Advertenties


Formule 1 deel 16

Gestart door matthew, 13 april 2009, 03:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

John B.

#60
Zit wat in Tim...


Maar:
- kwam er geen standaard leverancier voor KERS?
Zal dan een Renault-Nissan worden?
Software is toch al 1 bedrijf die dat doet? Of is dat ook vanaf volgend jaar?
Ferrari zal zijn faciliteiten ook nog wel gebruiken voor de ontwikkeling van zijn gewone personenwagens!
Maar behalve motor en bak, mag een F1-team toch niet ergens anders zijn spullen vandaan halen voor het chassis?
Denk niet dat de FIA erin zal trappen, als Renault/Ferrari/Toyota zo alsnog betere/duurdere onderdelen krijgt?


Edit: budgetplafond is zonder zaken als: de motoren, marketing en salarissen van coureurs.

Tim

Force India rijdt met een complete McLaren-Mercedes achterkant (ook ophanging dacht ik) Toro Rosso = Red Bull (met wat kleine aanpassingen)
Geen idee of er een standaard leverancier voor KERS kwam, lijkt me dat de teams dan helemaal gaan flippen, eerst zelf de boel ontwikkelen om dat vervolgens na een jaar de prullenbak in te kunnen gooien (kostenbesparing?)
Verder ben ik benieuwd hoe de nieuwe teams hun auto's willen gaan bouwen, aan alleen een computertje en een garage om de auto's in elkaar te zetten heb je niet genoeg.
Een paar teams zal wel de benodigde spullen in huis hebben (pro-drive) maar hoe dat zit met die GP2 teams, die krijgen de spullen normaal ook gewoon aangeleverd en hoeven niet zelf carbon delen te maken volgens mij.

Lijkt mij overigens ook niet dat ze daar in trappen, maar hoe ga je dat controleren?
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Michel Veltman

Voor zover ik het lees is het idd de dubbele regels waar de teams over stuiteren...temeer STEL dat een auto uit categorie B dan ook nog sneller is dan bv Ferrari...hoe ga je dat verklaren aan de sponsoren/directies e.d

Geld besparen is meen ik Ferrari net als andere grote teams wel voorstander van, ze merken best wel wat van de recessie (oa lastiger sponsoren te vinden en de sponsoren die ze hebben betalen minder..)

Overigens wordt vandaag als ik de geruchten mag geloven Jos Verstappen bevestigd wordt als rijder bij het Aston Martin race team om deel te nemen aan de 24u van Le Mans

Ben benieuwd ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

ForzaMollie

Ik zeg: 2 kampioenschappen, beide met technische vrijheid (tot op zekere hoogte). 1 klasse met een budgetlimiet van 35 miljoen ofzo, en een tweede klasse voor Ferrari, Renault, etc. met een limiet van een miljoentje of 100.

Het kan toch niet zo  zijn dat een toyota prius op dit moment geavanceerder is qua techniek van een F1 auto?? Als ze allerhande systemen nou eens lekker doorontwikkelen in de F1 dan hebben "wij" er over 10 jaar misschien ook nog wat aan.

Ik zou ook voorstander zijn van een brandstoflimiet. Laat maar eens kijken hoe zuinig verbrandingsmotoren nou echt kunnen worden!

Dennis Postma

Ik ben het wel eens met dat er een budgetplafond moet komen, zeker in deze tijden. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de fabrieksteams geen voorstander zijn van een dubbel kampioenschap. Mijn oplossing is gewoon iedereen een budgetplafond met de daarbij geldende vrijheden of niemand het plafond met de vrijheden. Mocht men wel met 2 maten willen meten, richt dan gewoon een budget F1 klasse op die ook appart hun races rijden op de zelfde circuits als het huidige kampioenschap. Is voor de toeschouwers ook gelijk een stuk aantrekkelijker, je hebt dan gelijk de dubbele hoeveel F1 aktie op de baan en je kunt meer teams toe laten.

Michel Veltman

Citaat van: Mollie op 14 mei 2009, 12:02:51
Ik zeg: 2 kampioenschappen, beide met technische vrijheid (tot op zekere hoogte). 1 klasse met een budgetlimiet van 35 miljoen ofzo, en een tweede klasse voor Ferrari, Renault, etc. met een limiet van een miljoentje of 100.

dat is er al...de GP2 bv ;)
Vind het v/d zotte dat je 2 kampioenschappen gaat houden onder 1 vlag genaamd Formule 1, dat is nl wat er nu voorgesteld is/wordt..

Voor de leek is het nu al onbegrijpelijk wie er met een dubbele diffusor rijdt en/of KERS systemen..laat staan dat er straks letterlijk 2 verschillende type auto's aan de start staan onder 1 vlag..

maargoed vrijdag komt de FIA naar Engeland met de teams te babbelen..zal wel een soort D-Day worden voor de toekomst v/d F1 Y
Het is wel duidelijk dat het de bedoeling is om de teams meer ''groen'' te laten worden met de geld uitgaven, mijn inziens zorgt dit vanzelf voor nieuwe teams die dan onder zelfde regels racen als Ferrari e.a
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

John B.

Mollie: de teams zullen vanaf volgend jaar wel een branstoflimiet voor zichtzelf stellen, bijtanken is immers verboden, en dan gaat het er wel meer om wie de zuinigste wagen heeft, en dus ook de lichtere.


Jos was toch gister al bevestigd als AMrijder? had het op www.rtlgrandprix.nl gelezen.

Michel Veltman

Jos is nog nergens *officieel* bevestgd en volgens racexpress.nl komt er deze week ook geen duidelijkheid.
Kortom zoals traditie bij Jos is het weer afwachten of het doorgaat of er weer iets tussenkomt ;) :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

ForzaMollie

Oh, ik wist niet dat bijtanken verboden werd? Goed idee anyway!

John B.

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/rtlgp/)/sport/rtl_gp/components/overige/nieuws/articles/090511_jos_verstappen_naar_le_mans.xml


had vandaag bekend gemaakt moeten worden.

Dennis Postma

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/05/18/ecclestone-optimistisch-na-overleg-in-londen/

Zo te zien loopt het zoals we al wel verwacht hadden weer met een sisser af. Hoop alleen wel dat de technische vrijheden wel gewoon door gaan. Ben vooral benieuwd hoeveel toeren ze willen/kunnen gaan draaien. Vind 18000 voor een F1 bolide toch net ff ietsje te weinig  ;)


Tim

Ik zat die race gisteren live te kijken, heerlijke race :D wat een idioot die vent in die safety-car.

Overigens heeft de FIA bij het WTCC ook veel vrienden gemaakt de afgelopen week, als ik alles goed heb begrepen hebben zowel BMW als SEAT gedreigd er mee te stoppen....
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Heb de race niet gezien, zo te zien heb ik iets gemist. Tjonge jonge wat ene stumpert in die safetycar  :x Had wel iets gelezen over een regelementswijziging waar met name Seat niet heel erg gelukkig mee was  l-

Tim

BMW (en Chevrolet) gingen er vanuit dat de SEAT's elke race met 2,5 bar turbodruk reden (oid) maar het bleek dat er nog een race afhankelijke tolerantie was (die voor deze race 0,5 bar zou zijn) BMW ging daar tegen in protest en de FIA heeft nu dus de regels aangepast. SEAT ging daarop in protest (beetje wraak nemen) omdat de auto's niet meer daan 8500 toeren mogen maken en wat bleek, bij zo ongeveer de gehele top 10 (BMW's en Chevy's en 1 seat) bleek het voor te komen dat de motor meer dan 8500 toeren maakte (bij het terugschakelen).
Dat verhaal zal ook niet afgelopen zijn. Probleem zit m in het feit dat je benzine en dieselmotoren lastig gelijk aan elkaar kan maken (zie Le Mans, daar zijn ze ook al een flinke tijd bezig om de prestaties op een gelijk niveau te krijgen).
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev