Advertenties


homokineet

Gestart door fitz, 9 april 2009, 01:46:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fitz

Vandaag liet ik m'n 2 voorbanden vervangen na een irritante lekke band na m'n nachtdienst (lek/scheur op de zijkant) Gelukkig waren ze niet nieuw meer.
Bij het vervangen merkte de monteur op dat m'n homokineet lek was... er was veel vet gelekt op de velg.
Ik neem aan dat het gaat om het rubber eromheenen niet de homokineet zelf, want dat is gewoon een koppeling... toch?
Hoeveel kwaad kan het, hoelang kan ik ermee doorrijden(ik kan niet altijd zomaar naar de garage)en hoeveel gaat me dit kosten?
lol, bij het monteren van m'n reservewiel heb ik de kruissleutel verbogen, zo vast zaten die krengen van bouten
alvast bedankt voor de info/tips,
h

M@ttie

Advies is niet te lang mee doorrijden nu kost het je waarschijnlijk alleen een een klemmetje en anders een complete aandrijfas...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Laurens Klein

als hij gescheurd is dan moet je hem helemaal vervangen. Maar misschien is gewoon het klemmetje los gegaan.
Zou het wel zo snel mogelijk vervangen. Het moet toch gebeuren dus waarom niet meteen voordat er meer schade is.
Prijs weet ik niet maar denk dat het wel mee zal vallen

Dirk Kuipers

Ik zou hem ook direct vervangen.. Alleen al omdat het een dikke rotzooi geeft als i lek is.
Daarnaast is het ook apk afkeur.

Een nieuwe hoes (met vet erbij) kostte mij vorig jaar bij de renaultdealer 35 euro. Alleen was het nog wel even werk hem erop te zetten.

fitz

bedankt voor de snelle antwoorden
ik was ook niet van plan om er heel lang mee door te rijden
groet,
h

fitz

Sinds vandaag voel ik een soort hobbelend trillen onder m'n voeten bij het rijden. Dit gebeurt alleen maar als ik ca. 80-90 km/u rijd.
Als ik op dat moment de koppeling intrap blijft het hobbelen.
Ik hoor geen rare geluiden en ik voel niks aan m'n stuur.
Voorlopig kan ik even niks bedenken wat het zou kunnen zijn.
Trekkracht is er ook voldoende.
Dus als iemand iets vermoedt...... ik zou het graag weten...

alvast bedankt,
h

matthew

misschien te weinig vet vet in je homokineet(mits die al gerepareerd is of toch nog stuk gelopen door te lang door rijden).

fitz

hij is nog niet gerepareerd nee... zoals ik al eerder zei, ik kan niet altijd maar naar de garage etc..
ik weet dat ik die homokineet moet laten fixen asap... en asap voor mij is komende vrijdag
zou het ook aan een motorsteun kunnen liggen?
bedankt voor je antwoord iig matthew

wat ik me soms afvraag is waarom garages en zo niet 's avonds open zijn... ik bedoel en normaalwerkende kan niet altijd zomaar overdag z'n auto laten repareren
zelfde geldt voor postkantoren btw... waarom de hele dag open, als er geen hond langskomt
spitsuur is altijd na 5 uur
ik kan niet altijd zomaar overdag dingen doen, maar ja

groet,

h

matthew

ik denk dat het aan je kapotte hoes in iedergeval licht.
De garage waar ik werk is elke dag tot half 7 los en op zaterdag en op donderdagavond tot 8uur,

En een universeel garage bij mij in de buurt is 3 avonden in de week van 8 tot 11 los.

Maar waarom dan niet gewoon een leenauto meenemen kun je gewoon alles doen die dag en je auto wordt gerepareerd kost je wel beetje meer voor de leenauto maar als je lang doorrijdt met sommige problemen kan er alleen maar meer kapot en dat kost meer,(dit is iets wat ik steeds vaker merk bij klanten en kan dit ook niet begrijpen.Want wat is er nou mis mee om 1 of 2 dagen in een leenauto te rijden,daarna is je eigen auto weer goed).

fitz

ik ken hier geen garages in de buurt die zo laat open zijn...
je hebt gelijk dat er zo meer kapot kan gaan... ik rij nu zo weinig mogelijk
ik heb al een afspraak gemaakt voor die hoes
en dan zien we wel weer verder

groet,
h

DHL

En is de hoes gemaakt intussen? Zat hier alles nog eens terug te lezen... De mensen die in een garage werken hebben ook graag een gewoon leven, net zoals winkeliers, bankbedienden, postbeamten,.... In de garage waar ik werk hebben we 16 vervangwagens aan 22 Euro per dag. Degene die dan nog zegt ik heb geen tijd....die ..... :D  Die wil gewoon geen vervangwagen betalen ;)
Hoop voor jou dat je niet de hele homkineet aan flarden aan het rijden bent... anders zal het prijskaartje niet te vergelijken zijn met 1 dagje vervangwagen.

fitz

sorry, ben een beetje laat met updaten...
de hoes is intussen al gemaakt... homokineet lijkt nog goed te zijn
trilling is nagenoeg weg
bedankt voor alle antwoorden en tips

matthew

Citaat van: DHL op  2 mei 2009, 16:58:42
En is de hoes gemaakt intussen? Zat hier alles nog eens terug te lezen... De mensen die in een garage werken hebben ook graag een gewoon leven, net zoals winkeliers, bankbedienden, postbeamten,.... In de garage waar ik werk hebben we 16 vervangwagens aan 22 Euro per dag. Degene die dan nog zegt ik heb geen tijd....die ..... :D  Die wil gewoon geen vervangwagen betalen ;)
Hoop voor jou dat je niet de hele homkineet aan flarden aan het rijden bent... anders zal het prijskaartje niet te vergelijken zijn met 1 dagje vervangwagen.

Dit idee heb ik ook vaak dat mensen geen vervangende auto willen betalen.

Maargoed fijn dat het probleem is verholpen en weer vele kilometers toegewenst

fitz

als ik een vervangende wagen nodig heb, wil ik er best voor betalen.... maar als het niet hoeft, liever niet...
vaak is het ook irritant dat je een vervangende wagen van tevoren moet bespreken
in m ijn geval is het vervelende dat ik zit met nacht- middag- en weekenddiensten en 's ochtends begin ik vroeg... als ik vroeg werk... dus het is niet altijd even makkelijk
maar goed... trilling voel ik niet echt meer

of dat nu komt door die homokineet weet ik niet
week later heb ik een lager laten vervangen linksachter

ik heb nu het gevoel dat mn uitlaatspruitsuk lek is en de achterdemper ook

maar ik zal morgen even kijken als het niet regent

btw, ik denk dat monteurs graag 's avonds zouden werken zo nu en dan, als de betaling lekker was (ze beunen ook genoeg ;) )

greetz,
h

DHL

Ik ken een garage waar ze een monteur opgeleid hebben om zonder tijdsverlies aan je wagen te werken. Die doet het nu terwijl hij meerijdt. Enorm succes... klant kan controleren hoelang exact aan de wagen gewerkt is, wat er exact aan vervangen is en hij hoeft geen vervangwagen meer op voor hand te bespreken, laat staan betalen. En hij kan ook alle dagen om 17h stoppen om nog wat tijd door te brengen met vrouw en kinderen. Er zullen wellicht nog veel garages volgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev