Advertenties


Getok bij rijden

Gestart door DHL, 2 april 2009, 21:29:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

M@ttie

ik zou om te beginnen even in plaats van WD40 een beetje een dikker ver er tussen te smeren, WD40 is zo dun en is zo weer weg...dan kan je het even een tijdje proberen...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Nick Mattheus

Ik heb dit ook al voorgehad.
Bij mij was het een soort gerammel en kwam enkel voor als ik in een lichte bocht gas gaf...
Motorsteunen gecontroleerd en niets gevonden. :?

Daarna nog eens beter gezien en bleek de steun aan de distributiezijde lek te zijn.

Deze vervangen en probleem was opgelost !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

DHL

Ik zie wel niets aan die motorsteun....maar hij staat onder verdenking Y
Is niet zo duur dacht ik, in september moet de auto binnen voor onderhoud en denk dan die steun toch te laten vervangen. ben al heel blij dat hij nu geen lawaai meer maakt door die WD40. Kan er inderdaad ook eens dikkere smeerolie opspuiten.

DHL

Na een langere rit blijkt het geklop niet weg te zijn....Ik word er gek van... Ben met de wagen naar de Renault dealer geweest. Een mechanieker heeft meegereden en het geklop ook gehoord. Dan de wagen op de brug en werkelijk alle bouten aangetrokken, overal gekeken of er geen speling was....Tweede mechanieker erbij, ook als geinspecteerd maar niks gevonden. Je zal moeten wachten tot het erger wordt was hun raad. Op de brug of door duwen en schudden aan de wagen konden we het geluid op geen enkele manier nabootsen. Bij kloppen op het rechterwiel hoor je de remmen rammelen. Maar als ik het geluid hoor op de baan en duw de rem lichtjes in gaat het niet weg. Als je zijdelings op de rechtervoorveer klopt met je hand heb ik een lichte indruk dat je daar iets hoort.
Maar wat ik zo raar vind is dat het geklop pas begint wanneer de wagen goed warmgereden is. Moet er minstens 20 kilometers mee rijden vooral het begint. Dan voel ik het ook lichtjes in mijn stuur. Het geluid komt ergens vooraan, onderaan denk ik.Durf niet te zeggen links of rechts. Soms den ik rechts...dan weer lijkt het links. Op dwarse oneffenheden hoor je het niet maar vooral op evenwijdige putten met de wielen, zo dat hij een beetje van opzij over en weer gaat. Durf niet te zeggen links of rechts. Soms den ik rechts...dan weer lijkt het links.
Ik moet ook meegeven dat de auto nog maar 38.000km heeft en nooit een ongeval had...
Maar vooral dat je er eerst minstens 20 kilometer mee moet rijden voor het begint   :? :? :? 

M@ttie

ik krijg zelf een beetje het idee van een aandrijfas! Omdat het na een tijd rijden er pas inkomt kan het zijn omdat het vet warm wordt en dan naar buiten geslingerd wordt en dus homo-kineet misschien wat droog gaat lopen. En ook omdat je zegt dat je het binnen voelt, het is natuurlijk gissen maar ik zou anders niet weten wat het zou kunnen zijn!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

Net wat Mattie zegt begin ik ook aan een aandrijfas te denken om precies dezelfde reden,maar dan de vraag welke tja of allebei.

DHL

Eventueel de stofkappen open doen en vet bijsteken?

M@ttie

Dat kan je zeker even proberen, dat kost je hooguit 20 euro ofzo voor 2 klemmen en een beetje vet!!
Je kan ook eens beginnen met ze eerst los te maken en te kijken, misschien zie je het probleem dan al!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

willy wolly

ik hoor ook getok bij mijn linker voorwiel,

ik heb 2e hands velgen gekocht met 2 goeie banden andere 2 moesten vervangen worden hun zijden dat je een getok geluid kon krijgen, maar ik moest me auto apk keuren en toen kreeg ik te horen dat ik ook mijn motorsteunen links en rechts voor moet vervangen.

het getok is echt een ### geluid

vooral als je af gaat remmen.

Laurens Klein

als je het vooral hoort bij het remmen, is de kans groot dat je schijven krom zijn. Of dat de auto niet goed uitgelijnd is.

DHL

Nee remmen of optrekken, of afdraaien...blijft allemaal gelijk. Enkel in lichte wegoneffenheden zoals een naad die evenwijdig met de auto loopt, als ik daarin rijd hoor je het geklop...enne als 't ie goed warm is he

willy wolly

met remmen hoor ik het nog veel beter dat geluid,

maar met rijden blijft het ook gewoon.

weet ook niet precies wat het is, heb er nt een andere uitlaat onder zetten met echt super kabaal.

dus mot ff wachten dat ik weer geld heb

matthew

Inderdaad een uitlaat is beter om te hebben dan 2 goeie motorsteunen waar je motor aan hangt als die los op het subframe valt is niet zo erg  :?

Maar daar zal het geluid van jou wel bij vandaan komen,en diegene die zei dat het geluid kan maken met de nieuwe wielen dan zijn je banden gecupt (dit is niet erg alleen irritant)

M@ttie

Citaat van: matthew op 19 april 2009, 12:32:38
Inderdaad een uitlaat is beter om te hebben dan 2 goeie motorsteunen waar je motor aan hangt als die los op het subframe valt is niet zo erg  :?


Hahahahahaha, het is maar net waar je de prioriteiten legt he.... l- 8)7
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

DHL

Eindelijk....Gisteren weer bij de dealer geweest, testgereden, geschud en geduwd aan de wagen. Uiteindelijk de stabilisator volledig gedemonteerd en bij het achteruit de brug afrijden hoorde ik het zeer duidelijk... Allé, 3 mechaniekers errond en ik steeds achteruit-voorruit. Bleek het geklop voelbaar aan de beide asjes die uit het stuurhuis komen!
Mechanieker heeft 1 kant hoesje eraf gedaan en zwart vet opgestreken, losgemaakt van de stuurstang (chappe zeggen wij hier, hoop dat het correct is) en goed over en 't weer bewogen met het asje. Volgens hem stond de chappe niet erg vast maar vermits hij deze met perslucht losmaakte heeft hij geen zekerheid. Bon, het geluid is weg nu. Nu weten we juist niet of het de stuurstang (chappe) was die losstond, of het asje van het stuurhuis vast zat en of het stuurhuis naar de kl**** aan  het gaan is. Prijs hiervoor zou ong 700 Euro + veel werk zijn. Dus hoop ik eigenlijk op de stuurstang... Wat me wel opviel is dat de stuurstang links reeds een nieuwe was....en dat op 37.000 km????? En 100% zeker niet van een ongeluk maar gewone (ik noem dat abnormale) sleet.
En nu ga ik eindelijk genieten met het dak open in plaats van steeds gefrustreerd te zitten luisteren...plezier was er voor mij af op die manier.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev