Advertenties


Turbo

Gestart door Marius., 25 april 2009, 11:21:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marius.

Mensen,

In de (misschien nabije) toekomst wil ik een Turbo gaan installeren.
Maar ik weet van horen en zeggen dat een Turbo je motor kan "slopen"
Nou heeft de mijne al 170k gelopen, is het dan nog "verstandig" een Turbo te willen?

Mvg
Marius
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

laguna 2003

ik weet er niet zo veel van af maar tegen mij is altijd gezegt dat je niet moet opvoeren boven de ton

M@ttie

Een turbo kan zeker je motor slopen maar dat ligt natuurlijk aan een heleboel factoren, zo zal er een heel hoop aangepast moeten worden, bijvoorbeeld een breedband lambdasonde je motormangement zal aangepast of compleet vervangen moeten worden (in het topic projecten, kan je bij dirk kuipers wel zien wat daar allemaal in gaat zitten) , dit is maar een kleine opsomming van wat je zal moeten doen.
Ik denk dat als je het goed wil doen dat je wel zo'n kleine 4500/5500 euro kwijt bent!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Dirk Kuipers

Als je het goed wilt doen, dan ben je nog meer kwijt..
Er zijn eigenlijk geen "standaard" pakketjes op de markt voor de megane, waardoor je veel zelf moet maken (laten maken). Daar gaat veel geld in zitten.
Maargoed, je vraagt hier niet naar de kosten.. Ik kon mij altijd blauw ergeren aan mensen die met opsommingen kwamen wat het ging kosten als ik met een dergelijke vraag kwam.. Tenslotte kun je niet bij iemand in de beurs kijken, en kan het zo zijn dat diegene het er voorover heeft.

Om terug te komen op je vraag.. 170.000 is best wel veel.
Je moet er rekening mee houden dat bijvoorbeeld je lagers ook al wel wat versleten zullen zijn.
Maar een turbo is wel heel algemeen.
Wat wil je bereiken? Wil je veel druk gaan rijden, dan zul je toch heel je blok moeten aanpassen.. Dan maakt het aantal kilometers ook niet meer uit. Ga je dat niet doen, dan zou ik in iedergeval wat lagers gaan vervangen als ik jou was.

Oftewel. Vertel eerst eens wat je precies voor ogen hebt, pas daarna kun je denk ik nuttige reacties verwachten.
Je zou ook eens kunnen beginnen met dit topic:
http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=62

Succes!

Marius.

Bedankt voor de reacties!^^

Ja wat ik in gedachten had is een kant en klare turbo set van ELIA, deze is gemaakt voor de 2.0 16V namelijk.
Ben er niet rare dingen mee van plan, wil gewoon graag als ik de looks ga doen ook meer vermogen erin verwerken^^

Zal dat topic eens bekijken, iig bedankt voor alle reacties:)
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Dirk Kuipers

Ah zo. Ja, dat kan inderdaad. Vind het wel heel veel geld voor zo'n set hoor. Kostte iets van 6 a 7 duizend euro toch?
Ik zou als ik jou was eerst wel even goed checken wat ze precies met de computer doen. Chippen? Of zit er een hele nieuwe computer bij de set? Zo ja, wat voor computer?
Als je veel bar gaat rijden zul je bijvoorbeeld ook moeten denken aan andere zuigers, drijfstangen, etc..
Naja, veel leesplezier, ik ben benieuwd. :)

Marius.

Hey Dirk,

Mag ik vragen hoeveel vermogen je uit je Supercharger hebt weten te halen.
En waar je zoiets besteld hebt, want ik twijfel eigenlijk wel tussen Supercharger en Turbo, en als ik het zo lees word Turbo toch wel duur grapje:P

mvg
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Laurens Klein

supercharger wordt ook een duur geintje hoor.

En als je het serieus wilt doen moet je alles aanpassen. En vergeet dan ook niet de remmen etc. Want je eigen veiligheid is het belangrijkst.

Marius.

Ik weet, toch bedankt voord e tip,
maar had er al over gelezen dat als je meer vermogen gaat toepassen, betere remmen een MUST is.
En daar ben ik ook echt wel voorstander van hoor:P veiligheid boven alles!^^
Dure geintjes maak ik me niet zo druk om, waar een wil is is een weg, kwil gewoon eerst alle opties bekijken

gr
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

subzero

Elektrische turbo op inlaat,motortje daarvan wat tunen,draadweerstand op gaspedaal zodat de toeren van de turbo gelijk gaat met de brandstoftoevoer,en klaar. 8) klik LOL

Marius.

#10
uhm beetj vaag dingetje moek zeggen?:P
volgens mij zit je te dollen:p

trouwens Dirk, mocht je dit nog volgen, die link werkt niet, kom gewoon bij main page van het forum
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Jeroen

Dan klik je even op de url in zijn signature  ;)

Marius.

Hehe,
Heb zijn project al bijna helemaal bekeken!
Echt mooi geworden, alleen die voorbumper vind ik persoonlijk afschuwelijk :q
maar dat ben ik :q

Gr
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

subzero

Citaat van: MJTheOne op 26 april 2009, 23:48:14
uhm beetj vaag dingetje moek zeggen?:P
volgens mij zit je te dollen:p

trouwens Dirk, mocht je dit nog volgen, die link werkt niet, kom gewoon bij main page van het forum

Grapje ;)

Maar een elektrische turbo zal er in de toekomst toch wel komen denk ik?

http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/01/elektrische-supercharger-rijp-voor-massaproductie

http://www.youtube.com/watch?v=PU18zf9pdIo&NR=1

Dirk Kuipers

Als je bij de zoekfunctie op "meer vermogen" zoekt, kom je in een topic terecht van 12 pagina's waar het gaat over. jaja. Meer vermogen! ;)
Daarvan was die link.

Ik denk dat een turbo goedkoper is dan een supercharger.

De grootste verschillen zijn:
turbo: uitlaatspruitstuk moet je aanpassen en vermogen pas na zoveel toeren (turbogat).
Supercharger: steun maken voor de supercharger (waarschijnlijk alles omgooien) vermogen meteen vanaf 0 toeren (let ook op dat dit erg moeilijk is af te stellen!) en supercharger kost je al vermogen om hem rond te draaien (turbo niet, dat gaat via uitlaatgassen).

Mijn plan is om er nog een turbo bij op te bouwen. Het blok helemaal aan te passen (gesmeden zuigers, drijfstangen, etc) en dan het inlaattracject alsvolgt maken:
Luchtfilter gaat naar compressor, compressor gaat naar turbo, turbo gaat naar motor.
De compressor blaast de turbo op gang, zodra de turbo op gan is wil ik via een klep de compressor buitenspel zetten en de turbo zijn werk laten doen. Bedoeling is om er dan dus een grote dikke turbo op te zetten (zonder erg last te hebben van een turbogat, aangezien de compressor hem aanblaast).

Maargoed, 't moet eerst allemaal maar. ;)

Om terug te komen op de kosten.
Ik kon niemand vinden die de huidige computer kon chippen. Dus heb ik het meteen goed gedaan door een zelf programmeerbare computer te nemen. Daar gaat wel erg veel geld in zitten. Heb je een honda, dan koop je voor 200 euro een chip, en dan ben je klaar.. Bij een megane mag je daar gerust een 0 achter zetten plus de rest... En dat is dan alleen de computer (eventuele bekabeling) en afstellen.. Dan de rest nog. ;)

Een turbo of compressor kun je goedkoop kopen op ebay. En dan moet je zelf gewoon een steun of uitlaatspruitstuk maken.

Let ook op, dat je bijvoorbeeld ook je uitlaat moet aanpassen (grotere diameter), etc etc ec.
Het is niet een eenvoudige klus als je het goed wilt doen. Als je dat allemaal niet zo nauw neemt, denk ik niet dat je er lang plezier van zult hebben.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev