Advertenties


Uitvallen motor (LPG) bij schakelen

Gestart door Scum, 3 april 2009, 09:59:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scum

Mede forumleden,

Mijn megane 1.6e K7M reed altijd prima op gas. Nu afgelopen week na de laatste tankbeurt (LPG) slaat de motor steeds af bij het schakelen. Ik trap de koppeling in wil schakelen en het toerental zakt snel naar beneden en kan niet meer omhoog komen en slaat af.

Dit probleem heb ik overigens alleen met LPG en niet met benzine. Kan dit een luchtprobleem zijn? Ik heb onlangs (lees: anderhalf maand terug) wel de inlaatluchttemperatuursensor vervangen. Kan het hier aan liggen?

Of is mijn lambdasonde dead?

Alle ideeen zijn welkom.

Gasklephuis en stappenmotor zijn voor een tijd terug al schoongemaakt. Bougies zijn redelijk nieuw, bobines zijn nieuw.. Forte in de benzinetank helpt niet. Mapsensor is in orde evenals het slangetje

Ik heb geen idee meer.

Scum

wat roepen mag altijd  :q

op benzine loopt deze normaal stationair. Wat bedoel je met de gasafsluiter en waar zit / wat doet deze?

Francois

Als je flink gas geeft blijft hij dan wel met moeite stationair lopen?
Ik heb dit namelijk ook gehad, blijkt dat ik een backfire heb gehad, en toen was er een klein pijpje van de luchtslang afgeknald en dus spoorloos verdwenen.


Scum

wat bedoel je met flink gas geven?

Het probleem is dat wanneer ik op gas rijd en ondertussen aan het rijden ben en bijvoorbeeld dus wil terugschakelen op schakelen naar een andere versnelling en ik doe dit niet snel genoeg dat zakt de toerenteller als een baksteen naar beneden en slaat ie af, omdat ie niet stationair goed kan draaien. Vanuit een stilstaande situatie precies hetzelfde, wanneer ik em laat overschakelen naar gas door het gas even diep in te trappen, schakelt ie over op gas, dit gaat goed. Maar dan zakt de toerenteller en als ik niet gas bij geeft slaat ie af.

hoop het probleem iets duidelijker te maken hiermee :)..

Benzine is dus in orde.

Welk slangetje bedoel je ? en waar zou deze aan vast moeten zitten en waar gaat ie dan heen? (misschien kun je dat verduidelijken met foto's ? )

Francois

Nou dat is ongeveer het zelfde probleem als wat ik had,Bij mij was de slang tussen het luchtfilter en het gasklephuis kapot.Dus ik vermoed dat het bij jou ook een lucht probleem zal zijn.
De klachten zijn bijna het zelfde als wat ik toen had.

Op die slang tussen luchtfilter en gasklep huis zit een bochtje boben in, en die was er uit bij mij.

Hoop dat het wat duidelijker is.

matthew

ik zou zeggen dat het stationaire afsteller van het gas defect is.

Scum

@Francois:
De luchtslang is niets mis mee, zit geen scheurtje in. Hier heb ik nog duidelijk naar gekeken. De vorige was door een backfire uit elkaar geploft, door midden heen, maar nog liep ie toen redelijk goed stationair en sloeg ie mij niet af. Dit is het dus niet :(..

@Matthew:
Waar kan ik deze vinden, is deze schoon te maken en is dit zelf te doen? Kan ik testen of dit defect is?

Scum


subzero

Weet je het type/merk/nummer van de gasinstallatie (of foto) dan kunnen we misschien een handleiding/foto/enz vinden. ;)

Scum

Het betreft een eurogas systeem. met zo'n 2 standenschakelaar met een middenstand. Type weet ik verder zo niet, maar ik geloof dat dit een algemeen gebruikt systeem is voor de renaults

Scum

Iemand nog een idee verder?

Tevens kwam ik vandaag en ook gisteren iets nieuws (voor mij dan) tegen. Het ledje van de eurogas installatie brandde nu niet constant groen, maar knipperde rood en groen.

Wat is dit en hoe kan ik dit oplossen??? De auto rijdt er niet anders om, behalve dat ie stationair nog steeds niet goed loopt. Aan de lambdasonde heeft het niet gelegen.. Deze was blijkbaar prima in orde, want heb een nieuwe geplaatst en merk geen verschil.

rs50jochem


Scum

Er is toch ook een manier om deze opnieuw in te leren? Misschien zou dit mijn stationair probleem kunnen oplossen.. Maar welke manier en hoe moet dit?

matthew

dat zou inderdaad kunnen zo met opnieuw inleren,maar kun je niet beter even langs een gasboer gaan en die diagnose laten stellen,want je kunt wel alles zo vervangen marr "gissen is missen" en dus weggegooid geld.

Scum

Opnieuw inleren kost niets, maar het probleem:

Mijn auto wil gas niet opnieuw inleren. Op de verdamper zitten toch 2 stappenmotors? Zouden deze niet kapot kunnen zijn omdat ze niet in de juiste positie kunnen komen?

Met het opnieuw inleren brand het rode lampje snel. Deze schakelt niet over naar wat anders. Als ik gas bijgeef pakt ie em ook niet op gas. Ik krijg steeds andere kleurcodes te zien met rood en groen. Heeft iemand een eurgas handleiding of codeboek? Zie vaak 2 rood 1 groen. 7 rood 3 of 4 groen. 2 rood 1 en 2 groen.

Ikke niet meer weten.

Nee, ben nog niet langs de gasboer geweest. Deze was vandaag gesloten, maar als mensen weten wat dit is, dan hoor ik het graag. Uitleg codes zijn welkom :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev