Advertenties


Motorsteunen vervangen

Gestart door Scum, 2 februari 2009, 11:48:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Scum

Op het (tijdelijke) en vorige forum had ik de vraag al gesteld hoe je een motorsteun kunt vervangen. Hierop het ik antwoord van Matthew gehad.

Eén motorsteun heb ik nu vervangen (de makkelijkste) naar mijn weten. Deze zit aan de bestuurderskant. Hiervoor heb ik het wiel moeten demonteren en de wielkuip eraf moeten halen. Het blok heb ik redelijk ver moeten opkrikken, omdat je twee draadeinden aan de motorsteun hebt zitten. Uiteindelijk wel gelukt. Een tweede keer zou het dan ook wel met een uurtje lukken.

Het gaat nu om de motorsteun aan de passagierskant. Hier kan ik onmogelijk bij. Het betreft de motorsteun die te zien is op de afbeelding hieronder. Hoe kan ik deze motorsteun vervangen? De motorsteun heb ik al thuisliggen. Mijn auto heeft airco en heb het idee dat de pomp van de airco behoorlijk in de weg zit.

RobScénic

Ik heb hem laatst vervangen en het is een behoorlijk kolerewerk als de auto airco heeft. Deze maakt het namelijk onmogelijk om erbij te komen. Wat ik heb gedaan is de stuurbekrachtiginspomp en de aircopomp losgehaald en aan de kant gehangen. Succes!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Scum

is dit mogelijk? Zit je dan niet met je "vaste" leidingen? Deze leidingen zijn dacht ik niet zo buigzaam dat je ze 'even' aan de kant kunt buigen..

matthew

leidingen zij wel wat flexibel ook die van airco maar niet al te ver wegbuigen,

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev