Advertenties


renault megane rookt veel

Gestart door jaap46, 13 mei 2009, 12:30:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaap46

goedenmorgen ik wil hier eens vragen mijn auto een renault megane uit 2003 rookt erg veel ik heb de ecr klep en leiding alles schoongemaakt maar nu naar 2 dagen rijden rookt die weer erg veel heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn trouwens het spruitstuk kon ik niet bij komen met schoon maken dus die heb ik maar zo gelaten zou de klep kapot zijn of mischien de turbo ik weet het nog steeds niet.....gr jaap

ps hoop dat ik in de goede topic ben ik ben hier net nieuw..

Benjamin Renon

Welke motor heb in je wagen zitten en welke kleur rook is het precies?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

jaap46

#2
sorry was het vergeten te vermelden het is megane 2003 1500 dci het is trouwens zwarte rook

gr jaap

A110

Zijn al je gloeibougies inorde, is je luchtfilter schoon, zijn je verstuiver's inorde, zijn er storingen aanwezig?

Zwarte rook duidt op een slechte verbranding. Of er is inderdaad iets mis met de EGR klep.

Hoe rijd de auto verder, merk je er nog iets aan qua rijgedrag, inhouden vermogen tekort etc.

En het is trouwens 1500 DCi ipv tdi.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jaap46

#4
sorry je hebt gelijk het is een dci  maar om eerlijk te zijn heb ik de gloei bougies en verstuivers nog niet na gekeken maar dat ga ik dus meteen even doen hij geeft trouwens wel storing aan van injectie defect tenminste soms hij rijd voor geen meter houd veel in en als ik gas geef is het 1 en al rook ik krijg hem morgen terug hij wordt morgen uit gelezen hopende daar wat meer informatie uit te kunnen halen maar jeroen ik hou je zeker op de hoogte ik ben in ieder geval al een stuk verder ga het morgen eens even na kijken gr.jaap

matthew

Dan kun je hem beter laten uitlezen bij de dealer,en daar verder laten uitzoeken ik denk niet dat je zelf daar uit gaat komen.

Voor de verstuivers kunnen ze bij de dealer zo een test doen,maar als de inlaat nog goed dichtgekoeky zit zou dat ook eigenlijk schoonmoeten en vermoedelijk een nieuwe egr en als je pech hebt is er nog 1 of meerder verstuivers stuk en of je brandstofpomp,en de turbo zelf is ook nog steeds een optie.

Mijn advies bel de dealer of je langs kunt komen want zo is niet te rijden en als ze niet genoeg tijd hebben daar laten staan en vervangend vervoer nemen zodat ze er rustig naar kunnen kijken om je problemen te kunnen lokaliseren/gaan repareren.

jaap46

#6
hij staat nu bij de renault garage dus maar even af wachten ik ben beniewd ik hou jullie op de hoogte in ieder geval bedankt voor je reactie matthew..gr jaap

nou ik heb de auto terug maar ze kunnen geen storing vinden vreemd ze moeten dat toch zo kunnen zien of kunnen ze het van de verstuivers of egr pomp defect niet achter halen met uit lezen het is voor mij echt een vraagteken ik ga eerst de inlaat maar eens goed schoon maken is moeilijk bij te komen maar ja moet maar...gr jaap

matthew

dan hebben ze hem ook allee uitgelezen dus maar er moet iets in hebben gestaan als jij een foutmelding hebt gehad.

Dus er is ook geen verstuivertest gedaan?

jaap46

nee matthew hellemaal geen berichten en ja er zijn twee verstuivers kapot maar ja daar kan die toch niet zo van roken neem ik aan gr jaap

A110

Als ze niks hebben kunnen vinden hoe weet je dan dat er 2 verstuivers kapot zijn?

Van 2 kapotte verstuivers kan hij inderdaad gaan roken. De dealer had een verstuiver-retour test moeten uitvoeren. En als jij een melding hebt gehad in je display van inspuiting kapot dan moeten er storingen aanwezig zijn in het geheugen. Vreemd allemaal.

Het inlaatspuitstuk schoonmaken is onbegonnen werk en zou ik niet aan beginnen. Eerst het probleem oplossen.
Er zijn diverse middeltje's in de handel om de motor en spruitstukken te reinigen, zie links hieronder.

Reiniging aanzuiggedeelte: http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/30?cId=3&bId=233
Branstofreiniging: http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/30?cId=3&bId=121

Ik heb de eerste nog nooit geprobeerd. Maar de brandstofreiniging heb ik wel eens geprobeerd en moet zeggen dat mijn auto minder rookte en wat zuiniger is gaan lopen.

Succes verder en laat het ons weten.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jaap46

bij de garage hebben ze niets gevonden volgens hun ik had inderdaad een storing van inspuiting defect maar dat hebben ze mij ook niet kunnen zeggen ik heb hem toen naar een neef van mij gebracht en die heeft een uitlees aparaat zelf gebouwd en die gaf dus wel de storing aan en hij zei dus ook dat er twee verstuivers kapot waren die heb ik nu trouwens vervangen maar hellaas hij rookt nog steeds ik ben nu bezig om de egr klep er af te halen en dan maar eens kijken of de turbo pomp niet vervuilt is daar heb ik zo" voorgevoel van of defect want ik hoor hem ook niet.jeroen ik hou je uiteraart op de hoogte in ieder geval nogmaals bedankt voor de reactie...gr jaap

subzero

#11
Misschien eens wat 'motorstarter' rond de lucht/turbobuizen, spruitstuk vernevelen zodat je weet of hij geen 'valse' lucht ergens zuigt.




Bron foto

jaap46

dat had ik ook al gedaan maar zonder effect het is volgens mij wel iets met lucht maar ja eerst de boel maar eens schoon maken dan ga ik de luchtslangen eens na kijken maar dit is weer iets wat ik zo en zo meeneem iedere reactie is er 1 ik wil je dan ook bedanken voor je reactie en subzero ik hou je zeker op de hoogte...gr jaap

jaap46

nou de hele zooi schoon gemaakt maar rookt nog steeds niet te geloven turbopomp zag er goed uit zat ook niet vast wel weer een beetje rootaanslag in egr klep niet veel maar ja toch ik denk dat er verstuivers kapot zijn de auto trekt niet en rookt alleen maar nu is mijn vraag of die daarvan zo erg kan roken want het is echt veel rook zit totaal geen vermogen in ik wacht graag weer op een paar reacties ....gr jaap

M@ttie

Laat gewoon een goede diagnose stellen, verstuivers kosten 250 euro per stuk, het lijkt mij zonde om maar wat te gokken voor die prijzen...
Als je niet naar de dealer wil kan je altijd overwegen om naar een diesel specialist te gaan!!  l-
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev