Advertenties


versnellingsbakolie Megane 1.6 16V 2004

Gestart door lex, 22 april 2009, 14:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lex

Hallo iedereen,

wie kan mij vertellen wanneer (frequentie) de versnellingsbakolie ( welk type en hoeveelheid) moet vervangen worden?

Alvast bedankt, reuze site trouwens!

Alex

A110

De versnellingsbakolie hoeft eigenlijk niet ververst te worden. Alleen bij reparatie's aan de koppeling of versnellingsbak zal de olie ververst worden.

De hoeveelheid hangt af van het type versnellingsbak en kan ik niet zeggen zo. Ik gok dat er een JR5 versnellingsbak onder hangt (5 bak handgeschakeld) daar gaat geloof ik 3,2 liter olie in. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

M@ttie

1.6 16v heeft volgens mij een jb3 bak en daar gaat 3.2 liter in, gewoon vullen tot die overloopt...

en zoals A110 vermeld hoeft deze alleen vervangen te worden bij reparatie of de/monteren van de v-bak....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

lex

Bedankt mannen,

ik stelde de vraag omdat ik destijds met een Renault Espace een ongelooflijk verschil had ivm lawaai.

thanks,

Lex

matthew

Officieel schrijft Renault om de 4 jaar voor maar in de praktijk gebeurd eigenlijk alleen bij reparatie.

Een 3 liter gaat er in en dan 75w 80

subzero

#5
En dan misschien beter 75w80 GL5 of toch GL4 nemen??

Dit linkje gaat over een motorfiets maar het principe blijft toch hetzelfde 'denk ik'. klik

John B.

Ik denk dat het wel zin heeft om te verschonen, omdat er ook dingen in de bak zijn die slijten, en dan komen die deeltjes door de olie heen, versnellingsbakolie van een automaat bijvoorbeeld moet wel ververst worden, althans van de mercedes waar ik voor de zaak in rij wel.


Bij de Ford Probe Club zijn er ook enkele die hun bakolie hebben vervangen voor andere, en de bak schakelde daarna een stuk soepeler!

DHL

Ik deed er gewoon een additief bij en dat maakte echt een groot verschil. Voor van 2 naar 3 en omgekeerd. Zelfs moest ik mijn bakolie vervangen zou ik er zeker weer van dat spul bijdoen!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev