Advertenties

ET-waarde met adapters?

Gestart door eliatuning, 11 mei 2009, 14:13:20

Vorige topic - Volgende topic

eliatuning

ik ben op zoek naar andere velgen, wel niet voor dadelijk natuurlijk, voor op mijn megane GT2
nu was ik al wat aan rond kijken maar de meeste zijn dan steek 5*112(tweedehands)
1: nu was mijn vraag welke de ET-waarde zou moeten zijn om toch nog in mijn kasten te blijven, zodat ik goed kan zakken

2: zou ET-waarde 28 eronder passen? ET van de velgen is 48,maar met adapters van 20mm word dat dus 28.
    en zijn 8j breed, ligt een 225/40/18 op

grtz
rather low and slow than high and fast

matthew

Bij JOchem is het volgens mij et22,dus dat gaat wel passen

eliatuning

ah dat wou ik nog vragen aan jochem, hoeveel zijn ET is
maar zijn velgen komen wel uit, en bij ons zetten ze ons snel aan de kant al zo iets is(België)
is thans wel mooi bij zijn CC

matthew

Valt strak in lijn met zijn scherm dus steekt niet uit op auto

rened

is er geen ET-faq? word al zo veel over gepraat maar niet echt duidelijk door de vele kreten door elkaar.

Ik zie ET 22 achter, en in een ander topic ET12, maar de foto daarbij staan ze niet met
de rand gelijk terwijl ze verder zouden moeten uitsteken als ET22;
DUS; wat is de mooie ET voor achter (en voor)

Benjamin Renon

Dit is een kleine uitleg. http://www.allevelgenvan.nl/maat.php

Je moet eigenlijk redeneren. Hoe lager de ET hoe meer het wiel naar buiten komt, dus ook hoe hoger de ET hoe meer de band naar binnen staat. Maar welke ET je gaat gebruiken hangt van een aantal factoren af lijkt me. Heb je een bijv brede 9 inch velg met een brede band dan zul je dus met de ET moeten spelen aangezien de wielen dan kunnen aanlopen aan bijv. je schokbrekers. Dan kun je dus je wiel verder naar buiten brengen dmv de adapters. Zo krijg je dus per saldo een lagere ET.

Dit is wat ik zo kan uitleggen. Kan het niet helemaal goed hebben of iets dat nog ontbreekt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

eliatuning

zou op de megane GT een velg met ETwaarde 37 en 8,5j breed passen?
is wel met adapters dat ik die ETwaarde krijg he
grtz

matthew

rened

Citaat van: Benjamin Renon op  4 augustus 2009, 19:13:41

Je moet eigenlijk redeneren. Hoe lager de ET hoe meer het wiel naar buiten komt, dus ook hoe hoger de ET hoe meer de band naar binnen staat. Maar welke ET je gaat gebruiken hangt van een aantal factoren af lijkt me. Heb je een bijv brede 9 inch velg met een brede band dan zul je dus met de ET moeten spelen aangezien de wielen dan kunnen aanlopen aan bijv. je schokbrekers. Dan kun je dus je wiel verder naar buiten brengen dmv de adapters. Zo krijg je dus per saldo een lagere ET.

Dit is wat ik zo kan uitleggen. Kan het niet helemaal goed hebben of iets dat nog ontbreekt.

ja dit begreep ik al wel, maar meer welke et waarde je moet hebben om t netjes
te laten uitkomen bij de meg 2. Snap wel dat je bedoelt dat bij andere breedtes velg
het weer totaal anders uitkomt!

rs50jochem

"Mooi uit laten komen" is al een mening.. Bij mijn Megane II steken de velgen zelfs net iets buiten de wielkast en ik vindt dat mooi.. Wat goed past is 8J of 8,5J met ET35, dat zit net in de wielkast en komt er niet uit..

eliatuning

dus een 8,5 met et-waarde37 moet zeker mooi in de kast passen, niet?
of ben ik daar zo verkeerd mee?

Stefan

ja, dan zeker dus ET37 valt dan nog iets verder binnen de wielkasten.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rs50jochem

Ja, moet netjes passen zover ik weet..

eliatuning

en een velg  18inch, met et-waarde 30 of 33, en 8breed valt dat in de kast van de wagen?
want kom een paar velgen tegen die mij wel aanstaan maar dan met adapter moet werken
en dan kom ik aan et-waarde 33 en 8 breed
de et-waarde van die velg zelf is 48 en dan een spoorverbreder is 15mm breed

matthew

Jochem heeft nog lagere et waarde en die vallen ook binnen de kassen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev