Advertenties

kop demonteren

Gestart door Liebherr-machinist, 7 maart 2009, 20:09:48

Vorige topic - Volgende topic

Liebherr-machinist

wie weet of het makkelijk is om de cilinderkop te demonteren
het gaat om een megane coupe 2.0 ide 16v
ivm met reinigen kleppen??
of weet iemand documentatie te vinden op internet ?? _o_

M@ttie

Of het makkelijk is ligt aan jou, ik weet niet hoe handig jij bent!!
Als je er verder geen verstand van hebt zou ik het niet doen, er komt nogal wat bij kijken.
Zoals speciaal gereedschap, kleppen de en monteren en inschuren.

Ben je wel handig en heb je kennis van auto's dan is het redelijk goed te doen...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Liebherr-machinist

handig ben ik wel , maar ik heb tot nu toe alleen aan oudere auto's gesleuteld en voornamelijk opel vandaar dat ik het even vraag ,
aangezien ik het thuis voor de deur moet doen .
als ik het op de zaak doe ben ik binnen no time me onderdelen kwijt (ze kennen alles gebruiken )

M@ttie

Dan zou ik er niet aanbeginnen!! Tenzij je ergens speciaal gereedschap kan lenen.

Liebherr-machinist

wat bedoel je met speciaal gereedschap ,moment sleutel,doppenset,torx set,diversen maten persen
(ik werk bij een kraanverhuur bedrijf met eigen garage meeste gereedschap hebbenwe denk ik wel zowieso om de kleppen er uit te halen) maar als ik iets speciaals nodig hebt noem het aub even dan weet ik of ik het kan of niet

M@ttie

Met dat gereedschap ben je al een aardig eindje op weg.
Nokkenasafstel gereedschap, BDP-stift.

Liebherr-machinist

kijk nu weet ik waar ik aan toe ben ,bdp-stift wordt even zoeken denk ik nokkenafstel gereedschap is dat universeel (zo ja dan heb ik dat )

M@ttie

Nee is zover ik weet niet universeel, ide motoren hebben een speciale...

Liebherr-machinist

hmmm dat wordt even kijken of ik hem ergens kan lenen  bedankt voor de info

Liebherr-machinist

deze mag van mij op slot

quick

Wat en hoop gezeur over wat je nodig hebt en moet doen, koop gewoon het Olyslagerboek of haal het uit de bieb. Daar staat precies in wat je moet doen. Maar als je het nog nooit gedaan hebt, doe het dan met iemand die er verstand van heeft en doe het niet op de stoep want dat wordt niets.
Succes
Quick met ook een F7R motor.

Liebherr-machinist

voordat je commentaar gaat geven op een topic die niet meer van toepassing is even wat beter lezen het olyslager boek waar jij het over hebt is niet verkrijgbaar voor deze motoren en het gaat hier om een f5r motor geen f7r motor maar nogmaals deze mag op slot (dat was hij volgens mij ook

matthew

Deze was inderdaad op slot gezet maar op vraag van iemand anders weer open gezet voor eventueel in de toekomst voor iemand anders voor info

Liebherr-machinist

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev