Advertenties


Voorstellen + kleine vraagjes mbt megane cabrio 2001

Gestart door wensel, 19 april 2009, 16:13:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wensel

Ik heb zaterdag 18 april jl. een megane cabrio aangeschaft uit 2001.

Heb hem in de omgeving van Tilburg gevonden en na een proefrit plus de nodige onderhandelingen tot een mooie deal gekomen.
Zo blij als een kind naar huis om er daar achter te komen dat ik nog veel meer had willen vragen. Gelukkig dit forum!

De auto is van het type megane 1 Phase 2, bj 2001 met 167dkm.
De volledige historie is bekend. En de auto rijd op een LPG-G3 installatie.
Dit was voor mij aantrekkelijk omdat ik vrij veel kilometers maak en ik dus flink ga besparen in de kosten.

Ik ben dus dit weekend verhuist van het volvo forum naar de megane club! Ik heb daar af en toe actief, maar vaker passief veel info verzamelt en niet onbelangrijk vragen op antwoorden gevonden.

Mijn oude auto is een Volvo 440 uit 1996 1.8i
Deze ga ik opknappen(roest bijwerken ed.) en daarna verkopen.

De megane is helemaal perfect op wat kleine puntjes na.


De auto heeft wieldoppen wat ik niet erg vind. Wel is er uit de dop R-achter een stuk.
Hopelijk zijn deze te koop bij de dealer per 1 stuks!

Verder is het knopje van het linkerachter raampje kapot. Ook dit hoop ik bij de dealer te kunnen vinden.
Ik heb gelezen dat er sommige modellen uit zijn gerust met een knop "alle ramen naar beneden"!
Volgends mij heeft mijn auto dit niet maar zou ik later wel in willen bouwen indien mogelijk, hetzelfde geld voor mistlampen.

Het grootste punt aan de auto is dat de kap net achter het achterraampje aan 2 kanten is ingescheurd voor 1/1,5 cm!

Er zit dus een keer een nieuwe kap aan te komen.

Ik hoop hier net zoals bij het volvoforum veel info te kunnen verzamelen en deel te nemen in verschillende topics
- Megane 1 Phase 2 Cabrio - 2001 - EURO2000 - 1.6 16v - LPG G3 Eurogas -

Joost

#1
Hallo Wensel,

Rijd idem cabrio ook wel problemen gehad met wat technische details maar inmiddels alles opgelost.
Zoals ik zie komt jouw auto van een dealer in L Op Z en heb hem daar inderdaad zien staan.
Een nieuwe achteruit kost ongeveer €450 en denk dat dit toch een puntje voor je daeler is.
De raam is niet alleen geritst maar ook gedeeltelijk verlijmt.
Dus echt vakwerk en niet voor een leek.
Mits je de auto met garantie gekocht hebt zou ik hier met de daeler een overeenkomst proberen te maken.

Succes,

m.v.g Ernst

Rick Santbergen

Denk, dat de dealer na 1 jaar niets meer vervangt onder garantie ;)
topic is een jaar oud

TmCabrio

er zijn ook ruitjes bij hame cabrio te koop voor 235 euro!

Rick Santbergen

Monteren ze die ook voor die prijs?
(altijd interessant om te onthouden)

TmCabrio

nee dat niet maar monteren kan je zelf wel had laatst ergens een hele inbouw handleiding je moet aleen wel met 2 man zijn!!

Rick Santbergen

Dat kan jij misschien, ik zou er nooit aan beginnen ;)

Joost

Hoi,

Ik ken heb ook getwijfeld om hem te vervangen.
Afgelopen week ben ik nogmaals gaan google en kwam op de volgende site :
www.car-x.nl

Heb voor €12,- exl VZK het volgende middel besteld :
Meguiars PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish     

Helaas kan ik nog geen foto's toevoegen maar het geeft een verbluffend resutaat
Mijn raampje is voor 95% weer glashelder.  8)
Het enige wat rest is dat je nog iets of wat de vouw er in ziet zitten maar ook dit
heb je na enige tijd ook met met een nieuwe raam.

Het middel is met een badhandoek / washandje aan te brengen bij droog koel weer
en daarna afnemen met een zachte stofvrije doek.

Eerlijk is eerlijk het werkt en voor mijn een voldoende oplossing.

Kijk eens rustig op de site.



Rick Santbergen

Als het cabrio dak altijd goed opgevouwen wordt, zie je er geen vouw in ;)
Helaas wist de vorige eigenaar van mijn cabrio dat niet 8)7

rien

Je kan met het opvouwen er een cv isolatie stuk tussen leggen. Helpt prima.

TmCabrio

rustig en met beleid je dak klappen resulteerd ook in langdurig pleizer van je dak en ruitje!!.

ik zelf ben nog steeds opzoek naar iets wat mos en groene alg van me dak af haalt heb al verschillende dingen geprobeerd.

laatste redmiddel is tog de stoom cleaner en dan met sileconen spray weer inspuiten tegen het hechten van nieuwe alg/mos

Rick Santbergen

Stoomcleaner raad ik ten zeerste af! Kan de waterbestendige laag aantasten door de hitte!
Ik heb altijd alle mos eraf gekregen met badborstel, groene zeep en heel veel doorzettingsvermogen! (lees: "Uren schrobben en herhalen, herhalen en herhalen"

En anders zijn er altijd nog de producten van Ragg Top die hoog aangeschreven staan.
Heb je foto van het mos TmCabrio, dan kan ik zo zeggen of ik het eraf zou krijgen.

Rebecca Fontijn

ik moet dus echt met mn dak aan de gang voor ik wrecked ga zien anders komt et niet goed denk ik  :cry:

TmCabrio

oke maar groene zeep ze je en wat voor badborstel?

ja het is gewoon vies dan moet ik er eerst een foto van maken.

het is gewoon een alg aanslag en op somige plekken echt vies maja wil het schoon hebben ziet er niet uit

Joost

Net wat Wrecked zegt,

Groene zeep.
Bij miezerig regenweer en niet in de volle zon.
Schuren en schuren in laten trekken en nogmaals schuren.
Dit doe je niet in een uurtje.
Tussentijds in laten trekken en nogmaals herhalen.
Nogmaals niet in de volle zon.

Mijn dak is er op bekomen maar heeft zijn tijd nodig.

Succes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev