de weerstand meten van de drukregegelaar deze moet 35ohm +/- 3.5 ohm zijn, geef me even je kenteken dan kan ik misschien nog even verder kijken voor je....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

m@ttie je hebt mail
en zoef100 ik heb de kop al gereinigd grondig met de hand dus dat is het niet meer compressie test en lektest zijn goed dus dat kunnen we ook uitsluiten

Liebherr-machinist

HEREN probleem is opgelost
ik heb de voeler en regelaar vervangen en dit was de oplossing had dus eigenlijk gelijk de kop moeten reinigen en daarna de sensor en regelaar moeten vervangen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev