Advertenties


Vraagje!!

Gestart door bierbuik18, 10 april 2009, 18:03:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bierbuik18

ik heb sinds gistere me schroefset eronder zitte (vanvoor)
en gistere liep hij nie aan,,
en nu loopt hij links tege me velg aan

hoe kan dat?

mvg

rs50jochem

Omdat je moer naar beneden gelopen is omdat je ze niet goed vast gedraaid is?!

bierbuik18

maar als ik de moer naar boven draait loop hij nog aan,,

bierbuik18

hij loopt maar op 1 punt aan,, en 1 kant,,
kan dit omdat hij nog moet worden uitgelijnt..?

Nick Mattheus

Wat voor velgen heb je gemonteerd?
Hoeveel lager heb je hem gelegd?
Staat je camber wel goed afgeregeld?

En is dit constant of enkel bij het afdraaien?

Volgens mij komt gewoon je velg tegen je veer aan.
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

bierbuik18

ja me velg komt tege me veer aan,, komt maar op 1 plek en 1 kant,, komt dit door omdat hij nog uitgelijnt mote worre

Niels van Dijk

Dat heeft met uitlijning niets te maken.. Je zou er een spacer tussen kunnen zetten als je nog wat ruimte hebt om het wiel verder naar buiten te zetten.

Nick Mattheus

Als dit maar op 1 plaats is, kan het zijn dat je deze eens moet laten uitlijnen.
Het kan namelijk zijn dat je camber niet goed staat, dat de camber zo negatief staat dat je wiel aanloopt op je veer. ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

bierbuik18

ok dankjewel mensen,,
en nu ziitte me schokdempers van achteren erop,,
alleen hoe ga ik die torsie draaie?


rs50jochem

Ja, gisteren had ik niet meer gereageerd.. Je camber verstelbout staat niet goed.. Even onderaan je schokdemper de bovenste bout wat los zetten en dan opnieuw vastzetten zodat ze niet meer aanlopen (wel even de schokdemper wat verzetten).. Als je je auto laat uitlijnen (bij een fatsoenlijk bedrijf) dan stellen ze je camber ook meteen af.....

bierbuik18

dan wil k alleen nog 1 ding wete(A)
me schokdempers zitte erop,, maar ik wil weten hoe ik me torsie omhoog ken draaie,,
wat ik precies los moet hale,, etc

Nick Mattheus

Volgens mij heb je deze vraag al verschillende keren gesteld?
Anders de zoekfunctie effe gebruiken, dan kom je verschillende topic's hier over tegen ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

bierbuik18

ken er iemand ff een link geven dan want van dat zoekewor k beetje para

Benjamin Renon

#13
http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=47 of als je googled op "torsie verstellen" dan vind je ook genoeg incl foto's

Ik zou als je niet precies weet wat je moet doen het laten doen door iemand (bijv een bedrijf) die dit kan doen. Kost wat maar dan weet je ook zeker dat het allemaal correct is gebeurd.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

bierbuik18

Mensen,,
het is gelukt  8)7 8)7
eerdaags zal ik ff fotos erop gooie,,
ziet er echt super sexy uit :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev