Advertenties


Megane Break 1.6 16v 2001

Gestart door megane break, 16 april 2009, 21:47:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

megane break

Gegroet,

Ik ben hier nieuw op dit forum en ben lid geworden om een aantal dingen kwijt te kunnen over mijn auto.

Het betreft een Renault Megane Break Expression 1.6 16v bouwjaar 2001.

Het is een prima auto, goed rijcomfort lekkere motor weinig last van storingen dus eigenlijk niks te klagen in tegenstelling tot de voorgangers, Reanult Megane Classic RN 1.6e en Renault clio RL 1.2, beiden ingeruild omdat ze veel problemen gaven, maar deze megane break deugt toch wel.

Toch heb ik met deze enkele problemen gehad:

4 nieuwe bobines
nieuwe schakelaar voor de elektrische ramen
nieuwe schakelaar voor de alarmlichten
nieuwe gaskabel
nieuwe sensor, auto starte dan wel, dan niet, was een sensor kapot.
een handrem die er meerdere malen voor deed zorgen dat de rem bleef aanlopen

dan van het normale onderhoud:
Nieuwe accu
nieuwe ruitenwissers
4 nieuwe remschijven en blokken

zo lijkt het een hele lijst, mja veel van deze dingen kan ik zelf dus valt het mee
totdat ik vandaag de gaskabel ging vervangen, ik dacht dat is zo gepiept maar bij een megane valt het niet mee, zeker niet als je de verkeerde rubber krijgt geleverd die door de carrosserie moet, maar goed uiteindelijk toch gelukt en ben ik erachter gekomen dat de vorge gaskabel nooit goed gemonteerd heeft gezeten, de gaspedaal stond lager dan de andere pedalen, nu staat hij op zijn hoogst waardoor het (gaskraantje) verder open kan en de auto nu ook veel meer pit heeft dus hij trekt en sprint beter dan die ooit heeft gedaan, dat is wel fijn.

Als hier mensen zijn die veel ervaringe hebben met de 107 pk sterke 1.6 16v zou ik ze graag horen, wil wel eens weten of er iemand is die dezelfde problemen heeft ervaren.

grtz,

Glenn

John B.

Dit is dan toch ook een Megane 1? volgens mij wel, als ie uit 2001 komt.

Birt

Dat is inderdaad een meg 1 phase II. Dus die moet ff verplaatst worden.

Mijn ervaring met de 1.6 16v motoren zijn: gewoon goede betrouwbare motor. Alleen die bobines zijn een probleem. Als je probleem hebt, gewoon alle 4 vervangen, want als 1 begint komt de rest er vrij vlot achteraan.

Ervaring in een clio III 2006 (gas) en scenic 2002. Clio nu 120d km en vanaf begin in bezit. Scenic 125d km en vanaf 2003 in bezit.

En ja onderhoud gewoon op tijd uitvoeren voorkomt een heleboel problemen, maar dat lijkt me logisch.

1 puntje van aandacht is dat als de dbriem vervangen wordt, dat de multiriem soms niet in een keer recht gemonteerd wordt. Bij beide auto's gebeurd. Hij verspringt dan een groefje.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev