Advertenties


velgen megane coupe 1.4

Gestart door b.kuijt, 18 april 2009, 11:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

b.kuijt

ik ben aan het kijken voor een setje velgen op mn megane coupe 1.4. Ik heb nog nooit eerder zelf velgen gekocht en heb dus geen flauw idee waar ik op moet letten.
In de faq zie ik staan dat op de 1.4 een max van 16" kan met daarop 205/45 en dat het 4x100 moet zijn. Kan er dan geen 17" op door de wielkasten of wordt de hoogte dan te groot voor de motor?

Ook zie ik allemaal ET waardes voorbij vliegen. Standaard is dit 37? Wat gebeurd er dan als ik daar onder of boven kom?

thnx alvast!

M@ttie

Zover ik weet kan er ook 17 ich onder.
Lees WWW even voor wat uitleg over de ET-waarde, ik denk dat het dan wel duidelijk is.

http://www.buggyboys.be/nl/velgen_specs.htm
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Stefan

Kunnen ook wel 17 inch onder hoor.
205/40/17
Als je van de ET waarde gaat afwijken, gaat je wiel of meer naar binnen, of meer naar buiten staan.
Maar niet alles past dan natuurlijk ivm aanlopen enzo
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tkruisman

#3
ik heb ook 18 inch onder de megane zitten




deze zijn 18 inch

banden 215/35R18 en ET42

aub miss heb je er iets aan

ik wist ook niet zeker of het pastte maar het paste allemaal en heb geen problemen met drempels ofzo dat ik als een idioot langzaam eroverheen hoef;)


rs50jochem

Citaat van: Tkruisman op 20 april 2009, 23:35:36
ik heb ook 18 inch onder de megane zitten
ik wist ook niet zeker of het pastte maar het paste allemaal en heb geen problemen met drempels ofzo dat ik als een idioot langzaam eroverheen hoef;)


Nee, zo'n terreinwagen met half crome wielen, dat heeft tenminste uitstralling.. 
Is dat een Megane ja..? Ik dacht dat het een Jeep Cherokee was..  :x 8)7

Yayo

#5
FF Off-topic,

Vindt de reactie van zowel Jochem als Laguna2003 beide overdeven...

@Jochem
Denk dat ieder voor zich moet weten hoe en wat hij met z'n auto doet en als hij of zij z'n auto mooi vindt met 18 inch en daardoor nog wat hoger op z'n poten staat moet ie dat zelf weten... Misschien zijn de financiele middelen bij die persoon er momenteel niet om te verlagen zoals jou waggie's het wel zijn... Je kan nooit in iemand portomonee kijken en gelukkig heeft iedereen een andere smaak ;)

@ Laguna2003
Beetje jammer om gelijk tot dreiging over te gaan... Zijn geen kleuters meer.

Back on topic

==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Marc Brouwer

@ Yayo  !-!

@ Jochem, een zeer ongepaste reactie  :neen:

@ Laguna 2003, aan bedreigingen doen we hier helemaal niet.  >:(

"We Shall Not Be Moved"

DHL

En nu terug naar de velgen.... Persoonlijk vind ik tot 17 duim knap. 16 lijkt nog wat klein...Maar volgens mij is er wel een groot prijsverschil tussen complete set 16 en 17 duim, of vergis ik me?

Dirk Kuipers

Ook ik heb er 18" onder de megane. Kan best.

Dus 17" moet helemaal kunnen! ;)

Persoonlijk vind ik 16" wel heel erg klein. 17" vind ik dan al stukken beter!

Yayo

Mijn voorkeur gaat ook uit naar 17 inch.... Denk dat de meesten personen die een Megane Coupe rijden 17 inch onder de auto hebben. Dacht dat het in combinatie met een 205/40(of 45)/17 band het beste overheen kwam qua omtrek als de standaard banden plus velgen ivm afwijking km-teller.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

M@ttie

#10
Ik zou persoonlijk ook voor 17 inch kiezen omdat je dan ook nog een iets hogere band hebt en dus ook nog iets meer comfort!!
Zeker als je m verlaagt zal het comfort helemaal afnamen met die lage banden.

Maar het is natuurlijk maar net hoe je het hebben wil, als je thuis een nier gordel heb liggen en geen vullingen in je gebit hebt dan is natuurlijk 18 inch en lekker laag wel het mooiste.... Y

@ YOCHEM kom eens op de koffie/thee/limonade/aanmaak...hahahahahaha, je woont bij me om de hoek..... --
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

rs50jochem

Dat meen je.?? Je werkt ook ergens bij Stam..??

M@ttie

@ JOCHEM - Nee niet meer, ik heb 7 jaar bij stam gewerkt!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

rs50jochem

Ik zal je 's mailen.. Kunnen we ff kleppen.. ;)

M@ttie

Hahahahaha lijkt me gezellig,... :D
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev