Advertenties


merk stuurkogel smi of trw ??

Gestart door wilco, 16 maart 2009, 20:34:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wilco

ik moet een stuurkogel gaan vervangen maar word me in de garage een beetje te duur en maatje kan dit wel fixen maar als ik een stuurkogel wil bestellen tref ik 2 merken hoe kom ik der achter welke ik moet bestellen smi of trw
de auto betreft een 2.0 16v uit 1996
heeft iemand hier ervaring mee en wil deze delen ???

wilco

Jan van Heteren

Dat is het merk van het stuurhuis....1 van de 2 staat op het stuurhuis.
Zodra je dat weet kun je de kogel bestellen... Y
Meganomaniac

subzero

#2
Heb je dit type met boutje erdoor, op jouw auto?

Er bestaan heel veel merken/fabrikanten die dezelfde onderdelen leveren,dus staar je niet blind op één merk ;)



bron foto

wilco

ik ga het woensdag bekijken maar alvast bedankt voor de info en als der meer zijn dan moet ik maar eens op internet gaan neuzen ben ik bang voor en anders ga ik gewoon voor 1 van de 2

wilco

subzero

#4
Als ik het goed heb is dit het type voor SMI (dus zonder boutje)



bron foto

quick

Hallo, ik heb even gekeken op h-base.nl daar maakt het niet uit of je een smi of trw stuurhuis hebt. De stuurkogelnummers zijn hetzelfde. Zelf vervangen is 10 minuten werk als je tenminste de moer in 1x los krijgt. Wel opnieuw uitlijnen want ik heb het al een keer gehad dat binnen 6 maanden de banden scheef afgesleten waren.
succes

quick

M@ttie

zit wel degelijk verschil in zoals de plaatjes van Subzero laten zien, is absoluut niet het zelfde!!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

wilco

de plaatjes zijn idd verschillend maar de rode tekst is wel bij beide van trw dus als ik de 2e zou hebben is het dan smi of trw zoals de rode tekst in het plaatje aangeeft ??
wilco

subzero

TRW maakt stuurkogels voor eender welk merk stuurhuis,dus ook voor SMI,zoals vele andere merken/fabrikanten. (concurrenten)

Dus het maakt niet uit of je nu een stuurkogel van TRW of van eender welk merk koopt,zolang het maar het juiste type is (met of zonder boutje dus)

(voorbeeld van andere merken klik)

wilco

okiedoki nou heb gekeken en het is trw maar ik heb een mailtje gedaan naar een bedrijf en die bieden me het merk moog aan kent iemand dat merk ???

wilco

subzero

Dat is een merk van deze fabrikant http://www.federal-mogul.com/en en zeker niet onbekend :)

subzero


wilco

heey super bedankt voor je snelle antwoord daar kan ik wel wat mee thnx

wilco

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev