Advertenties


Achterbank demonteren?

Gestart door djo231, 7 mei 2009, 16:11:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

djo231

Hallo,

Ik wil mijn achterbank demonteren, nou had benjamin mij geholpen met het demonteren van het zit gedeelte, maar nu zit ik nog het de rug leuningen hoe verwijder ik deze?

Groeten Joey en bedankt voor de reactie's ;)

Dirk Kuipers

Eerst het zitgedeelte verwijderen, dan zie je dat de leuningen onder het zitgedeelte vast zitten met moeren..
Wijst zichzelf eigenlijk wel een beetje...

Laurens Klein

zitten dacht ik 6 moeren waarmee je hem los kunt halen. Heb je al het zitgedeelte eraf? want dan zie je het goed.

djo231

Ja het zit gedeelte is er af, ik zag wel dat er torx schroeven zaten

Dirk Kuipers

Volgens mij maar 3, redelijk grote..

djo231

Ja klopt, maar als ik dus deze los draai gaat de rug leuning los, want deze moeten namelijk opnieuw bekleed worden in het leer en is best stom als je hem niet kan leveren omdat je de achterbank niet los krijg

Dirk Kuipers

torx? Nee, als 't goed is moet je verder kijken dan..
De leuningen zitten aan een stang, en daaran zitten 3 zwarte stalen "lippen" die elk met een moer vast zitten..
Links, rechts en in het midden...
Tenminste, dat is bij mijn megane coupé zo.

Dirk Kuipers

huh?Je wilt toch de rugleuning loshalen?

Laurens Klein

wat dirk zegt klopt. ALs je tot vanavond kan wachten, kan ik wel ff foto's maken hoe het zit.

Wat ik denk dat jij bedoelt met torx zijn de 2 bouten waarmee de rugleuning naar achter blijft zitten.
De moeren waarmee de bank vast zit(zijn er idd 3 als ik er nu nog eens over denk:P) zitten aan de onderkant horizontaal

Benjamin Renon

#9
Eerst voor de demontage de drie moeren loshalen, dan kun je de leuningen er zo uit halen. Daarna moet je voor de leuningen van de geleider los te halen de torxbouten losdraaien. In het midden zitten de leuningen ietwat geklemt, dus is enige improvisatie nodig om ze los te krijgen. Owja je moet ervoor zorgen dat de kleine steuntjes een beetje loshangen, dus daar ook eventueel de boutjes/moertjes los draaien.

(Laurens was me net voor met bijna een zelfde reactie)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

djo231

Ja het gaat om de gehele achterbank, maar benjamin had me al geholpen met de zitting zeg maar, maar ik kan wel wachten heb pas volgende week zaterdag een afspraak dus ik kan wel wachten.

Maar wat dirk zei, is dat er dus 3 bouten zitten: links, midden en rechts van de onderkant van de leuningen. Als ik het goed begrepen had tenminste.

Dirk Kuipers

Ja, en dan natuurlijk bovenaan in de hoeken even die "knoppen" indrukken om de achterbank (normaal gesproken naar voren te klappen) los te maken.

Dus de 2 knoppen bovenaan en inderdaad 3 moeren onderaan waar je pas bij kunt als de zitting is verwijderd.

djo231

Oke dan zal ik dat proberen als ik thuis ben (zit op de kazerne en heb nu geen sleutels bij :) ) maar bedankt voor het advies. (btw waarom heb ik geen plaatje? krijg je dat alleen als je een echte RMC member bent?)

Dirk Kuipers

Jep, dat kan alleen als je "officieel" lid bent van de meganeclub.

djo231

Oke dan weet ik dat ook weer :) dan sluit ik deze topic wel bedankt voor alles en Laurens tot snel ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev