Advertenties


aandrijfashoes en stuurkogel

Gestart door cabriolet, 1 april 2009, 16:48:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cabriolet

ik heb een vraag

me aandrijfashoes bakzijde lekt erg volgens de garage maar ik zou niet weten waar zit is heeft miss iemand een foto voor mij zodat ik dit kan bekijken

en dan nog een vraag er zit speling in me rechter stuurkogel
wat zijn de gevolgen hiervan

M@ttie

aandrijfashoes bakzijde zit als je de motorkap opendoet aan de rechterzijde beneden op de versnellingsbak, er gaat een stale as in dat is je aandrijfas. vervang deze wel op korte termijn als die erg lekt want anders heb je zometeen een bak revisie voor je kiezen... l-

speling op je stuurkogel kan meestal geen kwaad tenzij het overdreven veel is, het gaat meestal gepaard met een klapperend geluid bij het rijden op een klinker weg.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

subzero

Ik heb het ook,zij het een lichte lekkage,en daarbij de laatste tijd een zoemend geluid vanaf 50km/h wat dan bij 70km/h op zijn hardst hoorbaar is. (niet de wiellagers,die zijn nieuw)

Zou het misschien het lager in de hoes zijn dat dit geluid maakt? (daar lekt het bij mij)





(rode cirkel is lager)

bron foto's

M@ttie

@ subzero dat van jou noem ik niet lekken maar zweten, daar kan die heel oud mee worden!! Het kan het lager in je hoes zijn ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat deze lawaai maakte, is het niet een v-baklager wat je hoort!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

subzero

Ik hoop dat het niet een lager is in de bak,want daar wordt ik niet vrolijk van  l-

Toen het geluid stilletjes begon heb ik er meteen nieuwe bakolie ingegooid,met als resultaat nul verbetering.

Heb al geprobeerd om bij 70km/h de koppeling in te trappen maar het geluid blijft aanwezig.

Maar als ik bij ong 40km/h 2000 a 3000 toeren draai hoor ik dat geluid helemaal niet. :? (dan toch de as :?)

subzero

Bedenk ik me net,het zal toch niet zo zijn omdat de motorsteun aan d-riem zijde kapot is,dat de motor misschien wat uit zijn 'lood' hangt,en zodoende de as geluid maakt.

(zit op de bestelde steun nog te wachten,vanuit duitsland)

Nick Mattheus

Die motorsteun maakt ook een geluid, maar denk toch eerder een trillend geluid ipv een zoemend geluid.
Ik spreek het wel niet tegen dat het dit niet kan zijn, ik kan het trouwens zelf niet horen ;)

Wanneer heb je die motorsteun?
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

subzero

Citaat van: Nick Mattheus op  2 april 2009, 00:36:13
Wanneer heb je die motorsteun?

Ik hoop op woensdag 

En het geluid dat ik hoor...tja...hoe zal ik het zeggen,het lijkt op de versnellingsbak van een vrachtwagen tegen 90km/h. (niet zó luid natuurlijk)

matthew

ik vermoed toch  baklager.

Voor Cabriolet,als je hoes lekt aam bakzijde inderdaad gelijk vervangen,gezien vakere postings van u zou ik het door de garage laten doen,stuurkogel mag klein beetje speling hebben,als het voor apk is en afkeur moet deze gewoon vervangen worden natuurlijk.

cabriolet

ja ik ga  van de week even afspraak maken

willy wolly

mensen wat kost een motor steun ong. want ik moet mijn links en rechtste motorsteunen vervangen.

Benjamin Renon

Check voor prijzen www.hbase.nl Altijd handige site als je wat moet hebben. ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

willy wolly

hier staat dat de motor steun 36 euro kost per stuk.

en het hele geintje bij elkaar kost me 275 euro betaal ik dan zoveel voor uurloon?

Gr,

Benjamin Renon

Op hbase staan niet de orginele onderdelen. Als je orginele Renault onderdelen gebruikt zijn deze een stuk duurder. Daarbij komt natuurlijk ook nog de montage tijd. Weet alleen niet hoelang je doet om ze te monteren. Prijs is in mijn ogen toch redelijk.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

cabriolet

wat kost het ongeveer om een aandrijfashoes te laten repareren

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev