Advertenties


Een I-Pod aansluiten op radio Megane

Gestart door BertAusten, 25 maart 2009, 14:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BertAusten

Iemand toevallig een link hoe ik eenvoudig bij de "how to" kom.

Thanks a Lot!!!

M@ttie

Op google intikken 'update list aux' en je krijgt een hele mooie HOW TO.
Suc6..
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

checco

Hoi allemaal,

Ik heb m'n I pod werkend gekregen via de verborgen AUX ingang. Nu wil ik het kabeltje naar de I pod onderin, zeg maar bij de asbak, uit laten komen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik vind nergen een gat/ruimte naar beneden vanaf de radio. Wie kan me helpen?

m.vr.gr.
Checco

Renier

Er zit bij de beenruimte van de passagierstoel een half ronde afdekplaat onderaan bij het dashboard. Dus waar je met je linker voet tegenaan komt als je op de passagierstoel zit.
Die afdekplaat kan je loswippen.
Vervolgens heb ik een stuk installatiedraad vanhieruit naar boven doorgedrukt. Je komt dan met enig gepriegel boven achter de radio uit. Het is even zoeken naar een opening om de installatiedraad doorheen te voeren. Ik heb de iPod kabel met wat ducktape aan de instalaltiedraad vastgemaakt en zo naar beneden getrokken. Je komt dan dus uit onderaan het dashboard bij dat losgemakte klepje in de beenruimte van de passagierstoel.

Als je dan naar mijn foto's kijkt in dit topic dan kan je in het midden van het dashboard waar de asbakjes zitten het afdekplaatje zien waarachter de connector voor de CLIP (diagnose apparaat) zit. Dat afdekplaatje ook losklikken. Nu je de kabel al beneden hebt is hij heel simpel onderlangs door te voeren zodat hij achter dat klepje uitkomt. Ik heb een heel klein gaatje gefreesd in het klepje om het kabeltje door te voeren en klaar. Normaal ligt daar ook nog m'n zonnebrilkoker, dus dat hele kleine stukje van het kabeltje wat je op de foto ziet zie je normaal ook niet.

Succes ermee.

checco

Renier,

Bedankt voor je bericht. Ik ga hier dit weekend mee aan de slag. Je hoort het resultaat.

m.vr.gr.

Renier

Is even prigelen maar dan heb je ook wat  ;)
nu ik er nogeens over nadenk, volgens mij heb ik de stappen net andersom gedaan dan ik had beschreven. Ik heb dus van beneden de iPod kabel omhoog getrokken om achter de radio uit te komen.

Bij mij was de iPod kabel voorzien van een kleine ronde connector die je in de Ice>Link interface plugt. Die is een stuk makkeljker naar boven te wurmen dan die platte iPod connector naar bedenen. Ik ben dus begonnen bij de asbakjes en zo uiteindelijk bij de radio terecht gekomen waar de Ice>Link is ingebouwd.

BertAusten

Ik heb hier de interface gekocht,komt op € 105,- ongeveer incl. verzending.
Kan alle functies nog bedienen aan het stuur,aleen in display dasboard staat altijd dezelfde info.
Ik heb een gaatje in het vakje onder de radio geboord voor de kabel,en daar kan goed de i-pod liggen.
Interface kastje kan achter de radio gelegd worden.

zie hier voor bestellen of info  :
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=400039704252

succes

Groetjes
Bert

Renier

Kan je daarmee ook de stuurwielbediening gebruiken?

BertAusten

Citaat van: Renier op  6 april 2009, 22:46:04
Kan je daarmee ook de stuurwielbediening gebruiken?
JA alle functie,s werken.

checco

Een weekje later dan gepland. Maar..... het werkt! MP3/I pod aangesloten op de "verborgen"  AUX ingang. Kabeltje doorgeleid naar drinkbeker. Gaatje in de onderzijde geboord. Alles mooi uit het zicht.

Voor iedereen die mij geholpen heeft: bedankt!  _o_

M.vr.gr.
Charlie

jeroentje

Hebben jullie de connect2 of de Ice->Link gekocht? Ik ben namelijk ook nog aan het twijfelen. Ik heb een offerte gevraagd voor de Ice->Link en dat kwam neer op 229 euro. Dat vind ik toch wat prijzig. Als mensen de Ebay optie die hier genoemd is, hebben gedaan ben ik wel benieuwd hoe de ervaringen daarmee zijn? Ik heb echter een Tunerlist ipv update list, maar volgens de beschrijving op Ebay staat dat hij voor beide geschikt is (dan ook de bediening?). En hoe zit het met het display?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev