Advertenties


Een I-Pod aansluiten op radio Megane

Gestart door BertAusten, 25 maart 2009, 14:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BertAusten

Hallo

Ik heb pas een Renault Megane Coupe Cabriolet van bouwj. sept. 2005 gekocht.
Nu is mijn vraag kan ik op de orginele radio een I-Pod aansluiten???

Volgens het instructieboekje en wat ik hier lees zou het moeten kunnen.

Als ik radio aan heb kan ik niet naar "Aux" maar dat zal wel zijn omdat er niets is aangesloten vermoed ik.

Alvast hartelijk dank voor de tips!!

Groetjes
Bert _o_

John B.

Volgens mij staat het al ergens op het forum geschreven, als je zoekt op AUX dan kan je het vast wel vinden.

Correct me if im wrong: renault verkoopt de adaptortjes los voor 180 euro, maar je kan ze ook via ebay bestellen:

http://cgi.ebay.nl/Renault-USB-interface-adapter-SD-aux-ipod-Megane-Clio_W0QQitemZ400038422062QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item400038422062&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Renier

#2
Nadeel van een interface via de AUX ingang is dat je niets aan de stuurwielbediening hebt, behalve dan het volume regelen.

N.B. Je hebt alleen een AUX ingang op de radio als je het nieuwere type "Updatelist" hebt (type staat op radiofront rechts onderaan).
Deze is geleverd vanaf de Megane fase 2 dus waarschijnlijk is die van jou wel een Updatelist.
Anders heb je de oudere Tunerlist, daar zit alleen een wisselaar ingang op.

Je kan ook kiezen voor de Renault interface "Audio connection Box", te koop bij de dealer.
http://www.cabriault.com/meganecc/tips/audiobox/index_uk.htm

Of voor een van de vele Dension interfaces (goedkoper dan die van Renault en minstens even goed),
Ik heb al enkele jaren de Ice>Link Plus van Dension icm een 30 GB iPod en ben hier zeer tevreden over.

Zie voor de Ice>Link Plus specifiek voor Renault:
http://www.icepod.nl/shop/details/Renault.htm

De interfaces van Renault en Dension zijn zowel geschikt voor de Tunerlist als Updatelist radio en sluit je aan op de wisselaar ingang.
Vandaar dat je dan ook bedieningsmogelijkheden via de stuurwielbediening hebt, itt een interface die wordt aangesloten op de AUX ingang waar dit niet kan.


John B.

@ renier:

Die dension interfaces zijn toch duurder als die van Renault?

En die link die ik van ebay hier plaatste, die werkt toch ook?

BertAusten

#5
Link van e-bay werkt prima,thanks!
Ik heb renault eens gemaild om te vragen wat een Audio Connection Box kost,of weet iemand soms wat deze voor de megane kost???

Lijkt me wel fijn als je I-Pod dan handsfree aan het stuur kunt bedienen.

Heeft iemand ervaring met de audio connection box wat aangeboden wordt via e-bay???

Allvast mijn dank voor de goede tips!! !-!

Groetjes
Bert

M@ttie

Als je de radio hebt waar aan de voorzijde staat update list dan ben je voor een paar euro klaar want dan heb je alleen een kabeltje nodig en even de aux aan zetten via expert mode....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

BertAusten

Ik heb inderdaad een radio  waar aan de voorzijde "update List" staat.

Kan mij iemand vertellen waar ik via internet gemakkelijk zo een kabel kan bestellen? En welk type c.q. uitvoering??

En ik lees wel als je hem op deze manier aansluiten je bediening aan het stuur niet meer werkt,alleen volumeregeling dan nog maar.

Of is het met betreffende kabeltje wat jij bedoeld wel nog mogelijk??

Bedankt voor de tips !-!

Groetjes
Bert 8) --

M@ttie

Met dat kabeltje wat ik bedoel werkt alleen volume....google even op renault aux update list en zie daar hoe je het kabeltje zelf kan maken, de stekkertjes kan je bestellen op conrad.nl even zoeken op de corad site naar mini iso,...
hier gaat het je zeker mee lukken kind kan de was doen,.... l-
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

John B.


M@ttie

Op google staat een hele mooie "how to" dus dat lijkt me niet echt nodig... o-)
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

BertAusten

Persoonlijk kies ik dan toch liever voor de optie met een "Audio Connection Box"
De optie via e-bay bestellen a 89 euro is nog betaalbaar.

Wil toch de volledige opties van de stuurbediening kunnen blijven benutten.
En lijkt het me ook fijn de i-pod handsfree te bedienden.


Renier

#12
"Volledige" opties valt wel mee hoor, tenminste als het hetzelfde is als bij de Ice>Link Plus.

Ik kan bij de Ice>Link Plus de stuurwielbediening alleen gebruiken voor Vol +/-, Pause en next/prev track.
Dus binnen een album kan ik vooruit en achteruit, maar ik kan niet een ander genre, artiest of album selecteren met de stuurwielbediening.
Dat doe ik gewoon via de iPod zelf. Dat gaat heel makkelijk want staat onder handbereik:







Er zijn veel aftermarket radio's die wel de volledige bediening van de iPod via de radio laten lopen, o.a. Pioneer, Kenwood, Alpine, etc
Fusion heeft net een nieuw toestel waarbij de iPod als een soort CD in de radio wordt geschoven en daarna onzichtbaar in de radio zit.
Leuk idee op zich, maar fusion heeft helaas geen Renault adapters.

Ik wilde graag de originele radio houden dus de oplossing die ik nu heb is voor mij prima.
Perfect geluid en zeker met de iPod op shuffle stand oneindig veel muziek

BertAusten

Ik wil zelf ook de orginele radio behouden

Renier

Citaat van: John B. op 25 maart 2009, 18:55:48
@ renier:
Die dension interfaces zijn toch duurder als die van Renault?

Geen idee, ik heb voor mijn Ice>Link Plus 2 jaar geleden €169,- betaald, incl. dock cable.

Volgens de site van icepod.nl kost ie nu €229,- dus stuk duurder geworden.  :?

Ik weet niet wat de Audio connection Box kost, ze zijn in ieder vrij goekoop via eBay te koop (€50,- tot €130,-)

Grote voordeel vd Ice>Link interface is dat hij erg compact is en gemakkelijk achter de radio kan worden weg gewerkt.
De ACB neemt meer ruimte in en past volgens mij alleen in het dashboard kastje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev