Advertenties


Wel of geen blanke lak?

Gestart door Mike R., 22 april 2009, 13:03:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike R.

Ik heb momenteel 2 side-skirts liggen in de kleur geel, nr. 377, net als mijn auto. Echter waren deze beschadigd en konden wel een likkie verf gebruiken, daarvoor heb ik die spuitbusjes van Renault liggen. Ik heb er al eentje gespoten, lukt prima en de kleur is goed, maar ik vraag me enkel af of ik nog tot slot een laag vernis/blanke lak moet gebruiken om het goed te houden? Op de bus staat niet dat je hem na moet behandelen, de kleur is ook prima, maar blijft de lak bijv. mooi bij het wassen enzo?

Hopelijk hebben jullie ervaring ermee en kunnen jullie zeggen of ik nog even vernis moet spuiten of niet.  ;)
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Benjamin Renon

Heb nog nooit de spuitbussen van Renault gebruikt, maar als je wat meer glans en bescherming wilt zou ik hem zeker nog met enkele laagjes blanke lak behandelen.

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

laguna 2003

volgens mij is het mooier als je blankelak er op spuit
alleen bij mij verziek ik het vaak met blankelak
dan ga ik te dik of of heb met de blankelak wal druipers
maar dat zal wel aan mij liggen

succes ben benieuwd naar de foto's

Mike R.

Intussen dus even snel de blanke lak gekocht, gaan we die er ook gewoon even overheen halen.
Is mij gezegd dat dit na ongeveer een 30 minuten moet, als je het later doet, geeft het bobbels... Nouja, we zullen het meemaken, straks heb ik voor een schijntje mooie skirts erop hangen, dan mag ik niet kijken of een plekje hier en daar toch?  ;)

Spuiten ze hem nog maar een keer over als er ooit een totale spray komt door een prof. bedrijf.
Foto's volgen als ze klaar zijn.  :)
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

M@ttie

Bij mijn weten wordt en bij de renault spuitbussen altijd een busje blanke lak geleverd, dus dan zal het wel nodig zijn ook...

Ben benieuwd naar de foto's...

Als het goed is gelukt kan je me hele auto doen...whahahahahaha.... :D Y
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Stefan

zeker wel afwerken met blanke lak Y
Zeker ter bescherming en behoud van kleur in de toekomst.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Mike R.

Morgen zal blijken of het een mooi resultaat is, eentje is nu volledig klaar. Wel zie je plekken waar je dan net even meer hebt gespoten, daarvoor ben je dan ook een amateur en geen prof. haha, maar voor de kosten dat er nu skirts op komen, hoor je mij echt niet klagen. Het is ook een kwestie van lichtval, zal een paar keer per dag de skirt er op gaan hangen om te kijken hoe het staat met verschillende zonnestanden, ben benieuwd.  :q

Er was één skirt flink beschadigd, hele lak weg. Oke, je ziet de lijn van de schade nog wel lichtjes, moet je eigenlijk helemaal opvullen om het perfect te krijgen, maar de kleur is gewoon perfect geel en dus prima, hieronder vast een voorbeeldje van die skirt (schade zat achteraan);

Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

laguna 2003

van deze kant ziet het er erg goed uit !-!

Stefan

voor zover je het op een foto kan zien ziet het erg goed uit.
Zeker als je ze zo goedkoop op de kop hebt kunnen tikken zoals je zegt !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Mike R.

Ik heb er nu eentje af, met 1 goede laag blanke lak, betwijfel of ik daar een extra laag overheen moet spuiten, ben bang dat hij dan fout gaat en dan kan je echt niet meer terug ook. Ziet er gezien de prijs gewoon prima uit, kan je je zeker goed mee vertonen, bij bepaalde lichtval zie je wat lichte vlekken, maarja, het blijft toch gebruikt spul en zelf overgespoten.  ;)

Ik wacht even op een spiegelreflex voor betere foto's, deze camera neemt het niet netjes genoeg op, wil het resultaat wel goed laten zien natuurlijk.  ;)
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Mike R.

Zojuist weer even bezig geweest, maar ik krijg de lak maar niet glanzend, je plakt zo echt matte skirts tegen een glanzende wagen, niet helemaal ideaal dus.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Of is laten spuiten de enige optie? Eventueel enkel metallic-lakje nodig?  o-)
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

DHL

Voor het beetje dat het kost had ik ze laten spuiten.... T is nu niet omdat ze goedkoop zijn dat ze je wagen mogen ontsieren he :neen:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev