Advertenties


electrisch dak cabrio werkt niet

Gestart door kuivenhoven100, 16 februari 2009, 12:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bobby

Hahaha meen je dat nou? Dan zoek ik me het apelazerus voor niks.

Dan heb ik nog steeds het probleem dat die afdekplaat momenteel ook niet reageert op het knopje, dus ik moet dat zowieso nakijken.
Maar dat kan nooit een heel groot probleem zijn denk ik.  Dat is toch een schakelaartje die even moet ontgrendelen om de afdekplaat te openen?

Edwin Postma

Is het niet zo dat als jij op het knopje drukt dat hij uit het slot springt?
Want hij gaat niet omhoog staan als je die knop indrukt?
Truckertje

Bobby

Nou ik denk dat hij dat normaal gesproken wel zou moeten doen, maar dat doet hij nu niet.
Dus ik denk dat hij dan inderdaad alleen de klep even uit het slot zou moeten laten komen.

Maar er zit wel een electrisch motortje naast het slot, dus die zal wel geen spanning krijgen of die is kapot.

Karin

Bobby, het is zo dat het contact aan moet zijn, versnelling in vrij en handrem vast. Als je dak dicht is moet je eerst de voorkant ontgrendelen, dan kan je op dat knopje drukken en moet de afdekplaat open gaan.

Bobby

Ja dat zag ik aan de binnenkant van de zonneklep ook staan.
En ook met draaiende motor en in z'n vrij op de handrem doet hij het niet.

Je ziet dat wel als ik het knopje in druk, even de verlichting iets indimmen, maar er gebeurd niets met het slot van de afdekplaat.

Heeft iemand toevallig ook nog een electrisch schema van die kap?

Rebecca Fontijn

Goeiemorgen ik zal me er ook ff mee bemoeien  :q
Het knopje bij de pook is inderdaad de vergrendeling van de afdekplaat al moet ik zeggen dat mijne alleen van zn slotje springt en ik em met de hand moet openen

Rick Santbergen

Citaat van: Bobby op  6 mei 2012, 18:57:52
Ja dat zag ik aan de binnenkant van de zonneklep ook staan.
En ook met draaiende motor en in z'n vrij op de handrem doet hij het niet.

Je ziet dat wel als ik het knopje in druk, even de verlichting iets indimmen, maar er gebeurd niets met het slot van de afdekplaat.

Heeft iemand toevallig ook nog een electrisch schema van die kap?

Het kan gebeuren, als je hem niet goed dichtgooit dan het knopje niet goed werkt.
Even via het noodluikje openen en stevig dichtgooien.

Elektrisch schema kan ik je helaas niet mee helpen.

Dennis Postma

Bobby. Zoals ik het lees heb je dus inderdaad een handmatige kap. Ik dacht eerst ook het zelfde probleem als jou te hebben  :D.

Een hadmatige kap werkt als volgt. Auto op contact, in z'n vrij, en op de handrem. Ontgrendel vervolgens je kap met de vergrendeling bij je speiegel en druk de kap omhoog tot ie niet meer verder gaat. Stap vervolgens uit en trek de achterkant van je kap omhoog tot ie niet meer verder gaat. Voor je gevoel schiet ie dan in een slot, hij blijft dan ook zo staan als je'm los laat. Met het in het slot schieten ontgrendeld bij mij in ieder geval ook gelijk de afdekklep (met de 2 bobbels). Leg het achterste deel van je kap vervolgens weer plat en vouw vervolgens de rest van je dak er in. Je kunt nu de klep sluiten.

Bij die laatste stap is misschien jouw laatste probleem ontstaan. Ook dit heb ik al een keer gehad. De klep zit dan net niet goed in de vergrendeling waardoor het slotje waarin hij valt niet reageerd op de bediening bij je pook. In mijn geval was het dan toch even een geval van met je vingers proberen bij het slotje te komen en proberen het slotje met je vingers uit de vergrendeling te priegelen. Dikke kans dat zodra je de klep weer open hebt en weer goed dicht gedaan hebt dat alles weer normaal werkt.

corriek

Hallo,
Sinds vorige week werkt mijn cabriokap niet meer.
Ben tot de conclusie gekomen dat het probleem in de schakelaar zit van de klep.
Ook heb ik hier op dit forum gelezen dat deze in de juiste stand moet staan en heb verschillende standen gehad.
Als ik de klephandmatig naar boven trek dan werkt de kap perfect totdat hij weer moet sluiten...dan gaat het mis.

Heeft iemand hier een oplossing voor??

Alvast hartelijk dank.

Felix

Schakelaar even doormeten en zo nodig schoonmaken? Volgens mij zijn die schakelaars redelijk eenvoudig uit elkaar te halen :)

stephen

Hallo,
mijn kap doet het voor de moment ook niet. het begon in de week met een kap die een iets anders geluidje maakte dan anders bij het open doen. toen ik hem terug dicht wou doen ging hij half open en toen leek het alsof hij druk verloor. hij kon nog wel gewoon naar beneden en de klep ging gewoon dicht en in het slot. nu ik het opnieuw probeerde iets later en de klep ging uit het slot en je hoort dat de pomp min of meer probeert maar dat is het ook er is geen beweging in. ik heb juist gelezen dat het de olie kan zijn maar waar zie je dat juist ? ik ben geen echte specialist als het op motorische delen van de auto aankomt. of weet iemand wat het anders zou kunnen zijn? het is dus niet dat hij opeens niet meer werkte het ging meer geleidelijk alsof hij druk verloor.
groetjes

kees de jong

#86
Manne, en vrouwen.
klinkt als een bekende klacht, nl. compressor bouwt niet genoeg druk op.
Dan ontgrendelt de kap niet goed etc... geen schaeklaar probleem oid meestal.

in de FAQ heb ik een instructie gezet hoe het schoepenrad in de hydraulische pomp te vervangen.

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15824.msg292143#msg292143

voor een paar tientjes ben je klaar  !-!

Succes!!

hulp nodig, PM me gerust.
met vriendelijke groet, Kees

Bart-Mark

Hallo,
Ben nieuw op dit forum. Ik ben Bart en heb een paar maanden geleden een 1.6 Cabrio uit 2001 gekocht voor mijn zoon Mark. Na het vervangen van de radiator, de remschijven en de nokkenas sensor werkt de auto eindelijk zoals het hoort. Uitgezonderd de kap. Deze is electrisch en heeft de afgelopen 4 maanden perfect gewerkt. Nu zijn we terug gekomen van vakantie en na 2 weken stilstand werkt de kap niet meer. Wat opvaly is dat de eerste stap van openen (omhoog komen van de achterzijde) welw erkt maar dat het deksel waar de kap in moet niet opent. De dealer zegt dat hij de unit kan uitlezen. Daarom moet eerst de unit (die onder de hydro-pomp in de kofferbak zit) worden vervangen (1350 euro ex btw ex inbouw), Daarbij zegt hij dat er nog geen garantie is dat de kap dan weer werkt, alleen dat hij hem dan kan uitlezen.... Gezien de opmerkingen die ik hier op dit forum lees krijg ik het idee dat het mischien wel eens wat simpeler zou kunnen zijn. Heb wat gelezen over de ontgrendelknop (touwtje) in het skiluik die mischien niet goed op z'n plaats zit. Kan iemand dat mischien verduidelijken? Ik vraag me af waar ik nu precies naar moet kijken (pomp draait in eerste instantie, olie lijkt me voldoende (tussen de twee strepen). Wie kan raad geven???? Andere vraag: hoe erg is het als de electrische pak gewoon handmatig geopend en gesloten gaat worden (kan je hier schade door krijgen?). Gezien de prijzen voor de onderdelen die ik hier lees is het voor ons niet te doen om duizenden euro's uit te geven om de kap weer electrisch werkend te krijgen. Alvast bedankt voor reacties.

Karin

Hoi Bart, kijk eens bij wat Kees aangeeft of stuur hem anders een pm zoals hij schrijft. Misschien kan hij je helpen.

JP-S

Even dit topic uit het stof trekken.

Ik heb sinds gisteren een megane 1 ph1 cabrio. Vandaag het bekende startonderbreker probleem opgelost, alleen het electrische dak werkt niet/nauwelijks.

Wat doet hij wel: Het pompje gaat even lopen, drukt de achterplaat 10cm omhoog waarna het pompje gaat zoemen ipv pompen.

voor de rest krijg ik vaker piepjes ivm het niet halen van contacten, hetgeen logisch is met wat ik hiervoor beschreven heb.

Moet ik toch denken aan een revisiesetje, ondanks hij de plaat 10cm open drukt? het olieniveau staat op minimum.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev