Advertenties


Radio vraag

Gestart door John B., 22 februari 2009, 16:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

John B.

Hallo,


Ik heb mijn megane nog niet, maar wilde graag even weten of de radio die er bij mij standaard inzit ( tuner list ) van een matige kwaliteit is? Is deze te vervangen door een betere orginele renault radio?

Anders had ik deze in gedachte als vervanging, maar wil nog wel mijn stuurbediening gebruiken.

http://auto-diversen.marktplaats.nl/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/230605550-pioneer-bluetooth-2-din-fh-p80-bt-mp-3-usb-en-handsfree.html?return=eJw1jtFuwyAMRf%2BlUvNG0kBSZURoSv4EAVtQCFiYdN2m%2FfuMtD35HPtatpa9%2FPbyNqPkk5AXdDqbbd5KAdl1ewIX20PnvUDQumAbQ6fPkpj1D5fRxU4b4xCTzw5Z1tYnhsxY5iKzD8sQXKBcZ8ax3coRXp9B9Y1FVdJVLP1VrHAS3AgC2TJMlTjROBJZT1Q7heqXB0J8s%2Fi%2FWv5WDxos8Txc9qamn6R8uPMaCp8k4kUMU7X9gwx8is5l0gT1AG%2F8O30FcKpbA4o3mIsC20DCYpJ1ahD3cV0v888voUxdoQ%3D%3D&fs=1


Ook had ik nog de vraag, wat er bij aflevering gebeurd zou moeten zijn aan onderhoud.

Auto is van Januari 2004 en heeft 49.xxx km gelopen...

Voor zover ik had gelezen zou dan de d-riem iig vervangen moeten worden, vanwege 5 jaar oud?

Stefan

120.000km of 5 jaar.
Hij zou dus in januari vervangen moeten worden/zijn.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

M@ttie

Zoals vermeld door stefan 120.000km of 5 jaar en wat betreft de radio die kan je aansluiten op je afstandsbediening bij het stuurwiel maar daar zal je nog wel een interface van pioneer moeten hebben om de signalen van je AB om te zetten naar je radio.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Renier

#3
Citaat van: John B. op 22 februari 2009, 16:17:18
Ik heb mijn megane nog niet, maar wilde graag even weten of de radio die er bij mij standaard inzit ( tuner list ) van een matige kwaliteit is? Is deze te vervangen door een betere orginele renault radio?

Ja hij is te vervangen door een betere Renault radio, namelijk door een Cabasse Tunerlist uit het vorig model Laguna, worden regelmatig op Marktplaats wel aangeboden. Die heeft 2X zoveel vermogen als de standaard Megane Tunerlist radio en klinkt veel voller. Je moet alleen een frampje om de radio kopen (€10,-) want het standaard Megane radiofront is groter dan het 1 DIN formaat.

Voordeel is dat je zonder adapter gewoon de bestaande stuurwielbediening en display kan blijven gebruiken en het er in mijn ogen mooier uitziet dan het drukke front van een aftermarket radio, maar ierder natuurlijk zijn smaak. Ik heb er ook m'n iPod op aangesloten

Grootste winst is in eerste instantie te behalen door het vervangen van de "papieren" Renault speakertjes door degelijke aftermarket exemplaren. Veel Megane II rijders hebben in dat geval voor de Pioneer TS-Q131C (plug en play composet speciaal voor Renault) en achter bijv. de Pioneer TS-E1376 of TS-E1396.


John B.

#4
Bedankt voor de tips!

Ik ga eerst eens zoeken naar de Cabasse radio uit de Laguna, en daarna de speakers vervangen...

Iemand dan nog een link waar ze het voordeligst te krijgen zijn? Ik had op deze site een link naar een duitse site gezien... Anders probeer ik ebay wel even!

En op ebay vond ik deze radio, weet niet of dit n normale prijs is?

http://cgi.ebay.nl/RENAULT-CABASSE-AUDITORIUM-TRONIC-CD-RADIO-LAGUNA-2_W0QQitemZ120378444927QQcmdZViewItemQQptZCE_Auto_Hi_Fi_Autoradios?hash=item120378444927&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Renier

Dat is die Laguna Tunerlist Cabasse radio die ik ook heb.  ;)

Ik zou hem persoonlijk nooit via eBay kopen (heb daar ooit zeer slechte ervaringen mee gehad met een radio die niet goed was toen ik hem eindelijk ontving. Verkoper reageerde uiteraard niet op m'n mails).

Ze worden regelmatig op MP gezet, dus daar zou ik kijken. Of bij de plaatselijke Renault sloop. Ik heb al diverse Renault radio's verkocht en gekocht via MP en vind zelf €100,- een redelijke prijs voor een nette radio met code. Heel veel meer zou ik er niet voor geven.

Altijd goed testen voordat je betaald! Laten opsturen zou ik om die reden ook niet doen, kan best veel mis mee zijn.

M@ttie

als je die radio renault cabasse neemt kan je volgens mij ook het front van je radio die je nu hebt overzetten zodat die netjes in het dashboard blijft passen!! Moet de radio die je nu hebt wel ook een tunerlist zijn en geen up-date list!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

John B.

Als jij kan zien welke het is op de advertentie, dan hoor ik het graag.

Renier

Citaat van: M@ttie op 23 februari 2009, 18:06:22
als je die radio renault cabasse neemt kan je volgens mij ook het front van je radio die je nu hebt overzetten zodat die netjes in het dashboard blijft passen!! Moet de radio die je nu hebt wel ook een tunerlist zijn en geen up-date list!!

Ik heb dat ooit geprobeerd maar is niet gelukt. Het is inderdaad wel mogelijk, als het goed is zitten alle knoppen onderhuis op dezelfde plaats.

Voordeel vd Laguna radio vind ik dat de knoppen een stuk gebruikersvriendelijker zijn (makkelijker in te drukken), "nadeel" is dat de knopverlichting wit ipv oranje is.

M@ttie

Die in de advertentie staat is een tuner-list, je kan dit zelf ook makkelijk zien het staat namelijk rechts onder op het front van de radio!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Renier

Citaat van: M@ttie op 23 februari 2009, 19:38:26
Die in de advertentie staat is een tuner-list, je kan dit zelf ook makkelijk zien het staat namelijk rechts onder op het front van de radio!!

Die heeft hij nu ook, dus compatibel

John B.

Pioneer TS-E1396 13cm speakers zijn net door mij aangeschaft, jaja al voordat ik de auto heb, goed bezig:)

Renier

#12
Hele goede keus! Ga je ze zelf inbouwen?

Heb je ook de TS-Q131C voor de voorspeakers?

John B.

Zelf inbouwen was ik wel van plan, is het lastig dan?

Die voorspeakers heb ik NOG niet, even zoeken waar ik ze het voordeligst kan krijgen!

jeroentjuh

Ik ben met het precies het zelfde bezig.
Krijg mijn Megane 1.6 16V Dynamic Deluxe 3deurs woensdag of vrijdag.
Maar morgen ook meteen even langs de plaatselijke carhifi handelaar voor de speakertjes die Reinier heeft aanbevolen.

Dan nog even op zoek naar Cabassa Tunerlist radio.
Wil wel dat vollere geluid in mijn auto.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev