Advertenties

Nieuwe Mégane III RS en de nieuwe Clio III RS phase 2 + Twingo RS

Gestart door RikRace, 23 februari 2009, 18:19:05

Vorige topic - Volgende topic

RikRace

_o_

Megane III RS, Clio III RSII & Twingo RS:

-RENAULT-SPORT-

Joey Voormolen

Lowered M3C GT

M@ttie

Die megane III rs ziet er wel heel dik uit op die foto's, zeer geslaagd....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marissie

Kenny Mattheus

GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

laguna 2003

wat ik jammer vind is dat ze nu allemaar op elkaar lijken de megane kan net zo goed een astra zijn jammer
ze waren zo lekker apart

RikRace

Alle details: Renault Mégane III RS

Het nummer When You Wasn't Famous van The Streets al gehoord? Dan is het volgende lijntje ongetwijfeld bekend:Ahhh see - the thing that's got it all f*cked up now is camera-phones. Een waarheid als een koe die ons vandaag toelaat om de allereerste beelden van de nieuwe Renault Mégane III RS (MRS) te tonen. Maar er is meer; dankzij een programmeerfout op de aankondigingswebsite zijn alle details van de derde generatie Mégane RenaultSport nu bekend, van saai spul als de CO2-uitstoot tot intrigerende details als de Renault Sport Display;

De MRS III wordt initieel in twee versies aangeboden: standaard en met een Cup Chassis. Laatstgenoemde verlaagt de koets met 10 mm, voorziet straffere dempers en veren, optionele negentienduimers én een differentieel met beperkte slip om de 250 pk en 340 Nm aan de grond te krijgen. Rijdynamisch zou de Mégane daarmee onderhoudend op circuit en op de weg moeten zijn. Het gemiddelde verbruik klokt af op 8,4 l/100km, de CO2-emissies bij 195 g/km.

Beide versies krijgen een verkorte zesbak en een herziene stuurinrichting terwijl de donkere alu's (in vier stijlen - twee 18"ers & twee 19"ers) 340 mm grote Brembo's verhullen. Net als bij de Clio RS is het motorgeluid door een speciaal team onder handen genomen om een unieke sound te produceren. Het ESP is naar goede RS-gewoonte volledig uitschakelbaar.

Binnenin is er keuze tussen stof en leder voor zowel de standaard stoelen als de Recaro's die beide in twee kleuren te hebben zijn. In tegenstelling tot gewone Méganes is de snelheidsmeter analoog, maar klassieke opties als verwarmde voorstoelen, lichtsensor en dual-zone airco blijven beschikbaar. Wel nieuw is het 3D Sound System door Arkamys en de Carminat Bluetooth DVD die met mp3-compatibiliteit, 6CD-lader en een optioneel 16/9 infoscherm uitpakt.

Een gewichtsopgave is er nog niet, maar volgens insiders zou de MRS III ondanks een gelijkaardige uitrusting lichter zijn dan de Coupé 2.0 TCe die 1395 kg weegt. Ook prijsgewijs is er nog niets bekend, maar verwacht een som in de buurt van 24.000€ en een kleine 1.000 meer voor het Cup Chassis - exclusief Recaro's.

Rest er enkel nog de bovenvermelde Renault Sport Display die alle vitale organen in de gaten houdt om de bestuurder  - vooral op circuit - te entertainen. Daar dubbelt de display  ook als prestatiemeter met sprint- en rondetijden. Straffer nog: bepaalde motorparameters zouden per knopdruk afgestemd kunnen worden op weg- en weersomstandigheden. Hoegenaamd een echt stukje F1-technologie.

Bron: http://drivr.nl/2009/02/24/alle-details-renault-megane-iii-rs/
-RENAULT-SPORT-

Edwin Postma

megane 3RS vandaag gespot. 2 stuks zelfs.
en een renault clio rs niewste model.
hoe dat dat horen jullie wel van dennis :q
Truckertje

Dennis Postma

Klopt. Gisteren was Renault sport druk in de weer met de nieuwe sportievelingen op de Nordschleife  ;)  En laten wij daar nou heel toevallig geweest zijn en een paar plaatjes geschoten hebben. Zodra ik ze op de pc heb gezet zal ik ze hier wel even tonen  ;) Wij waren iig behoorlijk onder de indruk van zowel het uiterlijk als het geluid van de RMC3 RS  _o_

Dennis Postma

zoals beloofd de foto's die ik gisteren gemaakt heb van de Megane III RS op de Nordschleife (Nurburgring).

Edwin en ik hebben ze alleen rijdend gezien dus helaas geen foto's van dichtbij kunnen nemen. Maar het is echt een brute auto om te zien en te horen  :9~ (maar natuurlijk was dit niet de dikste bak die er rond reed. Maar daar zal ik wel een paar plaatjes van plaatsen in ene ander topic  ;))

Benjamin Renon

Dat ziet er wel heel erg dik uit. :9~ Waren jullie daar per toeval of gericht hiervoor er heen geweest?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dennis Postma

Pure toeval. Toen we onderweg waren naar het circuit kwamen in een dorpje in de omgeving deze auto´s al tegen en we zaten ook even vreemd te kijken.  :)

Stefan

Deftig hoor Dennis !-!
Ik denk dat wij samen ook maar eens een keertje die kant op moeten gaan om wat auto's te spotten Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev