Advertenties


Kleine probleempjes

Gestart door DHL, 17 maart 2009, 20:55:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DHL

Ik rijd met een megane cabrio 1.6 16V van bj 2000. Hij heeft nog maar 35000km. Nu merk ik dat bij gas geven en gas lossen de versnellingspook heen en weer beweegt. Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat dit vrij normaal is bij deze uitvoeringen, net zoals een licht schommelend toerental (tussen 650 en 800à
Het tweede probleempje is dat ik sinds vandaag een licht geklop hoor rechts voor. Je hoort het ook bij het induwen van de wagen en voelt het aan de vijs waar de amortisseur mee bevestigd is. Wat denken jullie?

DHL

Op die kilometerstand al? Gerammel komt volgens mij meer aan de schokdemper. En bewegen pook is dit niets dat eigenlijk vrij normaal is voor deze uitvoeringen?

Liebherr-machinist

als de pook beweegt en je hoort geklop rechts voor controleer dan inderdaad de motorsteun maar is kan met elkaar te maken hebben, motor beweegt versnellingsbak zit aan motor en pook aan bak.
hij mag wel iets bewegen maar niet te veel

DHL

Nee ik weet het niet. Is enkel wat ik voel, daarom schrijf ik het erbij om zo volledig mogelijk te zijn.

Tommy

Ik heb ook nieuwe motorsteunen, maar voorheen ging de pook ook heen en weer met gasgeven
Na de reparatie heb ik het alleen lichtjes in de 4e versnelling. Het kan dan ook normaal zijn iinderdaad

Nick Mattheus

Controleer de motorsteunen en je schokdemper dan even ;)
Ik denk dat het om je motorsteun gaat. Y

Heb ik trouwens ook eens voorgehad en je zag toen ook niet veel aan die steun zelf, dus erg opletten ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

subzero

Als je motorsteun rechts (kant passagier,boven) kapot is,zal je in de nabijheid van de steun een soort van roestbruine vloeistof zien (gel?).

Ik heb bij het vervangen van mijn d-riem gezien dat mijn motorsteun ook kapot is,alhoewel ik er niets van had gemerkt.

Dit is een foto van een clio waar de motorsteun gedemonteerd is,je ziet duidelijk het opgedroogd 'roestwater'.



Zo zag de motorsteun er aan de onderkant bij mij ook uit  ;(



bron foto's

DHL

Ik was gisteren in de garage, ze hebben de achterste motorsteun vervangen. Die begon te scheuren. Gelijk ook even de rest van de ophanging gecontroleerd en motorsteunen nagezien. Alles leek in orde. De veerschotel kon wel wat vaster gedraaid worden. Ben gisteren dan testritje gaan doen. pook beweegt nog een beetje, maar zal wel eigen aan het model zijn. Geen geluid meer van de ophanging. Ja, volgens mij kan er in feite wel nog niet zoveel stuk zijn gezien de lage kilometerstand. Er is ook altijd rustig gereden met de auto. (ken de vorige eigenares..) bedankt alen voor de tips !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev