Advertenties


Betrouwbaarheid

Gestart door DHL, 13 maart 2009, 15:26:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DHL

Ik had al vele wagens, momenteel dus een Megane 1.6 16 V cabrio (35000km) en een Renault Espace Latitude 2.0 dci 150 met 24000 km.
Nu lijkt het me dat de recente Renaults een pak betrouwbaarder zijn en ... de Renaults zoals de Megane 1 nog tot de goeie oude betrouwbare horen..? Nu vraag ik mij af wat jullie denken over de betrouwbaarheid van de oudere generatie zoals mijn Megane 1 en van de nieuwe Renault wagens :)

Christian de Vriend

ligt er aan hoe je het bekijkt denk ik,mischien motorisch beter,maar elektrisch minder,de megane 2 had veel problemen
met die kaartkey dacht ik.

En motorsch denk ik dat het ook aan de vorige eigenaren ligt,of ze netjes warm gereden zijn,snelweg of stads verkeer  gereden hebben,optijd hun beurten hebben gehad ect....

om als voorbeeld te nemen,de K7M motor,sommige hebben erg pech met dat blok,ik moet zeggen dat ik
er erg tevreden over ben,en ik trap heb toch goed op zn staart,als die warm is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

DHL


matthew

nee jij hebt een k4m.

Kwa betrouwbaarheid is er weinig veranders,de 1.6 motoren die jij hebt worden nu nog gebruikt alleen met wat meer milieu eisen eraan daardoor langzamer.

Verder is niet alleen bij Renault maar bij elk merk steeds meer electronica en geeft dit ook bij iedermerk wat probleempjes met zich mee.Hierin kun je geluk hebben maar ook heel veel pech.(en de echte pech auto's koop je meestal voor weinig bij een handelaartje)

M@ttie

De betrouwbaarheid van de Renault's is in de afgelopen 4 jaar duidelijk verbeterd, de garantie claims zijn met meer dan 50% gedaald en dit daalt nog steeds verder.
Het lijkt mij dat dit genoeg zegt.
Helaas kan je het voor je kiezen krijgen dat je een pech auto koopt, maar vaak zijn dit auto's die niet nieuw aangeschaft zijn bij de dealer en waar al het nodige door jan en alleman aan versleuteld is. (p.s. ik zeg vaak voordat ik een stortregen over me heen krijg  :q)
Dus ik ben van mening dat Renault wel de goede weg weer te pakken heeft, het is alleen erg jammer dat ze het bij de Laguna 2 gewoon verknald hebben omdat dat een zeer ondeugdelijke auto was/is!!!
Daar plukken we nu zeg maar de vruchten van want zoveel Laguna's gaan er niet over de toonbank.
De levert ook zeker de nodige problemen, vele airco's die weigeren ,ramen die naar beneden donderen tijdens het rijden.
Maar beetje bij beetje gaat het steeds beter, en gelukkig maar!!  8)7 8)7
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

DHL

Ja dat klopt. Met de Laguna 2 heeft het vertrouwen van de consument een flinke knauw gekregen. Bepaalde innoverende veranderingen die op Laguna 3 hun intrede zouden doen zijn achterwege gelaten. De nauwe samenwerking met Nissan (denk aan de Koleos, motoren Espace, Vel Satis, Laguna...) De slogan innovatie wordt voor een tijdje opgeborgen. Nu willen ze tot de top drie behoren aangaande betrouwbaarheid. Zelf heb ik de vooruitgang reeds goed ondervonden. Daar waar ik in 2002 een Vel Satis 2?2 dCi kocht en steeds moest terugkeren naar de garage omwille van terugacties en allerhande kleine gebreken, heb ik nu met de Espace 2.0 dCi nog geen enkele keer de garage binnen geweest. !-!

Om terug te komen op de Megane: deze heb ik tweedehands gekocht omdat die modellen mij zeer betrouwbaar leken. Je hoort hierover weinig klachten, of vergis ik mij?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev