Advertenties


Niet-originele radio inbouwen

Gestart door benafan, 8 mei 2009, 19:07:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

benafan

Hallo,
Ik ben hier sinds vandaag nieuw, en heb gisteren een Megane Grant Tour uit 2004 gekocht.
Echter zit er weer zoals vaak het geval is, een standaard Renault Radio in, welke ik er uiteraard uit wil hebben. Dit is vast mogelijk en hoe, en kan ik zonder problemen en een beetje mooi de andere Pioneer Radio inbouwen?

NU even een andere vraag: Aangezien er ook een Navigatiesysteem inzit en ik die toch niet ga gebruiken (TomTom is beter namelijk) Wil ik deze er ook uit hebben. Nu zoek ik mijzelf op google gek naar zon opbergvakje wat dan in de plaats kan komen van het navigatiesysteem. Ik weet alleen niet hoe dat heet, en waar ik het kan vinden.
2017-heden: Megane Estate 1.5 DCi Bose edition uit 2012
2016-2017: Nissan Qashqai uit 2010
2009-2016: Megane Grand Tour 1.5 DCi uit 2004
2007-2009: VW Polo uit 1999

Renier

Bakje kan je gewoon bij de dealer halen, kost bijna niets, heb hem een paar maanden terug ook gehaald

Uiteraard kan je de standaard radio vervangen, op het forum is genoeg info hiervoor te vinden, loop maar eens in de I.C.E. sectie door de verschillende topics

Er zijn ook merken waaronder Pioneer, Sony en dacht ook Kenwood en Alpine die Renault stuurwielbedienings adapters hebben.

DHL

Niet vergeten een aansluitkadertje te kopen bij de dealer. Anders zit de radio er niet mooi in: spleten rond de radio.
Kost ook maar een paar Euro's maar maakt een groot verschil qua afwerking.


John B.


benafan

Citaat van: Renier op  8 mei 2009, 19:54:58
Bakje kan je gewoon bij de dealer halen, kost bijna niets, heb hem een paar maanden terug ook gehaald

Uiteraard kan je de standaard radio vervangen, op het forum is genoeg info hiervoor te vinden, loop maar eens in de I.C.E. sectie door de verschillende topics

Er zijn ook merken waaronder Pioneer, Sony en dacht ook Kenwood en Alpine die Renault stuurwielbedienings adapters hebben.

I.C.E. Sectie?

Maar het is dus niet zo dat er eerst een apart Frame geplaatst moet worden, behalve dan van mijn eigen radio? (waar dus de radio in vastklikt)..
2017-heden: Megane Estate 1.5 DCi Bose edition uit 2012
2016-2017: Nissan Qashqai uit 2010
2009-2016: Megane Grand Tour 1.5 DCi uit 2004
2007-2009: VW Polo uit 1999

Renier

als je een merk radio plaatst moet er een standaard DIN frame in het radio gaat. Daar schuif je dan de radio in.
De standaard radio zit zonder zo'n frame vast.

Je extra een frampje om het radio front heen plaatsen omdat een merk radio een iets kleiner front heeft dan de standaard Megane radio.

I.C.E. = In Car Entertainment

DHL

Îk denk, hier in Belgie toch want ik werkte hier bij dealer, dat het maar een 8 tal Euro kost. Dan zitten er 2 in, het tweede voor het onderste vakje.
Is wel al een jaar geleden want door ziekte reeds zo lang  ;( thuis

matthew

Onderste bakje kost een 10 euro bij de dealer,nou weet ik niet zeker of je hoofd radio voeding achterin ligt maar dat zie je gauw genoeg als je de radio eruit pakt want mocht dit niet zijn moet je een iso stekker van achter uit je kofferruimte naar voren gaan leggen(kost 30 euro de iso stekker),als dit een radio is met sleufjes erin dan heeft de dealer daarvoor speciale radiobeugels om de radio eruit te pakken.

Bij een aftermarket zit standaard een radioframe bij die er voor bedoeld is en als je de originele eruit hebt dan moet je deze eerst monteren met het randje(deze hoeft niet maar is mooier voor de afwerking en kost ongeveer 25 auro).

benafan

Bestaat er nog een officiële naam voor dat opbergvakje en radio-omlijsting..? Wil zometeen namelijk de dealer gaan bellen. Kan er zelf namelijk niets over vinden op het net.
Hoop snel een reactie te hebben.
grtz!
2017-heden: Megane Estate 1.5 DCi Bose edition uit 2012
2016-2017: Nissan Qashqai uit 2010
2009-2016: Megane Grand Tour 1.5 DCi uit 2004
2007-2009: VW Polo uit 1999

DHL

Ik zou het frame of omlijsting noemen. Gaan ze wel verstaan. Ik noeme het altijd zo'n verkleining om uw radio mooi aan te sluiten in het dash board... en de magazijnier begreep me toch altijd... Wordt trouwens ook gebruikt in Clio 3, Modus, Scenic, Gr Scenic..
Dus ze gaan het wel kennen........

benafan

Heb het laten bestellen bij de dealer, zowel het opbergvakje.. als het 'kader' hoewel ze die op voorraad hadden. Maargoed ik ga geen 2x op en neer karren!
2017-heden: Megane Estate 1.5 DCi Bose edition uit 2012
2016-2017: Nissan Qashqai uit 2010
2009-2016: Megane Grand Tour 1.5 DCi uit 2004
2007-2009: VW Polo uit 1999

benafan

Zoals in een ander topic al aangegeven, heb ik mijn standaard Renault Radio vervangen door mijn Pioneer. Toch 10x beter geluid.. en meer te regelen.
Alleen de radio onthoud zijn instelling niet qua voorkeursinstelling, en begint bij elke cd opnieuw te spelen bij track 1, terwijl je bij 33 o.i.d. gebleven bent.
Kwestie van Rode/Gele draad omwisselen.. had dit bij mijn vorige auto (een VW POLO uit '99) ook al gedaan, en toen werkte het wel. Nu dus maar weer terugzetten? Of hebben jullie nog meer tips..
2017-heden: Megane Estate 1.5 DCi Bose edition uit 2012
2016-2017: Nissan Qashqai uit 2010
2009-2016: Megane Grand Tour 1.5 DCi uit 2004
2007-2009: VW Polo uit 1999

DHL

Inderdaad kabels wisselen... is't verschil tussen een Duitse en een Franse...

Rene k.

Zou je die navigatie radio van Renault ook willen verkopen, zo ja wat wil je er voor hebben??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev