Advertenties


Lager kapot wiel eraf??

Gestart door don-ludo, 5 maart 2009, 00:19:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

don-ludo

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb mijn bak laten reviseren en de monteur heeft deze woensdag onder de auto gezet. Hij zei dat het wiellager links an vervanging toe was. Nu ree ik donderdag met de auto, schoot in 1x mijn wiel los...resultaat: schade. Nu zei de sleepdienst dat dit waarschijnlijk kwam dat de monteur het wiel niet goed heeft vastgezet. De monteur beweert dat dit door het wiellager komt.
Wie moet ik geloven??

Bedankt alvast;)
Ludo

unreal

hoi nou ik heb verschillende malen slechte wiellagers gehad het maakt herrie.
en als het erg slecht wordt kan het wel eens vast lopen wat resulteert in blokkeren van je wiel.
Maar af vliegen van je wiel is wel erg appart.
Is alleen de wiel af of ook je remschijf en de rest ook. want als alleen je wil eraf is heeft het voor zover ik weet niks temaken met je wiellager.


fitz

m'n broer heeft hetzelfde gehad met z'n opel astra... ook een wiel dat niet goed vastgezet was (vervanging van zomerbanden naar winterbanden)
hij heeft alles vergoed gekregen

dat lager houdt het wiel echt niet vast
de bouten houden het wiel vast... als je die niet vast zet vliegt het wiel er idd af

voelde je geen trillingen terwijl je reed?

iig, het lijkt mij dat het lager daar weinig mee te maken heeft

succes ermee

rs50jochem

#3
Zoals hierboven al, is ook je remschijf compleet met je wiel eraf gegaan of alleen je wiel eraf en zijn de bouten waarmee deze vast zit ook weg..?


Oja, laat door een verzekeringexpers vaststellen wat een mogelijke oorzaak is en anders door enkele ervaren monteurs die dit op papier willen zetten.. Mocht je niet samen eruit komen dan dien je hem aansprakelijk te stellen en dan heb je ineens wel bewijzen nodig die je in 1e instantie niet vastgelegd hebt en later daardoor geen houvast hebt in je "zaak"..

Yayo

Even een vraagje tussen door... Hoe herken je versteleten wiellagers? Sinds een tijdje lijkt het of me banden meer lawaai maken tijdens het rijden dan voorheen. En in hoeverre kan het kwaad om door te blijven rijden met versleten wiellagers?
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Stefan

versleten wiellagers maken gewoon een "bonkerige" herrie zal ik maar zeggen.
beetje op het tempo waarmee je rijd zegmaar
Dat wordt steeds erger naarmate de slijtage toeneemt.
Als je wiellagers echt versleten zijn, dan hoor je dat echt wel Y

Het kan in het begin niet zo heel veel kwaad (je hoeft niet per direct te laten vervangen), maar ik zou er ook weer niet al te lang mee rond blijven rijden... :neen: :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

don-ludo

alleen het wiel is eraf, schroeven heb ik wel nog Hier is de schroefdraad aan het begin nog goed, alleen aan het einde zie je dat die verdraaid is.

Scum

dan heeft het wiel er nooit goed (vast) opgezeten.. Schuld garage.. maar nu nog bewijzen.

Liebherr-machinist

makkelijk te bewijzen , aangezien de monteur op woensdag je bak heeft ingezet heeft hij ook je wiel er af gehaald . en als meneer dan beweert dat dat door het lager komt probeert hij zich alleen maar in te dekken , en inderdaad wat jochem zegt gaat even informatie in winnen bij andere monteurs en laat dit op papier zetten altijd makkelijk voor achteraf gezeur

matthew

schuld monteur wiel niet goed vastgezet,kan niet door lager komen.En een bedrijf is hier gewoon voor verzekerd.


zoef100

Moet je eigenlijk nagaan wat voor een malloot het is om dit te vertellen aan je klanten.
Eigenlijk een schande zo`n vent !

Wendy


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev