Advertenties


Formule 1 deel 16

Gestart door matthew, 13 april 2009, 03:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

John B.

Waar haal je dat lijstje vandaan?

Startnummers Button en Barichello kloppen niet.

Geen zin om zelf te typen, dus ik copy/paste maar even:

Jenson Button heeft zijn pole-position met een behoorlijk lichte auto gehaald. Van de rijders die Q3 hadden gehaald was alleen Fernando Alonso nog lichter dan de leider in het Formule 1-kampioenschap. Felipe Massa lijkt het daarentegen erg goed te hebben gedaan. Met de zwaarste auto uit de top-acht heeft de Braziliaan zich op een prima vierde positie weten te kwalificeren.


Bij McLaren sturen ze beide rijders na de erg matig verlopen kwalificatie op verschillende strategieën weg. Lewis Hamilton is behoorlijk volgetankt en zal een lange eerste run doen. Heikki Kovalainen heeft juist een stuk minder benzine aan boord en zal met een lichte auto proberen veel tijd goed te maken in de beginfase van de race. Ferrari-rijder Kimi Raikkonen, die niet verder kwam dan Q1, zit met zijn strategie ergens tussen het McLaren-duo in.


01. Jenson Button - 646,0 kg
02. Sebastian Vettel - 651,5 kg
03. Rubens Barrichello - 649,5 kg
04. Felipe Massa - 655,0 kg
05. Mark Webber - 651,5 kg
06. Timo Glock - 646,5 kg
07. Jarno Trulli - 655,5 kg
08. Fernando Alonso - 645,0 kg
09. Nico Rosberg - 668,0 kg
10. Robert Kubica - 660,0 kg
11. Kazuki Nakajima - 676,6 kg
12. Nelson Piquet - 677,4 kg
13. Nick Heidfeld - 676,3 kg
14. Lewis Hamilton - 683,0 kg
15. Sebastien Buemi - 678,0 kg
16. Kimi Raikkonen - 673,0 kg
17. Sebastien Bourdais - 669,0 kg
18. Heikki Kovalainen - 657,0 kg
19. Adrian Sutil - 675,0 kg
20. Giancarlo Fisichella - 656,0 kg

Tim

Ik heb alleen het laatste deel van de race gezien, niet echt heel boeiend.

Score bij het spelletje viel me ook nog alles mee (maar 50 punten minder dan Dennis volgens mij).

Nu weer 2 weken wachten tot de volgende GP (Monaco)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Heb de race van begin tot eind gezien. Even een chaotische start en een mooi einde waarin Massa min of meer zn kansen vergooide door de aanwijzingen van het team om brandstof te sparen niet direct opvolgde. Voor de rest een niet zo heel spannende race. Maar het heeft wel geleid tot een goeie score waardoor ik gelukkig weer iets uitgelopen ben op Tim  ;)

Tim

Het team had Massa eerder duidelijk aan moeten geven dat ie Vettel voorbij moest laten en niet pas 3 rondjes voor het eind. Ze waren niet duidelijk genoeg met aangeven. Hoe moet iemand brandstof besparen en iemand achter zich houden?? Dat gaat alleen op een baantje als Monaco ;)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

#49
Klopt maar het team gaf al wel wat eerder aan waarop Massa idd min of meer het zelfde antwoord gaf als jij, hoe moet ik dan mn plek verdedigen. Maar toen is ie nog een paar rondjes blijven stampen ter verdediging. Maar het was of de 4e plek opgeven of nog een stop maken zoals het team aangaf en dan zou ie ver terug vallen. Achter af is beiden gebeurd. Prachtig trouwens hoe alonso hem buitenom passeerde  _o_

Zit net even de samenvatting te kijken, de 1e keer dat het team het probleem aangeeft bij Massa is 10 ronden voor het eind ;)

Tim

Hadden ze hem meteen moeten melden dat ie 'm voorbij moet laten en niet nog een paar rondes wachten met zeggen dat ie 'm moet laten gaan. Coureurs zelf na laten denken gaat ze bij Ferrari niet goed af (kwalificatie Kimi) ;)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

John B.

Ik ga voor n gedeelte mee in jullie meningen. begin en eind waren wel spannend. tussenstuk gebeurde er weinig.

Wat me wel opviel is dat Vettel zodanig door Massa opgehouden werd, en dezelfde pitwindow had, dat Webber er met de beker vandoorging!

Over 2 weekjes Monaco, en gezien de kwalificatie vorig jaar, zouden Rosberg, Kubica en Alonso het wel eens goed kunnen doen.

Stefan

Ik heb ff gewoon de hele race niet gezien vandaag... :x
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

John B.

Je hebt er niet heel veel aan gemist!

By-far de minst boeiende race van het seizoen, maargoed, kon ook niet veel anders...

Tim

Barrichello begint al gefrustreerd te raken dat Button wel races wint en hij niet.

http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-8865.html
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Tim

Volgend jaar een compleet ander startveld dan nu? Toyota en Red Bull hadden al eerder aangegeven niets te zien in het budgetplafond zoals dat er nu ligt. Vandaag heeft Ferrari ook te kennen gegeven dat ze in 2010 niet mee zullen doen als de regelementen blijven zoals ze nu (voor 2010) zijn.

Hoewel de FIA en Ferrari voorheen gemakkelijk door 1 deur konden lijkt dat de laatste tijd wat minder het geval.
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Kan het me wel voorstellen dat teams het hier niet mee eens zijn. Als de FIA zn plannen er door zou drukken gaan ze dus meten met 2 maten  ;) Ben wel een groot voorstander van het budgetplafond met meer technische vrijheden, maar dan wel iedereen en anders niemand.  :x

Michel Veltman

Vermoedelijk gaat Renault een zelfde statement maken en zal er dus wel weer nodige water bij de wijn gedaan worden door de FIA en teams..

Er is iig weer een hoop heibel in de tent :D , hopen dat het op de baan ook zo lekker fel eraan toe blijft gaan ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

John B.

Ik las net een heel begrijpelijk antwoord van Eddy Jordan:

Ferrari vreest dat de invoering van een budgetlimiet de kansen om weer vooraan te komen, verder doet slinken.

"Ferrari heeft een eigen circuit, eigen windtunnels en allerlei andere faciliteiten die andere teams niet hebben. Bij Ferrari zijn ze bang dat ze serieuze concurrentie gaan krijgen van de kleine teams, die al gewend zijn om met kleine budgetten te werken. Sommige van die teams zijn Ferrari al voorbij. Ferrari vreest dat zij niet meer succesvol zal zijn als de sport nog verder wordt beperkt."

Tim

Klinkt idd begrijpelijk, maar Ferrari heeft een testbaan, hypermoderne windtunnel en nog wat andere fancy speeltjes die voor het F1 team zijn ontwikkeld, dat is straks in 1 klap waardeloos, zou ik als directie ook niet op zitten te wachten.

Overigens is het niet zozeer het budgetplafond dat ze stoort, het feit dat er 2 regelementen komen dat is wat ze dwars zit (althans zo begrijp ik het).

Ben overigens benieuwd hoe ze dat budgetplafond willen gaan controleren. Gaan ze allemaal FIA-mannetjes bij de teams over de vloer laten lopen enzo? Zeker bij een grote fabrikant valt er wel wat te schuiven met bedragen volgens mij. software-ontwikkelaar kan op veel plaatsen z'n werk doen dus hoeft niet op de F1 fabriek te zitten maar ergens bij de normale auto-ontwikkeling en zo zal er nog wel wat te rommelen zijn.
Renault stopt zelf met het leveren van motoren (+versnellingsbak+kers+software+wielophanging) en laat dat ontwikkelen door Nissan die ze voor 5 (of 10) miljoen (oid) moet leveren. Laat Nissan maar dikke kosten maken voor die motor (en aanverwante artikelen) (of Toyota-Lexus, Ferrari-Fiat). Zo vallen er genoeg gaten te dichten, lijkt me sterk dat je ook de leveranciers op kan gaan leggen hoeveel ze aan ontwikkeling van F1 onderdelen mogen besteden en hoe zit het dan met hun leveranciers etc. etc. etc. ;)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev