Advertenties

Blokkerend gaspedaal

Gestart door Rick Santbergen, 11 mei 2009, 16:25:07

Vorige topic - Volgende topic

Rick Santbergen

Ik heb nu al een maand last van dit probleem, en zal hem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Op sommige dagen, op sommige momenten 8)7 blokkeert mijn gaspedaal.
Hiermee bedoel ik, dat bij het indrukken van het pedaal, ik hem niet ingedrukt krijg. Op het momenten dat je harder duw, schiet je als het ware door deze blokkering heen. Daarna kan je hem heel makkelijk verder indrukken zonder verdere blokkeringen. Echter zodra je gaspedaal los laat (bv bij schakelen) en hem weer indrukt, is het probleem er weer.

De ééne keer blokkeert hij harder dan de andere keer, en soms ook helemaal niet. Het gebeurt meestal na een koude start, maar ook soms tijdens het rijden opeens.

Iemand een verklaring hiervoor?

ps. het is niet mijn automat die er tussen zit  8)7

Robin

Miss onder je motorkap, zit er niets in de weg bij je gaskabel etc?
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Colin

heb je toevallig een powerfilter? ik had dat ook, was de ring iets verschoven die vervolgens tegen de gaskabel zat.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Rick Santbergen

Ik heb inderdaad een powerfilter onlangs gemonteerd.
Kan me niet meer herrineren of het probleem voor of na de filter is begonnen. Zal het vanavond nakijken. Thnx

Welke ring bedoel je?

Colin

Ik heb hem gemonteerd met een slangenklem. Als het uiteinde hiervan te lang is kan hij je gaskabel raken en blokkeren.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

RobScénic

of misschien de gaskabel versleten?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew

Ik denk inderdaad dat de gaskabel niet erg lekker ligt nu,en dus beter in lijn gelegd moet worden of mocht tegen het filter aankomen het filter verplaatsen.

Rick Santbergen

Filter was jammer genoeg niet het probleem.
Heb heel de gaskabel zelf al langs gegaan maar zie niet echt een punt dat het kan veroorzaken.

Er zit ook een beetje speling op het gaspedaal. Hij kan lichtjes van rechts naar links. Is dit normaal?

matthew

DHL

Mijn gaspedaal ging zo'n beetje in stapjes.. moeilijk uit te leggen. Heb gewoon het pedaal gesmeerd en is opgelost. Maar was bijlange niet zo erg als bij jou...

Nick Mattheus

Misschien komt jou gaskabel vast te zitten in de gein?
Versleten gaskabel?
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Rick Santbergen

DHL

De behuizing van de kabel... Een gein is ..Belgisch ha ha, in Nederland wordt dit woord anders gebruikt dacht ik.... effe een geintje: wist je dat vroeger een gein ook zo'n spannend kledingstuk was dat vrouwen (soms ook mannen) droegen om hun vormen te verbeteren, om het overtollige vet toch een beetje vorm te geven :D :D Sorry...off topic zeker?

Denman

Ik heb hier ook last van, het is niet altijd, maar soms speelt het op. En ook ik heb een phase 2 cabrio.

Mijn megane staat nu bij de garage, als het goed is kan ik hem vandaag ophalen en dan zal ik het meteen navragen. Als ik iets meer weet, zal ik het hier meteen ff posten.
mzzls Dennis.

Rick Santbergen

Ben benieuwd Denman
Mijn auto gaat dinsdag naar garage ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev