Advertenties


Radio vraag

Gestart door John B., 22 februari 2009, 16:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Renier

Dat had ik dus ook, heb het daarom door m'n vaste dealer laten doen.
Die jongens weten precies wat ze moeten doen en waren volgens mij binnen half uurtje klaar.

John B.

Bij de renault dealer?

Wat was je dr voor kwijt dan?

M@ttie

zoals ik kan zien in de facturatie tijden staat en 0.5 uur per kant voor, dus zou je ongeveer zo'n 100euro inclusief btw kwijt zijn bij de dealer.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Renier



John B.

Iemand n idee wat ik voor de oude radio nog kan vangen?

Heb via marktplaats inmiddels een bod gehad van 50 euro...

John B.

Update:

Radio is incl verzenden voor 80 euro verkocht.

Achterspeakers zijn gratis ingebouwd

Voorspeakers heb ik gister eindelijk binnengehad, had ze 28 februari besteld...

Monteren daarvan ging echt binnen 20 minuten, viel me wel op dat:

1: die oude speakers superlicht zijn, en in 1 ervan zat een deuk:)

2: de oude speakers een kitrand hadden, en de een in transparant en de ander in zwarte kit...

Ik ga zo naar mijn werk, dan kan ik ze even uittesten!

De "facia" heb ik toch van een engelse ebay geplukt, en werd erg snel verzonden!

DHL

Hopelijk hebben je nieuwe speakers ook zo'n kitrand...anders krijg je gegarandeerd water in je deurbakjes. Zoniet moet je dichting gaan kopen zo'n soort chieken (weet hier geen ander woord voor) en dit rond de speaker doen op de plaats waar de originele kitband hebben.

John B.

Zat wel een soort van rubber bij, die ik op de speakers heb geplakt.

"chieken" zegt me even niks eigenlijk, maar ik denk dat je een soort acrylkit bedoelt?

Renier

Citaat van: DHL op 30 maart 2009, 11:51:42
Hopelijk hebben je nieuwe speakers ook zo'n kitrand...anders krijg je gegarandeerd water in je deurbakjes. Zoniet moet je dichting gaan kopen zo'n soort chieken (weet hier geen ander woord voor) en dit rond de speaker doen op de plaats waar de originele kitband hebben.
Dit is echt niet nodig.  :neen:

Er zit een kunstof nis rondom de speaker wat het binnenkomende regenwater wegvoert en zorgt dat de speaker niet nat wordt.
Wat nog wel eens wil gebeuren is dat (een vorige eigenaar) dit kunstof (gedeeltelijk) weghaalt om grotere speakers te kunnen monteren.
Dat is echter vragen om problemen.

Als je de situatie gewoon af fabriek is kan je dus volstaan met demonteren van de af fabriek speakers en monteren van de nieuwe speakers. dit stelt echt neits voor en is zo gebeurd.

DHL

En toch....ik monteerde zonder overdrijven in minstens 200 meganes luidsprekers....De eerste zonder kit. Steeds water in de bakjes. Met de juiste referentienr, luidsprekers met rubber, geen water in de deuren...
Ik spreek echter uit ervaring met wagens waarin standaard geen luidsprekers zaten. De Reference en Confort uitvoeringen phase 1. Misschien is dit anders bij de uitvoeringen waarin standaard luidsprekers gemonteerd zijn.

M@ttie

Nou dat is echt wel nodig, de ervaring van mij is ook al zit er een dakje boven de speaker dat er nog steeds water binnen kan komen!!
Je hebt van die kneedkit op rol, alles even goed ontvetten en een slakje kneedkit erop en je bent klaar.
Op die manier kan je de speakers altijd nog eens de/monteren.

Maar als er mensen zijn die het niet nodig vinden om het te doen moeten ze dat ook vooral niet doen.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

John B.

Voorlopig toch mooi weer, dus ik wacht nog maar even met het uitzoeken van het juiste rolletje bij de bouwmarkt!

( maar ik ga t wel doen, better be safe then sorry!)

DHL

@Mottie...dat zijn nu de "chieken" da'k bedoel :D Kneedkit op rol.....wist er geen woord voor !-!

Renier

Toch vreemd, ik heb de standaard Renault speakers een paar jaar terug vervangen door Pioneers zonder verdere aanpassngen en nooit last van water in de deurbakken gehad.

De Pioneers zien er ook na een paar jaar niet uit alsof ze ooit nat zijn geweest, dus ik laat het mooi zo :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev