Advertenties


Krukaskeerring vervangen?

Gestart door Dirk Kuipers, 18 maart 2009, 13:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Hoihoi,

Ik zit nogsteeds met een lekkage.
Nu hebben we het vermoeden dat hij lek is bij de krukaskeerring. 't blok is echt zijknat van olie aan de onderkant als ik heb gereden en het drupt er onderuit. Als je onder de auto staat dan is de carterpan wel helemaal nat langs de rand maar heb ik het idee dat hij het natst bij de versnellingsbak is.

Er heeft eens erg veel druk gestaan in de carter tot hih de pijlstok eruit blies (en de olie ook). De carterpan heeft een nieuwe pakking gekregen en de boutjes zijn weer op de juiste momenten vastgezet (of is het verstandig deze toch nog vaster te draaien?).

Zal het nog eens helemaal schoonmaken en de auto dan eens laten lopen en er gewoon onder blijven staan waar het precies weg komt.

Maar nu, stel de krukaskeerring is lek, heeft iemand dan tips om dit te vervangen?
Halen jullie het blok er dan helemaal uit? Of?

Dirk Kuipers

Ik zat overigens ook nog even wat documenten door te lezen en daar las ik dat bij het vervangen van de carterpan RHODORSEAL 5661 gebruikt moet worden? Wat is dit?
Toen ik een carterpan pakking kocht is mij hier niets over verteld namelijk. Ik heb er nu alleen een rubberachtige pakking tussen zitten.

M@ttie

RHODORSEAL 5661 is kit deze wordt er op gedaan om een goede afdichting te krijgen op de buitenste krukaslagerkappen.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

subzero

Als de krukaskeerring lekt dan moet de d-riem er toch af ?

Dan één of twee gaatjes boren en daar een schroef indraaien en hem eruit trekken,dacht ik toch.

subzero

Zoals bijvoorbeeld bij een xantia. klik (ongeveer midden pagina)

Dirk Kuipers

Ah oke. Thanks.
De lekkage lijkt toch echt van de krukaskeering te zijn en ook lekt hij opeens koelvloeistof uit de kop..
Om er makkelijk bij te kunnen komen takelen we het blok er maar uit...

Als ik er aantoe kom maak ik wel wat foto's.


Jan van Heteren

Iets hoger aan de linkerkant zit nog een keering namelijk die van de oliepomp...die was bij mij ook lek evenals die van de krukas



Voor het carter heb ik geen vaste maar vloeibare pakking gebruikt en nou heb ik het blok lekvrij
Meganomaniac

subzero

Citaat van: Remko

als je nu alleen die foto's er uithaald!!

krukas ?? ;)








EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev