Advertenties


knipperlichten, ruitenwisser en ramen laten megane uitvallen

Gestart door RRRenault, 8 mei 2009, 09:49:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RRRenault

Hallo,
Sinds gister doet de Megane Coupé van mijn vrouw raar.

Probleem:
zodra bij draaiende motor de knipperlichten of de ruitenwissers of de elektrische ramen gebruikt worden valt de motor uit. De-activeer je die functies, dan kun je de auto gewoon starten en rijden, totdat je ze weer activeert.
Ook hoor je een tikkend geluid onder het dashboard achter het zekeringkastje. Onder de motorkap hoor je ook een tikkend geluid komen uit een rode blok (relais?) in de zekeringkast.

Eerst heb ik de zekeringen allemaal vervangen, toevallig (?) betreft het 3 zekeringen die allemaal naast elkaar zitten. (de zekeringen waren overigens allemaal in orde)
Ook de zekering van de startonderbreking heb ik vervangen.

Nu start ie zelfs niet meer, ook niet na gebruik van de sleutel om de startblokkering uit te zetten. 8)7

Een vriend van me tipte dat het een massa-probleem zou kunnen zijn.
Klopt dit? Waar vind ik de massa-aansluiting en hoe kan ik dit oplossen?

Wat zou het anders kunnen zijn?

Alvast bedankt.

R. Ruiters

matthew

#1
Kan inderdaad een massa probleem zijn.

Je vind deze van de accu naar het chassis en van het motorblok naar de chassis.

Om precieser te zijn hebben we motor gegevens nodig.

Maar je probleem deed zich eerst voor als je allemaal accesoiers aanzet dus ik verwacht een beetje dat het probleem in je uch zit.Hiet zitten al deze schakelingen in en deze zit achter je zekeringen kast en tevens zit daar ook een stukje in voor je startonderbreker.

Je kunt proberen door de zekering coupe consol (20a)eruit en er weer in te doen.

RRRenault

Dank voor tip.
Het bleek een gebroken hoofdzekering te zijn in de doos bij de accu.
Door corrosie was een pootje van de zekering afgebroken (en uiteraard in de doos blijven zitten).
Viel me wel op dat er veel vuil en vocht in die doos zat (wat direct dus ook de oorzaak van het probleem was).
Kastje droog en schoon gemaakt en alle zekeringen maar even vervangen.


matthew

Dat is mooi dat het is opgelost en goed dat je alles even hebt schoongemaakt en vervangen is nooit verkeerd.

Het komt inderdaad ook wel vaker voor dat daar door vervuiling.roest problemen op treden.

RRRenault

ja, ik was ook tamelijk tevreden... het is de auto van mijn echtgenote en noodzakelijk voor haar om haar werk in de thuiszorg te kunnen doen.
Ik heb zelf een Volvo V70 XC classic met 193 pk op lpg en ben redelijk actief op het volvo850forum.
Hiervoor een Rover 75 tourer 2.0 cdti en een Alfa 156 1.9 jtd SW sportspack III.

Veel positieve ervaringen met fora... dus vandaar ook maar hier actief geworden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev