Advertenties


Raam meganisme Megane Scenic.

Gestart door Wolfman, 9 februari 2009, 12:26:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wolfman

Hallo,

Mijn raam ging niet meer omhoog. Wel als je met de hand meehielp maar niet meer automatisch.
Nu heb ik gisteren de bekleding van de deur weggehaald en het een en ander bekeken. Doordat er een geleider kapot gegaan was had de kabel te veel speling en is tussen het spoeltje om het asje van de motor gedraaid.
Nu is de kabel dusdanig beschadigd dat ik deze vervangen moet.
Tijdens het loshalen van de spoel schoten de kabels alle kanten op en dus kon ik niet zien hoe het allemaal gezeten heeft.

Nu kost een nieuw mechanisme 215 euro. Wanneer ik het door de garage laat maken gaat het tussen de 3 en 400 euro kosten.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Is het lastig om zelf te monteren.
En hoe krijg je het aangeleverd? Netjes op de spoel gerold of moet je zelf de kabels eerst op de spoel rollen. Juist dit lijkt mij lastig omdat ik niet goed heb kunnen zien hoe het gezeten heeft.

Heeft iemand een tekening of foto's hoe dit mechanisme in elkaar zit. Dit ter verduidelijking.

Alvast bedankt.

Wolfman

Remko heel erg bedankt.

Ik dacht dat dit alleen bij Renault te bestellen was.
Toevallig heb ik een vriend bij een groothandel voor automaterialen werken. Ik heb net net gebeld en hij komt het morgen afleveren bij mij thuis.
Voor maar 106 euro!

Dus nogmaals erg bedankt voor je tip!

Alex Verloop

Op de sloop kost het je nog geen 3 tientjes, heb er zelfs volgens mij nog wel een liggen, maar dat is nu te laat. Misschien wel een goeie tip voor de volgende keer ;) De sloop  !-!

Wolfman

Ja ok dat is nog goedkoper. Maar ik ben hier al blij mee. Zeker omdat ik nu ook een plaatje gezien heb hoe het geheel eruit ziet. Het is gewoon een compleet systeem. Je moet alleen de motor met spoel aan je deur vastmaken en die lange geleider rail. Ik dacht dat je de kabels zelf allemaal vast moets maken. Omdat het bij mij dus los sprong had ik geen idee hoe het gezeten heeft. Maar dit is een eitje.
En in twee uur van 3 a 400 euro naar 106 vind ik toch lekker.
En het is straks weer nieuw. Ook een lekker gevoel.
Voor de zekerheid vet ik het wel lekker in allemaal. Want het zag er ook erg droog uit allemaal.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev