Advertenties


Goedkoop luchtfilter

Gestart door DHL, 17 april 2009, 13:32:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DHL

Gisteren heb ik me een whitehooker open luchtfilter gekocht bij Remco. Kostprijs 35 Euro. Gelijk in de autohandel nog wat aansluitstukken gekocht. Gisterenavond alles gemonteerd, luchtfilter onder het bakje van de computer links voor zodat hij koude lucht krijgt. Een toertje gedaan. Rijdt perfect, vermogen idem, veel mooiere klank.
Maar nu lees ik op het internet dat die goedkope filters ronduit schadelijk zijn voor de motor omdat ze teveel vuiligheid zouden doorlaten. De motor zou hierdoor snel slijten.
Bang geworden, vandaag alles weer origineel gezet... Wat denken jullie hiervan? ah ja moet er nog bijzeggen dat het een filter is waarop je geen olie of zo moet spuiten. Gewoon monteren en rijden.

rs50jochem

Het kan zijn dat hij meer vuil doorlaat dan een K&N maar er zijn tal auto's die jaren al rijden met zo'n filter. Je kan om jezelf meer zekerheid te geven alsnog hem in oliën of er een panty omheen trekken..

DHL

Ja, ik deed hem er terug af met spijt in het hart....Maar wil de motor of zo niet kapot maken....
En is die plaats goed volgens jullie?

Reinier Goorden

De plek is wel goed. Je kan er denk ik het best een universeel filter van een echt merk op zetten. Je hebt de buizen nu toch al krijg ik de indruk. Je vervangt dan van dat goedkope setje van remco alleen het filter. Dan kan er weinig meer mis gaan. Denk aan Green, K&N, Injen, Apexi.

DHL


Reinier Goorden

Je zegt dat het filter onder/naast de zekeringkast komt te zitten of zat. Hier maak ik uit op dat je ook een stel buizen hebt enz. De diameter van de buis ff opmeten en een goed universeel luchtfilter aanschaffen van bv 1 van de merken die ik eerder al noemde. Hiervan is het filtermateriaal van dusdanige kwaliteit dat je geen "vuile" lucht in je motor krijgt. Deze zijn ook al voorzien van een oliefilm, wat ik bij zo'n goedkoop filter vaak betwijfel.
Ik zou dus alleen het filter welke je al hebt een enkeltje kliko geven en hier een goed filter voor in de plaats zetten.
http://www.showoffimports.nl/home.php?cat=470&sort=add_date&sort_direction=1&page=2
Zoiets bv.

John B.

Of neem een drop-in luchtfilter, werkt net zo goed hoor!

Reinier Goorden

Geeft niet zo'n mooi geluid natuurlijk ;)

DHL

Die link, zijn dat goede filters? Zit er eentje tussen van 25 Euro, lijkt perfect op degene ik nu heb....Zat ook al te denken er eventueel een jasje omheen te doen zoals iemand zei een nylonkous of denken jullie aan nog iets anders?

matthew

gewoon een goed merk openluchtfilter kopen,anders wordt het goedkope in de toekomst een duurkoop.


Benjamin Renon

Wat Matthew en Reinier ook al zeiden: Ga voor een goed merk die met olie is behandeld. Het enige wat je dan nog zou moeten doen is het filter af en toe schoon maken (bijv om de 10k á 15k km) met speciale cleaner en weer opnieuw in olieen. Scheelt op langere termijn zeker in de kosten.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

DHL

Oke; thanks voor de tips mannen !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev