Advertenties


Getok bij rijden

Gestart door DHL, 2 april 2009, 21:29:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Ik zou eerst gewoon door rijden nu,kan zijn dat er wat weinig vettig heid in heeft gezeten al die jaren of uitgedroog en daardoor geluid.

Dat die stuurstang is vervangen kan liggen aan een speling van de binneste kogels.
En die 38000km maakt niks uit hij is al wel 8 jaar oud sluit toch.

(een auto lijd meer als die stil staat dan als die regel matig rijdt. Jij rijdt er dagelijks mee en wat km ters en dat is die niet gewent dus ik verwacht eigenlijk dat je nog het een en ander gaat krijgen dat anderen allang hebben gehad)

DHL

Het geklop blijft toch duren... Leek even beter maar...
Nog eens alles op een rijtje: stuurstang (chappe) links is vervangen ongeveer 10.000 km terug wegens lawaai (door vorige eigenaar).
Als ik een tijdje met de auto rij hoor ik nu rechts een geklop, geratel in lichte putjes en bij trage snelheid. Voel het precies in het stuur ook. Nu hebben ze er in de garage al 2 keer naar gekeken en niks gevonden. Ze hebben de volledige stabilisator er van onder gehaald om dit uit te sluiten. Toen bleek bij het afrijden van de brug, zonder stabilisatorstang, dat je het geluid goed hoorde. Als je de uitgaande assen van het stuurhuis vastneemt voel je duidelijk dat het daar ergens zit. De mechanieker heeft dan de stuurstang rechts eens losgemaakt goed rondgedraaid en terug geplaatst. Hij zei dat de chappe wel niet erg vast stond, dat die normaal wel moeilijker eruit gaan. Wat denken jullie, beginnen met de rechtse stuurstang (chappe) te vervangen of hebben jullie een ander idee? En zou dit veel kosten en moet de auto uitgelijnd worden achteraf?

subzero

#32
Zo'n 'chappe' kost bij de onderdelenman ongeveer 20 euro,dus dat valt wel mee. ;)




M@ttie

Het lijkt als of er op je stuurhuis zelf speling zit!!! Bij sommige kan je dat weg stellen door de tandheugel een grotere spanning te geven,,.....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

DHL

Hebben we al gedaan, zonder resultaat... Is mijn redenering juist dat: men verving reeds stuurchappe links wegens lawaai, de rechterkant nu aan de beurt kan zijn...?
Heb ook ondervonden dat, als ik mijn wielen naar uiterst links draai en dan met mijn stuur links rechts schud met motor af, dan hoor ik niks. Doe ik hetzelfde met de wielen naar rechts gedraaid hoor ik een geklop, getok rechts...
Is het niet wat snel om speling te hebben op het stuurhuis zelf? Ik hoop echt op de rechter chappe en denk eraan deze volgende week te laten vervangen. Of zou dit weggegooid geld zijn?

Domier

Vernieuwingen zijn nooit weggegooid geld. Het is alleen zo dat wanneer het achteraf niet nodig was dat het zonde was. Had een betere bestemming gehad dan waarschijnlijk.

matthew

Jep vervangen of alles rond de binneste stuurkogels goed in het roos vet zetten.

DHL

Wat bedoel je met de binnenste stuurkogels? Zijn dat deze waarover een stofkapje met zwart vet zit tegen het stuurhuis?

matthew

jep en dus wat er op het tekeningetje hierboven staat afgebeeld

DHL

Vandaag nog eens naar de garage geweest.... Nergens is er speling te vinden. Mechanieker zei dat iets vervangen weggesmeten geld zou zijn omdat hij echt geen idee heeft van wat er stuk is. En het lastige is dat je werkelijk 50 a 60 km moet rijden vooraleer het begint. Zet je de wagen een half uurtje op kant, is het gedaan. Om zot van te worden. Moet eigenlijk achter iets zoeken dat temperatuurafhankelijk is of iets met vet dat droog gaat lopen...Is zo'n geluid alsof er ergens een rubber zou ontbreken.

matthew

dat kan bij je homokineten zijn maar bij je binneste stuurkogels(moet je je stuurhuishoes even losmaken die zit met een t rap vast dus hoes kan heel blijven),zit op het kogelpunt ook vet en hier zou je zo nieuw vet aan kunnen smeren,en de ashoes kun je ook even loshalen en kijken of er voldoende vet in zet en desnoods wat ashoes vet bij doen.

DHL

Hebben ze al gedaan echter zonder resultaat...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev