Advertenties


Een V8 geluid vanuit de uitlaat :S

Gestart door djo231, 12 april 2009, 18:03:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

djo231

Hallo,

Ik was gisteren met het lekkere weer eens een stukje gaan rijden, terwijl ik lekker rijd op lange wegen moet ik een bocht nemen, met een behoorlijke snelheid dus ik verminderde, ik neem de bocht gewoon en ineens een heel apart geluid vanuit me uitlaat, alsof hij wil uitvallen :? maar ik heb niks geen massa probleem of wat dan ook maar het komt uit me uitlaat.

Het klinkt echt muscle achtig alsof ik een V8 blok onder de motorkap heb liggen, ja leuk geluidje maar niet vertrouwend, ik onder de auto kijken of me uitlaat kapot is ergens, lekt er gewoon water uit me uitlaat :? waar hij lekt is ongeveer zo'n +/- 40cm vanuit de kat.

Nou is mijn vraag wtf is dit l- ik word er echt gek van, ik iemand bellen en ik uitgelegt en hij dacht dat het een koppakking kon zijn, maar is er niet zeker van dus heeft hij hier geen mening over, daarom zet ik het hier neer misschien dat mensen mij kunnen helpen?

Ik hoop dat het niet al te erg is, anders moeten me sportstoelen even wachten l-

Alvast bedankt voor de reactie's, groeten Joey

rs50jochem

Je uitlaat is hoogstwaarschijnlijk lek (vandaar het geluid) en het water is gewoon condens wat eruit loopt..

djo231

Ja oke dat zou ook kunnen natuurlijk maar dat lijkt me toch wel raar dan? Zo ineens mij lijkt het dan logischer dat je eerst een klote geluid krijg maar me uitlaat is gewoon helemaal normaal, zit er nog geen 1,5 jaar onder?

Maar ik breng hem van de week gewoon naar de garage en kijken wat ze zeggen dus ben benieuwd anders word het een nieuw uitlaat en had er al 2 op het oog :D

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

djo231

Het is al opgelost de monteur is gister avond nog langs gekomen en heeft me wat spul gegeven voor me hele uitlaat, zodat deze weer gemaakt word, moet wel zeggen dat het echt klote spul is maar het zit erop en nu maar wachten dan.

Bedankt voor alle reactie's en nu maar hopen anders word het toch een nieuwe uitlaat :)

rs50jochem


djo231

Nope nog steeds niet gemaakt, dus het word een nieuwe uitlaat, ik zoek een dubbele uitlaat met de dikste dempers, mensen met nog goeie addressen?

Alvast bedankt, en dat gun gum is waardeloos, het word hard naar een tijd en gaat dan afbrokkelen, heb het zelf gezien bij een maatje van me.

Maar bedankt voor de reactie's

djo231

Kl*te zooi, het was niet mijn uitlaat die kapot was helaas >:(

Maar het is 1 van me 4 cilinders >:( >:( ;( en waar schijnlijk is ook me bobine naar de kl*te ;(

Leuk een auto maar dit :x

Maarja hij staat nu in de garage en word gemaakt, zal een duur prijsje worden.

Liebherr-machinist

hoe bedoel je een van je 4 cilinders ,
is het de zuiger of is het gewoon geen ontbranding , cilinder zelf kan niet echt kapot dacht ik zo

rs50jochem

Hier is echt weinig zinnigs aan vast te knopen.. Vraag eens precies wat er stuk eens en schrijf het desnoods op.. De dingen die nu voorbij komen zijn niet helemaal te vatten voor iemand met verstand van auto's..

matthew

als het alleen een bobine is dan valt het wel mee en is met een 100 euro wel goed te maken.
Maar dan moet je toch ook wel gemerkt hebben dat die slechter liep.

Alex Verloop

kan me ook niet indenken dat een kapotte bobine het "V8" geluid veroorzaakt eigenlijk (of ik heb ergens overheen gelezen)

PS: heb hier nog een dubbel uitlaat systeem liggen van Remus... voor als je interesse hebt :)

matthew

als er bobine stuk is waardoor er 1 cilinder wegvalt krijg je een plofend geluid als de motor loopt lijkt beetje op v8 of subaru motor

djo231

Het doet er nu eigenlijk vrijweinig toe, maar een bobine, 4 bougie kabels, 4 bougie's en heb de multi riem laten vervangen en de rekening krijg ik van de week, maar wat wel raar is dat mijn auto nu een snellere reactie heeft wat is totaal niet erg vind  !-! ipv 7,6 sec 0-100 is het nu 7,4 sec  :D maar goed.

Alex heb je foto of kan je er 1 mailen?

djo231

Zo stoere shit gast zo'n commentaar, maar goed het gaat om een automaat maar een slimme jongen als jou moet dat weten met een mooie golf op een megane forum en natuurlijk ook een mazda erbij ;) maar het zal wel weer aan mij liggen of heb ik het nu weer mis want ik weet toch zeker dat er een 7 komt na de 6. Maarja het maakt mij vrij weinig uit wat jullie denken zolang ik mezelf maar geloof ;) adios

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev