Advertenties


vraagje over me dakraam

Gestart door Rogier, 2 maart 2009, 21:27:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogier

hallooww mensen

ik heb even een vraagje aan jullie sinds kort komt er na een goeie regenbui of zoals vanmiddag na een goeie wasbeurt water in me auto nee me dak is niet lek :P:P nu blijft er steeds water onder me rubbertjes zitten van me dakraam terwijl er afvoerleiding is voor het water maar die doen hun werk blijkbaar niet want me plafond wordt soms een klein beetje nat nu is mijn vraag weet iemand van jullie waar die ingangetjes zitten van die leidingen want ik kan ze zo ff nie vinden en hoe kan ik ze het beste ontstoppen of moet ik een nieuwe leiding aan leggen ??

ik hoop op goeie reacties ;)

mvg rogier

M@ttie

zover ik weet zitten er op elke hoek van je Glazendak een gaatje waar een slangetje op aangesloten zit, meestal volstaat het om die door te blazen met de luchtspuit.
Maar als ze te verstopt zitten dan bestaat de kans dat je de slangetjes er af blaast dus voorzichtig en niet meteen volgas luchtdruk er op.
Die slangen lopen via je a en c of d stijlen naar beneden en dan naar buiten.
Meest van tijd volstaat het met doorblazen!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Rogier

oke das duidelijk
maar zit het onder de rubbers of in de rails van dakraam want daar zit een soort van gootje?
ik blijf het toch raar vinden dan het dan me auto in kan lopen maar dat zal wel aan mij liggen  :D ahahaha

Johan_MegCoupe

Lijkt me ook wel makkelijk om mijn vraag in deze Topic te stellen. Ik heb ook nog een vraag/ probleem over mijn dakraam. Hij wil namelijk niet meer open :S Heb gister al dat klepje eraf gehaald maar er zitten geen draden los of wat dan ook. Kan dit betekenen dat het motortje kapot is? Zoja, zijn deze prijzig als je ze van de sloop haalt? Alvast vriendelijk bedankt :)

M@ttie

Dat zit in plastic deel van het open dak op de hoeken, even checken met een zaklampje.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

M@ttie

@ johan, probeer de knop in het midden van de draai schakelaar eens in te drukken tot dat je achteruit je dak een soort klakgeluid hoort, met een beetje geluk doet die het dan weer.
ongeveer 10seconden indrukken.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Johan_MegCoupe

@ Mattie, ik heb het geprobeerd maar doet nog steeds helemaal niks..... :( Misschien nog andere ideeën?

Scum

Op het duitse megane forum wordt ie aangeboden voor 20 euro inclusief verzendkosten. Dit zullen wel de verzendkosten zijn naar duitsland.. Moet je daar eens informeren, mocht je een ander motortje zoeken.

Rogier


M@ttie

@ Rogier, is het gelukt en graag gedaan... Y
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Rogier

nee nog niet gelukt want me pa moet de compressor ff mee brengen ;) en morgen ben ik eerder vrij van me werk dus kan der ff goed na kijken het water loopt gelukkig alleen de auto in wanneer ik aan het rijden ben en dan op de rem trap ;)
maar ik weet nu wel wat ik kan doen en waar het zit ;) daarvoor nogmaals bedankt

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev