Advertenties


uitvallen van de motor als het warm is

Gestart door shashi, 8 maart 2009, 03:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shashi

hallo coupe liefhebbers

betreft: renault megane coupe 2.0 16v ide dynamic.

ik zit met een heel lastige kwestie, ik had eerst problemen met mijn auto dat het niet meteen starte.
het duurde +/- 5 sec voordat het aansloeg, heb het laten uitlezen ,en dat gaf aan storing vliegwiel nou dat probleem hebben ze geprobeerd op te lossen door een nieuwe bdp sensor te plaatsen,maar daar lag het niet aan ,uit de forum kreeg ik een tip over de benzinedrukregelaar sensor,dat hebben ze toen vervangen en het probleem is opgelost ..

MAAR nu zit ik met het volgende probleem zodra de motor warm word valt de auto uit het niets uit.
heb het weer laten uitlezen, bleek nog steeds vliegwiel aan te geven.

de dealer komt er niet uit , ze zeggen dat het een elektronische probleem is ,dat ik de kabelboom dat vanaf de zekering kast komt moet vervangen,dan kan het zijn dat het probleem is opgelost, dat zal me dan 1030 euro kosten,dat is geld wat ik niet heb.

het probleem is als het volgt , je rijd zo 10 min ongeveer.zodra motor warm is gedraaid,valt het uit, kan het daarna niet meer starten. moet het ongeveer 30 min stillaten,dan kan ik weer een stukje rijden.

hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen, of eventueel een goede garage in de buurt van amsterdam kent waar ik met mijn probleem terecht kan.  :?

m.v.g

shashi


Liebherr-machinist

probeer eerst je motor te (laten) reinigen dit schijnt vaker te helpen bij deze motoren , voordat je dure onderdelen gaat vervangen .
het koste mij vijfhonderd euro om er achter te komen dat de vervuiling vaak de oorzaak is

M@ttie

Wat is de foutcode die het diagnose apparaat geeft en is de stekker van de BDP-sensor mee vervangen??
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

shashi

hoi mattie,

ik heb het bij de garage laten uitlezen,der stond erop vliegwiel, ik heb het zelf gezien.

de garage en de renault dealer die hebben beiden al een keer het bdp sensor met kabel en al vervangen.
de auto heeft pas ook al een grote beurt gehad.

wat mij verteld word is dat vliegwiel een electronische storing is , klopt dit???
want ik ben alleen naar de dealer gegaan voor de startprobleem die ik had , voorheen heb ik geen problemen
gehad met de auto.wat ik raar vind.

hoi mattie,als ik uit de forums lees , lijkt het me dat je een monteur bent.klopt dat???







M@ttie

Ze zullen dan toch verder moeten zoeken in je BDP-singaal eventueel rijden met de scoop erop, de storing die jij hebt het uitvallen bij warm lijkt op een slecht contact van een stekker of de spoel van de BDP-gever maar die zijn al vervangen geef je aan.

Als er alleen een storing op je BDP-gever is kan je ook besluiten om de bedrading van de BDP-gever te laten omleggen.
Dit omdat de dealer zegt dat de kabelboom vervangen moet worden lijkt mij dit een veel goedkopere optie.

En ja ik ben monteur.... 8)7
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

shashi

nou de kabelboom is in orde zegt de garage waar het nu staat.
er waren wat beschadigingen aan wat kabels, maar dat hebben ze vervangen.

dus daar ligt het volgens hun niet aan.maar moet ik de nog de kabels van de bdp sensor omlaten te leggen.
en dat motor reinigen wat houd dat in eingelijk.hoe moet dit gebeuren, en wat zijn de kosten ervan??

grt shashi

M@ttie

Als de bedrading die nu gerepareerd is het probleem was dan hoef je het uiteraard niet om te leggen.
Over het reinigen van de motor zijn de meningen verschillend, ik heb begrepen van Matthew dat hun er een goede manier voor hebben dus misschien kan je hem nog even vragen hoe ze het doen!!
Als het op de manier van Matthew niet lukt zal naar alle waarschijnlijkheid de cilinderkop er af moeten.
Ook is het verstanding om voor het reinigen een cilinder lektest te doen en na het reinigen ook nog een keer, zo kan je meteen zien of je er resultaat mee boekt!!
Wat de kosten zijn voor het reingen weet ik niet.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

shashi

hoi mattie

ik ga morgen wel langs de garage ,zal hun vragen of ze het nog een keer willen uitlezen.laat je morgen wel weten op de forum !-!

ik heb matthew gemaild over de motor reinigen,wat je zei, ik weet niet of ik dat via de forum moest doen of niet. maar wacht wel af.


shashi --



M@ttie

Vraag dan even een printje van de storings code!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

shashi

hoi mattie

heb mijn auto naar een ander garage gebracht (speedy nederland) die hebben het voor me nagekeken,

en vertellen mij dat het de nokkeasverdelersensor het probleem , dat heeft te maken om dat het gepaard
gaat met de bdp sensor,ofzo iets.

maar morgen is ie klaar ,dus effe afwachten . hooop toch eindelijk eens van al het ellende af te zijn.

grt shashi

M@ttie

Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

zoef100

#11
Heb zelf ook een 2.0 V16 IDE deze motoren zijn eigenlijk te snel op de markt gekomen om toyota voor te blijven.
vandaar dat de IDE motor stilletjes van de markt is verdwenen. Het probleem ligt em in de inlaatkleppen door de speciale inspuiting komt er geen benzine meer langs je inlaatkleppen waardoor de cilinderkop langzaam vervuild(verkoold) met de nodige storingen. Het beste kan je V power tanken, om de 10.000 km een injectorcleaner erin stoppen op een kwart tank (bv merk WYNNS) , een hoogwaardige synthetische olie erin doen. Om zo min mogelijk roetvorming te krijgen. Ook de motor pittig berijden daar bedoel ik mee niet onder of rond de 2000 t/pm gaan rijden. Dus in de stad de versnelling niet hoger dan z`n drie, op de 80 km wegen niet hoger in z`n vier en op de snelweg flink doortrekken uiteraard bij warme motor.
Bijna alle storingen zijn te wijten bij deze IDE motor aan vervuilde glasklephuis,vervuilde injectoren en verkoolde cilinderkop. Voordat men honderden euro`s uitgeeft aan vervanging sensoren etc ,laat je cilinderkop,injectoren en glasklephuis reinigen. Daarna zijn de storingen meestal weg en rijd de auto weer subliem. Het niet mooi stationair rondlopen van de auto zit in het ontwerp van de motor zelf . stationair rond de 750 t/pm blijft deze hangen rond de 1000 hoger dan is vaak de stappenmoter vervuild het inspuiten met een siliconeolie lost vaak dit probleem op. Let wel V power is duur  maar een cilinder kop reinigen kan wel zo`n  800 euro kosten en daar kan je velen km op V-power mee rijden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev