Advertenties


Knipperlichtrelais

Gestart door Maarten Minkjan, 10 mei 2009, 20:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten Minkjan

Ik heb een knipperlichtmodule gekocht voor mijn Megane, waarbij je knipperlichten bij 1x aantikken 3x gaan knipperen (net zoals Volkswagens hebben). Nu ben ik alleen op zoek naar het knipperlicht relais. Dit kan ik nog niet vinden. Weer iemand waar deze zit in een Megane 2??

bvd
Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

John B.

Laat even weten als het ingebouwd zit en werkt, in mijn Mercedes zit het ook, en werkt prima!

matthew

Zit inderdaad in je uch en deze ga je dus ook niet kunnen aansluiten op je renault

Maarten Minkjan

Hm oke...... Op het volgende plaatje is te zien hoe de module moet worden aangesloten (bij positief geschakelde knipperlichten). Ik heb de stekker van de knipperlichten gevonden en uit dialogys blijkt dat de aansluitingen 4 en 14 voor het knipperlicht links worden gebruikt en aansluiting 12 en 14 voor recht (of net andersom). Deze geven inderdaad ook een stroom wanneer de knipperlichten aan zijn.
Zou de groene draad moeten worden aangesloten op aansluiting 14 als verbinden tussen het knipperlichtrelais [4] (wat er schijnbaar niet is, maar in dit geval de uch) en de schakelaar [5]?
Voor de duidelijkheid [1] is de module.



bvd
Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

Robin

Je kunt hem wel buiten je uch om aansluiten, maar dan krijg je ook de 3x knipper als je je auto op slot drukt of je alarm lichten aan hebt staan ;)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

matthew

Ik zou niet zomaar gaan liggen knuitselen aan een kabelboom ook niet zomaar buitenom,want het is eigenlijk 1 multiplex netwerk en als je daar aan gaat liggen knippen en doen wordt het erg storingsgevoelig.

Het is maar een tip.

Robin

Oh, dan heb ik niks gezegd :x
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev