Advertenties


piepend geluid wielen

Gestart door Decepticon#1, 14 april 2009, 19:13:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Decepticon#1

Toch (nog) maar een keer posten. Als ik rijd hoor ik een snel en hoog piepend geluid bij mijn voorwielen....dus echt pieppieppieppieppiep (mooi uitgelegd he  :D)
Als ik op de rem trap, dan is het over. Nu hebben ze al een x bij een garage gekeken en daar zeiden ze dat de wielbouten aan de achterkant  :? tegen de rem(schijf)  :? kwamen.

Nu heb ik vanmiddag een aantal wielbouten ongeveer 2 a 3 mm ingekort, maar het piept nog? Wat doe ik hieraan? Iemand met tips: heel graag (oh ja...'niet rijden' of 'pak de fiets' is geen optie  :P) Bedankt alvast!

M@ttie

Loopt je rem niet gewoon een beetje aan, vooral omdat je aan geeft dat het weg gaat als je je rem indrukt!!!
Hoe draait het voorwiel als je de auto opkrikt, heeft die veel weerstand of eigenlijk helemaal niks, misschien komt je remzuiger niet helemaal terug, dat heb ik zelf eens gehad toen zat er te veel vocht in de remvloeistof waardoor en wat roest op de remzuiger kwam en deze een klein beetje uitgedrukt bleef staan.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

rs50jochem

Aan de achterkant van je remschijven kan er wel eens een stalen plaatje zitten om vuil weg te houden van je remmerij.. Soms zit dit tegen je remschijf aan gebogen.. Leunt er niet een zwarte modderkuip (binnenkant van de wielkast) op je aandrijfas..?

Nick Mattheus

De remblokken demonteren, het beweegbaar gedeelte terug invetten, alles terug monteren en probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn ;) !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Decepticon#1

Kijk, dit soort adviezen heb ik iets aan! Bedankt mannen! Ik ga het allemaal even checken...krijg binnenkort ook nieuwe remmen, misschien dat dit ook iets zal veranderen!

Nick Mattheus

Ik heb dit ook al eens voorgehad...
Bij mij bleef de rem aanlopen (lichtjes welliswaar) en zodra ik remde was dit geluid weg.
De rem kwam niet goed meer terug door vuil, stof, ...
Deze heb ik dan goed gereinigd, ingevet en terug gemonteerd. ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

matthew

Inderdaad eerts even elk wiel opkrikken of deze zwaar draaid of niet.
Dat remmen iets aanlopen kan inderdaad het probleem zijn waardoor je geluid krijgt.

Wat ik zelf ook eerst had met de coupe was met de ebc remschijven dat je deze hoort(maar ik weet zo niet wat je hebt)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev