Advertenties

ouwe einddemper vervangen voor een universele

Gestart door willy wolly, 29 maart 2009, 14:49:54

Vorige topic - Volgende topic

willy wolly

Hallo,

ik wil graag mijn ouwe einddemper vervangen voor een universele einddemper.
omdat ik meer geluid wil, maar omdat ik niet al te technisch ben,zou ik graag willen weten als die een aardig gedoe is.

weten julie miss nog sites waar ik voor een mooi prijsje een universele einddemper kan kopen?

ik heb een megane coupe 1.6e uit 1996.

alvast bedankt.

WIlliam

Benjamin Renon

Echte universele einddempers kun je bijna bij elke automaterialenzaak en/of "tuning"-shop (online) krijgen. Ook een einddemper die direct passend is kun je, denk ik, ook bijna overal krijgen. Het ligt er maar net aan wat je zelf wilt. Wil je een
Enkele merken die pasklare einddempers leveren zijn Supersprint, Remus, Sebring.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

willy wolly

Maar weet jij misschien ook als het moeilijk is om een universele einddemper er op te zetten? en de rvs einddempers die remcoshop.nl verkoopt is dat goed spul?

wat is trouwens nou het verschil tussen
White Hooker 0206:
Universele DTM uitlaat met dubbele pijp van RVS. In extra groot volume ingekocht dus extra voordelig, alleen bij Remco.

Universele DTM uitlaat van RVS
lengte: 630 mm
eindstuk: 2x76 mm
flange: 63 mm

en de

White Hooker 0106:
White Hooker TOP uitlaat!

DTM-uitlaat, universeel
Roestvrij staal
Zware sound met extra power
lengte: 635 mm
eindtuk: 2x76 mm
flange: 63 mm

de laatste is bijna 2x zo duur:S

Benjamin Renon

Moeilijk zal het niet zijn als je een beetje handig bent en een beetje zou kunnen lassen. Je moet alleen een stuk voor je einddemper van je huidige systeem afhalen om deze op de nieuwe te zetten. Hiernaast moet je een paar beugels fabriceren/kopen om ze op de orginele ophangpunten te bevestigen. Er zijn genoeg bedrijven die deze ook kunnen leveren en ze gelijk voor je monteren. Kost dan natuurlijk ook wat meer.
Wat het verschil zou kunnen zijn heb ik geen idee van. Misschien moet je ze even mailen/bellen om te vragen wat het verschil tussen deze twee is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006

willy wolly

wat voor uitlaat raden jullie mij aan? voor coupe 1.6e uit 96? voor een mooi prijsje!

willy wolly

Mensen,
wat voor ophangbeugel heb ik hier voor nodig(welke maat)

de afmetingen van de pot is 300mm(lengte) bij 160mm(breedte) bij 90mm(hoogte).
Totale lengte met pijpjes is 530mm.
Doorsnee van inlaatstuk is 58mm

matthew

ophangbeugel maak je zelf op maat met een stuk ijzer,dat zijn nou nadelen van een universele sportuitlaat demper.(als je zelf kunt lassen is het makkelijker en goedkoper natuurlijk).

Als je een uitlaat van sebering remus of devil koopt die kun je op maat kopen en zitten de juiste ophangbeugels al aan,en die hang je er in 20 minuten onder.

willy wolly

maar matthew kan ik dit ook bij kwik fit ophalen?

die ophangbeugels?

gr.

matthew

die beugeks liggen niet standaard klaar omdat elke universele einddemper merk ander model is ,dus zelf op maat gaan bakken of van je originele einddemper afslijpen en dan lassen op de nieuwe.

Bij kwik fit kom ik niet,ga dan liever naar een goeie universele garage heb ik veel meer vertrouwen in.

willy wolly

welke bedoel je daar dan mee?

hebben die site's en zitten die ok in de omgevind zwolle?

Benjamin Renon

(Dit zijn dus niet merk-gebonden garages). Oftewel garages waar je met elk merk terecht kunt. Die moeten zeker in de omgeving van Zwolle zitten. Google maar eens op garages Zwolle. Als je er nu geen kan vinden weet ik het ook niet meer.

(Misschien kun je beter dan gelijk daar je demper laten monteren. Hun weten wel wat ze nodig hebben en moeten doen)

willy wolly

vanmiddag bij NL power geweest en te horen gekregen dat ik de ophangbeugels van de orginele uitlaat er af moest lassen en deze op precies de zelfde plek monteren alleen dan op de nieuwe uitlaat.

uitlaat klem had geen nut omdat het toch vast gelast werd.

gr. bedankt voor de info!

Robin

Ik heb een grote ring om mijn universele demper zitten met daaraan 2 `stangen` die weer in het rubber zitten :)

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

willy wolly

Robin

Ik heb de mijne ergens via marktplaats op de kop getikt ;) Maar een ander clublid heeft em volgens mij gewoon bij AutoStyle opgehaald :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev